Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
AntiBullshit skrev (8 timer siden):

Er det ikke litt spesielt at jenta skulle hatt masse klær og ting på Skaugum? Regner med det er kongeboligen det er snakk om(?)

Har jo kommet frem ar hun har bodd på Skaugum sammen med Marius i en periode

• Liker 20
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Godt innlegg! 

Jeg skumleste uttalelsene fra politikerne nå, og nei, det er er IKKE gjenkjennbart for oss vanlige dødelige. Vi har ikke de privilegiene, vi har ikke de snarveiene til behandling. Vi har ikke Norges mektigste familie til å muliggjøre en sånn livsstil/ og en så slapp holdning til behandling/rehabilitering (tydeligvis, ellers ville han vel fått det til bedre)

For det er faktum at det er det som har skjedd her. 

Det er så sant. Jeg leste et sted at han aldri er blitt stilt krav til - aldri trengt rydde rommet og re sengen, aldri gå ut med bosset, aldri vaske klær eller lage mat ... vet ikke om det er sant men i så tilfelle er det alarmerende. Ikke sundt i det hele tatt. De har tjenere til å gjøre alt så de trenger ikke løfte en finger dersom de ikke har lyst. 

For meg er det jo helt fjernt så jeg klarer ikke engang tenke meg hvordan det måtte være å vokse opp på denne måten. 

Ja, de har hatt alle muligheter som folk flest ikke har. All den hjelp som kan kjøpes for penger - de beste psykologer og rusbehandling ... men det virker som om han har fått fortsette lisvsstilen og den slappe holdningen som du sier. Han må ville det selv ... ellers nytter det ikke.

Først må man begynne å ta ansvar for egne handlinger - det nytter ikke å skylde på rus og psykiske problemer. Man må ta tyren ved hornene. Det finnes unge mennesker som kommer og ber om hjelp til å bli friske fra rusmisbruk - de kommer helt alene - på eget initiativ for foreldrene ligger hjemme og ruser seg selv. De har ingen støtte - men vil så gjerne bort fra det livet ... da vil de det så sterkt at de som regel klarer det og. 

Skrevet
Malmfrid skrev (26 minutter siden):

Det er så sant. Jeg leste et sted at han aldri er blitt stilt krav til - aldri trengt rydde rommet og re sengen, aldri gå ut med bosset, aldri vaske klær eller lage mat ... vet ikke om det er sant men i så tilfelle er det alarmerende. Ikke sundt i det hele tatt. De har tjenere til å gjøre alt så de trenger ikke løfte en finger dersom de ikke har lyst. 

For meg er det jo helt fjernt så jeg klarer ikke engang tenke meg hvordan det måtte være å vokse opp på denne måten. 

Ja, de har hatt alle muligheter som folk flest ikke har. All den hjelp som kan kjøpes for penger - de beste psykologer og rusbehandling ... men det virker som om han har fått fortsette lisvsstilen og den slappe holdningen som du sier. Han må ville det selv ... ellers nytter det ikke.

Først må man begynne å ta ansvar for egne handlinger - det nytter ikke å skylde på rus og psykiske problemer. Man må ta tyren ved hornene. Det finnes unge mennesker som kommer og ber om hjelp til å bli friske fra rusmisbruk - de kommer helt alene - på eget initiativ for foreldrene ligger hjemme og ruser seg selv. De har ingen støtte - men vil så gjerne bort fra det livet ... da vil de det så sterkt at de som regel klarer det og. 

Helt sant. Psykiske problemer og rus formilder ikke det faktum at han har vært notorisk voldelig i mange, mange år - mot flere forskjellige kvinner. Jeg er helt sikker på at han har hatt tilgang på langt raskere hjelp enn alle oss andre - til å deale med både rus og problemer. 

Veldig trist at det har gått som dette med Marius, men det har slik jeg ser det, i høy grad vært muliggjort! 

• Liker 15
Skrevet
elskersommer skrev (På 15.8.2024 den 11.46):

Han blir konge.. slapp helt av

Håper inderlig du tar feil. Takler ikke tanken på denne Marit Marit som en slags opphøyd dronning, en seriøs nobody med en vanvittig fortid, det er så, men en fullstendig ikke-eksisterende evne til å forstå egen rolle i dag også. Personlighet eller manglende kognitive evner er uvisst, men dette er ikke greit, selv om Harald er «fin» som mange føler for å påpeke.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulveis skrev (På 15.8.2024 den 23.56):

Sliter med å skjønne hvordan eksene hans har klart å holde på dette så lenge. Tidligere avsluttet de jo forholdene som venner, ville alltid være glade i hverandre og jeg vet ikke hva. 
Så har han mishandlet dem grovt! 
Juliane som fikk så mye pes for at hun hadde vært i playboy, selv om hun var modell. Og Nora fikk vel også en del pes fra pressen. 

