Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mr.buksa skrev (29 minutter siden):

Men leser ikke folk artikkelen ? Det er i ettertid jeg snakker om her. Hun har vært i ett avhør,alt har kommet frem. Og hun valgte å ikke anmelde.  Jeg har den komplette forståelse for at det så og si var umulig for henne å våge å anmelde den gangen ingen visste noe. 

Det står strengt talt ikke at hun har vært i avhør og velger å ikke anmelde… Det står vel blitt innkalt til avhør og har per torsdag kveld foreløpig valgt å ikke anmelde. Nora er et offer her, hun trenger litt tid og så kan hun anmelde om hun orker den prosessen. Hun har ikke noe ansvar. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
takinova skrev (3 minutter siden):

Hoho, dagens! Send til nytt på nytt!

Bård Tufte Johansen og kona er omgangsvenner med kronprinsparet så det hadde neppe blitt noe av det, 

Gjest takinova
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Synes dere virkelig dette er noe å lage morsomheter av? Blir kvalm kjenner jeg, vi snakker om en alvorig sak og dere fjaser?

Ja, den var morsom. Ikke minst fordi kong Harald selv har en del av ansvaret for at ting er blitt som det er blitt.

Gjest takinova
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Bård Tufte Johansen og kona er omgangsvenner med kronprinsparet så det hadde neppe blitt noe av det, 

Meget godt poeng, jf NRK som knapt tør røre i denne saken. 

Men nytt på nytt derimot. De tar alt. Og BTJ har aldri veket unna en sak.

Skrevet
takinova skrev (3 timer siden):

Ja, det startet så smått med Sonja, MEN - der stopper også sammenligningen. For Sonja Haraldsen kom fra et ganske annet miljø. Hadde Haakon funnet seg en rikmannsdatter hadde ingen sagt noe på det. Hadde Haakon funnet seg ei pen rolig jente fra Kristiansand hadde ingen sagt noe på det. Hadde Märtha giftet seg med en hestevennene sine hadde det vært gode greier. Men man blir jo ofte fascinert av det som er noe helt annet enn sine vante omgivelser og det man egentlig bør lete etter. Jentene som finner seg bad boys og fengselsfugler f.eks. 

Og så poenget ditt: Selv kongelige må få velge selv, men da må man også innfinne seg med at sin rolle i samfunnet kan endre seg. Regner med at Haakon kommer til å overta familiens valgspråk "Alt for Norge". Men det å ødelegge kongehusets renomme gjennom de siste 20 år er neppe å gi alt for Norge. 

Hva hvis den neste i arverekkefølgen blir pasifist feks? Eller nekter å bekjenne seg til statsreligionen? 

Hvor langt skal man trekke dette skuespillet. 

Det minste Haakon bør gjøre når faren dør er å be om en folkeavstemning. Og så bør han dessuten endre valgspråk til noe helt annet enn Alt for Norge.

Veldig enig i at man ikke kan sammenligne Sonja og MM, men poenget mitt var at pga Haralds kamp for å få gifte seg med Sonja, så fratok han på en måte seg selv muligheten til å si noe i sine egne barns valg av ektefelle senere. Jeg vil tro han kjenner det sånn iallefall. Dermed ble det det totale kaoset vi ser nå.  

Ser det helt som deg, hvor langt kan man trekke dette skuespillet nå? Det har bitt en parodi det hele, en parodi som ikke er morsom. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, synes det er veldig mange reflekterte og gode innlegg om saken i denne tråden. Gir meg litt tro på at det finnes fornuftige mennesker som klarer å se forbi «systemet». Er ny bruker av forumet så positivt overrasket.

Dessverre så gikk jeg inn på nettavisen sine artikler og kommentarer, så nå er tvilen på samfunnet tilbake🙈 Hjelp.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, takinova said:

Der ser vi ulikt på det, Jeg er overrasket over hvor stor dekning NRK har hatt, jeg synes ikke de har veket unna.

Selvsagt lager de ikke oppslag så fort noen har sagt noe i egne sosiale kanaler, det kan de aldri gjøre i noen sak. De er heller ikke et medie som trykker bilder ala de fra leiligheten eller legger ut lydopptak.

Men ingen som leser kun NRK har gått glipp av denne saken, de har slått opp alle store momenter i saken med store overskrifter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sepia skrev (37 minutter siden):

Bare lurer på hvordan årets nyttårstale blir: «vi har jenter som liker øgler og gutter som liker å daske»

😂😂😂

Og mødre som tar telefoner som er litt for raske🤓

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Sepia skrev (44 minutter siden):

Bare lurer på hvordan årets nyttårstale blir: «vi har jenter som liker øgler og gutter som liker å daske»

"Livet blir altså tusen ganger mye bedre om man bare gir litt faen... det var noen kloke ord det ble meg fortalt av ei venninne av vårt flotte barnebarn Marius. Som dessverre kunne kan være med oss her i dag og dele denne gleden sammen. Ja dere har sikkert lest mangt og mye om han i det siste".

• Liker 15
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

hm, jeg syntes den samme kommentaren var skivebom....

Det første var vrangtolkningen av hvordan kronprinsen uttrykte seg da han kom med en kort, muntlig kommentar. Alle skjønner at kronprinsen ikke mente å si at det ikke ville vært alvorlig hvis politiet ikke var involvert. det blir bare dumt.

