Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Reg1 skrev (1 minutt siden):

Litt om hva Se & Hør betalte ut før. https://www.journalisten.no/aftenposten-betalingsjournalistikk-dagbladet/slik-er-redaksjonenes-tipshonorar/523061
Men nå har de visst sluttet å betale for tips. Kun fotorettigheter. Dvs eksklusive bilder.
Sikkert nærmere 50 K for et såpass dramatisk dagsaktuelt bilde. 

Da kan de kanskje bare betale veldig godt for et bilde, da. Blir det ikke lett akkurat det samme som å betale for et intervju? Kanskje det er noe jeg ikke forstår i dette. 

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Felis said:

Vel, nå har åpenbart moren til Nora visst om det. I dag står moren til Juliane frem og forteller om det samme. Men du tenker at de aldri fortalte det til PST, livvakter eller kronprinsparet? Og at nevnte instanser aldri spurte heller? Vel vitende om at han hadde et narkoproblem...

At jentene ikke ville si noe, ligger i forholdets natur. Men mødrene deres har neppe holdt kjeft. Forøvrig har jo ryktene gått lenge. Jeg husker det var spekulasjoner om hvor sunt forholdet til Nora var allerede under Girls of Oslo. De som vet, de kjenner igjen et voldsoffer. Og Mette Marit har tross alt vært på seminar og lært masse om vold gjennom sin rolle som beskytter for krisesentre.

Dessuten bodde Juliane og Marius på Skaugum i lang tid. Jeg husker hun fikk kritikk for å legge ut bilder med elementer som var lett gjenkjennelige fra Skaugum på sin insta. 

Du har nok fulgt mye mer med enn meg. Har ikke fått med meg annet enn at Noras mor også har fått ødelagt gjenstander i huset sitt, ikke at begge mødrene har uttalt at de visste om volden mot sine døtre før saken sprakk nå nylig.
Virker jo ikke som politiet har visst om partnervolden tidligere heller?

Riktignok har jeg vært noe forundret over kronprinsessens dømmekraft en stund, men om hun har visst om og dekket over at hennes sønn slår og tar kvelertak på sine kjærester - hvordan kan hun da ha mage til å fronte kampanjer mot partnervold? Om dette er sant, ja da! Da vet jeg virkelig ikke hvordan det skal gå med kongehuset,

Håper nå denne saken kan gå sin gang i rettsvesenet uten at noen parter går helt til grunne.

• Liker 5
Gjest takinova
Skrevet
Malmfrid skrev (8 minutter siden):

Nei, det er ikke bare du som tenker sånn. 

For meg virker det som hersketeknik - omtrent som "Lille venn".

Var vel en lur kommunikasjonsrådgiver som mener at bruken av kjæresten min var fornuftig for å skape følelser i uttalelsen og for å vise sårbarhet hos den kriminelle voldsmannen.

Skrevet
Malmfrid skrev (13 minutter siden):

Nei, det er ikke bare du som tenker sånn. 

For meg virker det som hersketeknik - omtrent som "Lille venn".

Det er nok for å poengtere at han ikke banket opp en "random" dame. Sjukt, men sant.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
takinova skrev (2 minutter siden):

Var vel en lur kommunikasjonsrådgiver som mener at bruken av kjæresten min var fornuftig for å skape følelser i uttalelsen og for å vise sårbarhet hos den kriminelle voldsmannen.

Antageligvis, men da må Marius ha følt seg rimelig sikker på at hun fortsatt ville være sammen med ham etter dette. Mulig han trodde det hadde ordnet seg etter mammas telefonsamtale.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ( dessverre) levd sammen med en rusmisbruker. Det gikk i både piller og kokain. Han hadde en vanskelig barndom etc…og var nok mange diagnoser i bildet,  men han har aldri noensinne vært voldelig mot meg . Jo da, rusen gjorde at det ble mye løgn og vanskelig å forholde seg til han, men han har aldri noensinne vært voldelig mot meg eller noen andre. Han hadde stor respekt for kvinner og mennesker generelt selv om. Så jeg tenker at det er pisspreik å « skjule seg bak diagnoser og rus» M angrer nok kun fordi han ( endelig) ble tatt for det, ikke for noe annet! 

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, Carrot said:

hvorfor mener du flere må stå frem, er det ikke ille nok med de som vi kjenner til nå tenker du? Han burde være "ferdig" som det er tenker nå jeg da og på den måten tvinges på riktig kurs.. 

Vi får da håpe det, men det er vel kun en som har anmeldt hittil? De gir vel han det samme som Petter Northug: rusklinikk. Om flere står frem, så blir straffen høyere.