Håper domstolen gir en solid straff som setter eksempel til andre som oppfører seg slik i forhold. 

Det er en gradvis overgang, som er så glidende at du ikke merker det. I tillegg blir de, mest sannsynlig fordi de har opplevd at grensene har blitt overskredet i oppveksten, og sliter dermed med grensesetting. 

Hvis de i tillegg sliter med at de reagerer med å bli sint på elendig oppførsel fra partner (grenseoverskridende adferd), så kan de få dårlig samvittighet og tilgir. Fordi det ikke var ok å bli sint i oppveksten… 

Hilsen ei som opplevde grenser som ble overskredet i oppveksten. Sa i fra til foreldrene mine, som gjorde nada. Endte opp i kaosforhold, til jeg i voksen alder fikk rett hjelp for traumene mine. 

• Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at Haakon og Mette Marit blir konge og dronning av Norge. Men jeg har et håp om at vold, rus, kvakksalveri, avtalebrudd og fornærmelser mot folket (fra sjaman og prinsesse) gjør at det iallefall er begynnelsen på slutten for dette kongehuset. 

Vi kan ikke ha en haug med helt vanlige (og noen belastede)  folk vassende i penger og privilegier de misbruker på det aller groveste "der oppe".

Endret av Isild
  • Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet
Gliffy skrev (På 14.8.2024 den 22.32):

Jeg kan legge til: 

«forrige helg skjedde det som ikke skulle skjedd» .. altså hæh? Det bare skjedde liksom? Hvis man tar ansvar så omtaler man ikke på den måten, som om det var et slags uhell. Høres ut som han sakker om et jordskred eller en trafikkulykke. 

Jeg er så enig. Har ikke fulgt med, men leste nå en ny sak om dette, og jeg er overrasket over hvor stort omfanget av vold, rusbruk, trusler og psykisk trakassering er. For ikke å snakke om hvor alvorlig det er! Det er egentlig ganske sykt at han har fått holde på som han har i så lang tid. Man kan si mye negativt om sensasjonelle oppslag og fete typer i mediene, men jeg tror nok bittelitt mer gapestokk kunne fått ham til å ta seg mer sammen enn han har.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (8 timer siden):

Artig bilde🙈 Må nok skuffe med at han sannsynligvis hverken har rørt klær, bensinkanne eller lighter. #tommetrusler

Men nå ser jeg bare for meg det bildet, med gardister som står og ser på på litt avstand og bare «å ja…jaja…da var det på’n igjen da…skal du eller jeg hente brannslokningsapparatet?» 🙈Unnskyld altså. 

Haha🤣 

Var nok tomme trusler, men han virker fryktelig umoden. Mange må jo ha visst om hvordan han er. Nesten utrolig at de har klart å holde dette skjult helt til han er 27 år. Antar det er mye mer som kommer til å komme frem når saken rulles opp. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Gjest NordreSving
Skrevet

Kongehuset og Slottet bør revurdere sin mediestrategi. De har henvist videre til advokaten. Problemet er at advokaten ikke svarer (lenger). 

Det er ikke holdbart i lengden, for medlemmer av kongehuset er hhv mor og stefar. Stillheten i media kan tolkes på ulike måter, og det er klart at de bør komme på banen for å klargjøre sitt ståsted. «Den som tier, samtykker» heter det blant annet. Hittil har Mette Marit hovedsaklig agert som mor og de har klassifisert dette som «privat». 

Tausheten er øredøvende og det skaper et vakuum, der de mister kontrollen over opinionen. 

Skrevet
rebella81 skrev (8 minutter siden):

Håper inderlig du tar feil. Takler ikke tanken på denne Marit Marit som en slags opphøyd dronning, en seriøs nobody med en vanvittig fortid, det er så, men en fullstendig ikke-eksisterende evne til å forstå egen rolle i dag også. Personlighet eller manglende kognitive evner er uvisst, men dette er ikke greit, selv om Harald er «fin» som mange føler for å påpeke.

Joda Harald er «fin», men spørsmålet er om han er altfor «fin» og har godtatt altfor mye i godhetens navn.

Jeg er ukjent med hva som er sagt på «kammerset», men tannløse signaler om at «alt» er lov, normer er til for å brytes, negative konsekvenser gjemmes under teppet, svindel og dop er akseptabelt, langsiktighet er irrelevant osv,  gjør at monarkiets rolle vannes ut.