Det andre var dette med kronprinsessens samtale med fornærmede. Ja, det er helt riktig at det var uheldig, og  mange har påpekt det. Men det er mange som har nyansert det, og påpekt at det ikke automatisk er påvirkning, og som har påpekt at hun kan ha hatt en relasjon med fornærmede som gjør et uproblematisk. Hvilket er det fornærmede selv har formidlet gjennom sin bistandsadvokat. Det er helt greitt at man mener dette var uheldig, men å legge ansvaret for dette på slottet, er å strekke det veldig langt.

Tilsist kommer kritikken av MBHs uttalelse, som man kan være enig eller uenig i, men MBH uttaler seg på egne vegne, det er ikke slottet som uttaler seg og det er ikke slottet som har gitt ham råd. Dermed blir konklusjonen han trekker på grunnlag av disse tre punktene ren skivebom: "Samlet sett er dette katastrofalt dårlig krisehåndtering fra slottets side. Selvmål på selvmål. "

Grunnen til at jeg sier det er at det er ikke slottet som uttaler seg i noen av disse tilfellene. Slottet har vært tydelige på at de ikke er involvert på noe som helst vis, og det gjør de helt rett i. Det ville vært en skandale om slottet involverte seg i en pågående straffesak. 

Ja, det er rent faktisk en skandale at MM som er kronprinsesse ringte offeret i en straffesak som hennes sønn er siktet i. Det tar seg faktisk ikke ut og kan juridisk etter straffeloven være straffbart dersom hun har forsøkt å påvirke en fornærmet i en straffesak. Vi kjenner ikke innholdet i samtalen, men det er i aller høyeste grad grunnlag for å stille spørsmålstegn  ved hennes dømmekraft når hun gjør noe så lite reflektert som kronprinsesse i dette landet. Hvordan vet du forresten at MBH ikke har fått råd av kommunikasjonsavdelingen på slottet til uttalelsen sin? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest takinova
Skrevet
lurker skrev (13 minutter siden):

Der ser vi ulikt på det, Jeg er overrasket over hvor stor dekning NRK har hatt, jeg synes ikke de har veket unna.

Selvsagt lager de ikke oppslag så fort noen har sagt noe i egne sosiale kanaler, det kan de aldri gjøre i noen sak. De er heller ikke et medie som trykker bilder ala de fra leiligheten eller legger ut lydopptak.

Men ingen som leser kun NRK har gått glipp av denne saken, de har slått opp alle store momenter i saken med store overskrifter.

Ja, du har sikkert rett i det. Har faktisk ikke tittet så mye på sidene deres i denne saken.

Gjest Malmfrid
Skrevet
takinova skrev (20 minutter siden):

Nei, vi får se 😅

Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (5 minutter siden):

Ja, det er rent faktisk en skandale at MM som er kronprinsesse ringte offeret i en straffesak som hennes sønn er siktet i. Det tar seg faktisk ikke ut og kan juridisk etter straffeloven være straffbart dersom hun har forsøkt å påvirke en fornærmet i en straffesak. Vi kjenner ikke innholdet i samtalen, men det er i aller høyeste grad grunnlag for å stille spørsmålstegn  ved hennes dømmekraft når hun gjør noe så lite reflektert som kronprinsesse i dette landet. Hvordan vet du forresten at MBH ikke har fått råd av kommunikasjonsavdelingen på slottet til uttalelsen sin? 

Det første er det delte meninger om. Ergo ikke en skandale, men et spørsmål det er ulike meninger om.

Og ja, slottet sier at de ikke har rådgitt MBH.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Slottet sier at de ikke har rådgitt, ja

Og det skal vi tro på? Nei, de har ikke akkurat opptrådt på en måte som tilsier at at noe av det slottet sier fremstår som troverdig nå. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Slottet sier at de ikke har rådgitt, ja

Men i denne tråden er det bare Se og Hør man tror helt uforbeholdent på deres ord, tydeligvis.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Reisejenta skrev (Akkurat nå):

Og det skal vi tro på? Nei, de har ikke akkurat opptrådt på en måte som tilsier at at noe av det slottet sier fremstår som troverdig nå. 

Ja. det skal vi tro på. Hvis du er av en annen oppfatning, må du nesten dokumentere at de lyver.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Ja. det skal vi tro på. Hvis du er av en annen oppfatning, må du nesten dokumentere at de lyver.

Ja, de fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til uttalelsene de kommer med. . 

Endret av Reisejenta
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulveis skrev (1 time siden):

Kan være mange. Venner av venner av venner. Ting har en tendens til å spre seg fort. Flere kan ha tatt opptak av opptaket. Mange som jobber hos politiet. Ikke alle er politi. 
Jeg lurer på om VG kommer til å få refs av politiet eller domstolen for dette, da det er pågående etterforskning. I verste fall kan hun bli utsatt for verre trusler/ vold når det har blitt offentliggjort opptak som hun selv tok opp av private telefonsamtaler. 

Jeg har vel egentlig tenkt at politiet var involvert i å få gjennomført opptakene? Regner med de fortsatt var hos henne, siden dette må ha vært i 15-tiden (han sier hele tiden «om én time, klokka 16). 

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Kongebarna" har dratt med seg så mye rusk inn, at dette blir slutten på monarkiet i Norge.

Endret av Kjøttpeis
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Ja, Kongehuset fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til kongehusets uttalelser. 

Men når ble Se&Hør en troverdig kilde?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...