Kanskje ikke så merkelig når kongen er 87 og sannsynligvis ikke lenger har krefter til å stå i denne stormen.
En storm som krever vitalitet, tydelige styringssignaler og plassering av skapet på rett sted.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Kongehuset og Slottet bør revurdere sin mediestrategi. De har henvist videre til advokaten. Problemet er at advokaten ikke svarer (lenger). 

Det er ikke holdbart i lengden, for medlemmer av kongehuset er hhv mor og stefar. Stillheten i media kan tolkes på ulike måter, og det er klart at de bør komme på banen for å klargjøre sitt ståsted. «Den som tier, samtykker» heter det blant annet. Hittil har Mette Marit hovedsaklig agert som mor og de har klassifisert dette som «privat». 

Tausheten er øredøvende og det skaper et vakuum, der de mister kontrollen over opinionen. 

Hva søren skal man egentlig si til dette egentlig? Ofrene ønsker ikke medieoppmerksomhet heller. 

• Nyttig 1
Skrevet
Gulveis skrev (Akkurat nå):

Hva søren skal man egentlig si til dette egentlig? Ofrene ønsker ikke medieoppmerksomhet heller. 

Tviler ikke på at rådgiverne har mye å gjøre og at krisemøtene på slottet er mange. 
Stillheten tyder på at dilemmaene er mange og mulige konsekvenser er skremmende.

Kongehuset bør nå gå ut med kraftigere signaler enn vanlig.
ML og DV bør få enveisbilett ut av landet i bryllupsgave samtidig som man må gi et tydelig signal om fiffens/Marius sitt lemfeldige forhold til dop og kriminalitet. Han burde sendes på rehabilitering til «langtvekkistan».
Hva med et par år i Tibet som  munk?

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

I VG nå viser det egentlig hvem som faktisk har regelrett løftet han frem. Hvem som har valgt å vise han frem til folket, til pressen når det passer seg selvsagt. For deretter å regelrett sutre når det ikke passet likevel, da er det alle andre sin feil. Dette er hekt likt hva andre typ golddiggere/ influencere gjør med sine barn (typ Sophie Elise/Karianne Vilde osv.), de skal melke oppmerksomheten men ikke vise ansiktet til barnet og samtidig mene at de skjermer(??) og bli irritert dersom det ikke blir slik som en tenkte at det skulle bli. Det var så viktig å vise seg frem, og at gullungen skulle være med - se hva jeg klarte som alenemor🐍 at gangsynet totalt forsvant. Konsekvenser av egne valg er noe herk🥴

https://www.vg.no/rampelys/i/qPyQre/marius-borg-hoeiby-et-helt-spesielt-liv

• Liker 26
  • Nyttig 13
Gjest MissHannigan
Skrevet
anno19 skrev (1 minutt siden):

I VG nå viser det egentlig hvem som faktisk har regelrett løftet han frem. Hvem som har valgt å vise han frem til folket, til pressen når det passer seg selvsagt. For deretter å regelrett sutre når det ikke passet likevel, da er det alle andre sin feil. Dette er hekt likt hva andre typ golddiggere/ influencere gjør med sine barn (typ Sophie Elise/Karianne Vilde osv.), de skal melke oppmerksomheten men ikke vise ansiktet til barnet og samtidig mene at de skjermer(??) og bli irritert dersom det ikke blir slik som en tenkte at det skulle bli. Det var så viktig å vise seg frem, og at gullungen skulle være med - se hva jeg klarte som alenemor🐍 at gangsynet totalt forsvant. Konsekvenser av egne valg er noe herk🥴

Blir spennende å se om Mette-Marit kommer til å kjempe like hardt for at sønnen blir straffet på lik linje som en privatperson.

Skrevet
MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Blir spennende å se om Mette-Marit kommer til å kjempe like hardt for at sønnen blir straffet på lik linje som en privatperson.

Godt poeng👍🏼 Er det nå viktig at en voldsmann får sin straff, eller er ikke det så viktig i dette tilfellet? Vil rusmisbruk plutselig være formildende omstendigheter? Hva sier hun nå tro?🤔

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Marihone skrev (9 timer siden):

Kjæresten, nå ex, har fortsatt masse story av henne og Marius da. Hun har postet et bilde med ei venninne i kveld. 

Og så? Merkelig info..

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, anno19 said:

Særdeles dårlig rolleforståelse av MM. Hun bør vite bedre. Det er ikke som om hun ikke fikk noe opplæring da hun ble sammen med HM. Og de har nok av kjente folk rundt seg til å vite hvordan mediene fungerer.

Det er bare et tidsspørsmål før hennes egne lugubre fortid blir brettet ut, vel, inkludert videoen hvor noen snorter kokain fra magen hennes osv osv, husker ikke om det var faren til Marius eller noen andre. Det er klart det ikke kan ha vært lett å være Marius, så på et eller annet tidspunkt så må det ha sviktet litt i hvor mye de har klart å skjerme han? Ikke for det, de fleste av oss ble tatt på senga av sosiale medier i sin tid, og hvor fort ting kan eskalere. Det bare har litt mindre alvorlige konsekvenser for mannen i gata enn for kjendiser.

Det er vanskelig å se for seg nå hvordan det vil bli fremover. Det føles så veldig som et slikt før-og-etter, særlig når man ser oppstandelsen internasjonalt. Det er mye å bære for en familie, uansett. Det er også en ekstra belastning på ofrene, fordi de rent omtalemessig går med i dragsuget som heter Internett… Jeg tror ikke alle helt skjønner HVOR voldsomt det må være for ofrene, på toppen av det som allerede var ille, så det blir rart å spekulere for mye i timing, anmeldelser eller hva enn. Situasjonen er ekstrem.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Særdeles dårlig rolleforståelse av MM. Hun bør vite bedre. Det er ikke som om hun ikke fikk noe opplæring da hun ble sammen med HM. Og de har nok av kjente folk rundt seg til å vite hvordan mediene fungerer.

Det er bare et tidsspørsmål før hennes egne lugubre fortid blir brettet ut, vel, inkludert videoen hvor noen snorter kokain fra magen hennes osv osv, husker ikke om det var faren til Marius eller noen andre. Det er klart det ikke kan ha vært lett å være Marius, så på et eller annet tidspunkt så må det ha sviktet litt i hvor mye de har klart å skjerme han? Ikke for det, de fleste av oss ble tatt på senga av sosiale medier i sin tid, og hvor fort ting kan eskalere. Det bare har litt mindre alvorlige konsekvenser for mannen i gata enn for kjendiser.

Det er vanskelig å se for seg nå hvordan det vil bli fremover. Det føles så veldig som et slikt før-og-etter, særlig når man ser oppstandelsen internasjonalt. Det er mye å bære for en familie, uansett. Det er også en ekstra belastning på ofrene, fordi de rent omtalemessig går med i dragsuget som heter Internett… Jeg tror ikke alle helt skjønner HVOR voldsomt det må være for ofrene, på toppen av det som allerede var ille, så det blir rart å spekulere for mye i timing, anmeldelser eller hva enn. Situasjonen er ekstrem.

Det er dette som er skummelt ja. Internasjonal presse er på saken for fullt nå, og det kan bli skikkelig skittent om de igjen begynner å grave i Mette Marits fortid. Jeg håper virkelig de ikke gjør det, men mange av disse mediene i utlandet har ingen grenser. Vi vet jo at norske medier beskytter Kongehuset veldig, og de vil nok ikke begynne å grave i gammel drit om Norges kommende dronning, men når Daily Mail sender en egen utsendt til Norge for å følge denne saken, så er det grunn til å tro at det jobbes hardt i mediehusene nå.

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet

Altså, jeg henger ikke med i tråden her i det hele tatt, men dette var en tanke som datt ned i hodet mitt etter å ha åpnet VG i dag tidlig. 

Ingenting av det han har gjort er under noen omstendigheter greit! Det tror jeg vi alle er helt enig i.
Men, jeg tror det må ha vært tøft å gå fra å være en helt vanlig liten gutt på 5-6 år, til å plutselig skulle være kjent av hele Norge. Jeg tror det må ha vært vanskelig å vokse opp med kongelige småsøsken, som han visste hadde en viktigere rolle/plass i familien enn han.  

Ikke at dette rettferdiggjør noe som helst altså!! Men det er vel ikke akkurat hemmelig at folk med en litt tøffere barndom har  lettere for å havne på kjøret. For ikke å snakke om hans far og alt han har drevet med. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Tiger Jack skrev (9 minutter siden):

Det er dette som er skummelt ja. Internasjonal presse er på saken for fullt nå, og det kan bli skikkelig skittent om de igjen begynner å grave i Mette Marits fortid. Jeg håper virkelig de ikke gjør det, men mange av disse mediene i utlandet har ingen grenser. Vi vet jo at norske medier beskytter Kongehuset veldig, og de vil nok ikke begynne å grave i gammel drit om Norges kommende dronning, men når Daily Mail sender en egen utsendt til Norge for å følge denne saken, så er det grunn til å tro at det jobbes hardt i mediehusene nå.

Jeg ønsker at de graver dypt!

• Liker 12
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...