Skrevet
Marihone skrev (Akkurat nå):

Vi får da håpe det, men det er vel kun en som har anmeldt hittil? De gir vel han det samme som Petter Northug: rusklinikk. Om flere står frem, så blir straffen høyere.

ingen av oftene har anmeldt -politiet har tatt ut tiltale på eget initiativ - det har vært skrevet mange ganger i tråden og i pressen. 

• Liker 5
Skrevet
Villroses hage skrev (17 minutter siden):

Du har nok fulgt mye mer med enn meg. Har ikke fått med meg annet enn at Noras mor også har fått ødelagt gjenstander i huset sitt, ikke at begge mødrene har uttalt at de visste om volden mot sine døtre før saken sprakk nå nylig.
Virker jo ikke som politiet har visst om partnervolden tidligere heller?

Riktignok har jeg vært noe forundret over kronprinsessens dømmekraft en stund, men om hun har visst om og dekket over at hennes sønn slår og tar kvelertak på sine kjærester - hvordan kan hun da ha mage til å fronte kampanjer mot partnervold? Om dette er sant, ja da! Da vet jeg virkelig ikke hvordan det skal gå med kongehuset,

Håper nå denne saken kan gå sin gang i rettsvesenet uten at noen parter går helt til grunne.

Det er ganske spesielt om mødrene har visst om dette, og bare tiet. Hadde det vært mine barn Hadde jeg levert anmeldelse.

• Liker 6
Gjest Malmfrid
Skrevet
Marihone skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noen selvfølge at man får sone i rusbehandling når det er snakk om en voldsdom - ei heller fotlenke.

Men det er jo kongehuset og da tar de vel bare noen telefoner så ordner det seg.

Skrevet (endret)

For øvrig er det flere problematiske rolleblandinger her - hun som kalles «kongehusekspert» i Nettavisen har jobbet ti år som lakei på Slottet. Det forklarer jo siste ukes stadig mer lavpannede innlegg fra den siden, når hun roser MM for empatiske evner (telefon til offeret ETTER at siktelse var tatt ut) og nå altså at bildene er problematiske «fordi kongeparet vil synes det er leit å få se dem».

Inkompetanse, maktmisbruk og rolleblandinger er en STOR og viktig del av denne saken, og det blir verre og verre for hver dag som går uten noen uttalelser. Det er også rart at avhør av Marius ikke skjer før neste uke, så jeg lurer på hva som er grunnen. Eneste gode nok grunn til det måtte vært at han har fått totalt sammenbrudd og ikke er i stand til å bli avhørt (og det håper jeg ikke på på noen måte), men alternativet er særbehandling og det er ikke akkurat bra det heller. En tragisk sak med bare tapere.

Endret av JustAsking
Typo
  • Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet
askefast skrev (Akkurat nå):

Det er ganske spesielt om mødrene har visst om dette, og bare tiet. Hadde det vært mine barn Hadde jeg levert anmeldelse.

De som slår kategorisk fast at mødrene har visst om vedvarende vold bør dokumentere dette med lenker som bekrefter påstandene. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Marihone skrev (1 minutt siden):

Jeg frykter han bare blir lagt inn på rusklinikk, men om flere anmelder eller står frem, så kan få høyere straff og virkelig kjenne konsekvensene på kroppen. Jeg synes ikke Petter Northug forandret seg så meget etter rusklinikken. 

Du kan ikke sammenlignes et som utøver vold i nære relasjoner med PN. 

Dessuten ɓør EN som står frem være nok. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
askefast skrev (7 minutter siden):

Det kan være grunner til at de ikke har anmeldt, selv om de har visst om det. MBH kom jo med trusler i etterkant av denne siste hendelsen, så han kan kanskje virke truende både ruset og som edru. Det han sa i samtalene med offeret etter hendelsen, vitner også om et nedlatende syn på kvinner. 

Endret av Tartufo
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, JustAsking said:

For øvrig er det flere problematiske rolleblandinger her - hun som kalles «kongehusekspert» i Nettavisen har jobbet ti år som lakei på Slottet. Det forklarer jo siste ukes stadig mer lavpannede innlegg fra den siden, når hun roser MM for empatiske evner (telefon til offeret ETTER at siktelse var tatt ut) og nå altså at bildene er problematiske «fordi kongeparet vil synes det er leit å få se dem».

Inkompetanse, mantmisbruk og rolleblandinger er en STOR og viktig del av denne saken, og det blir verre og verre for hver dag som går uten noen uttalelser. Det er også rart at avhør av Marius ikke skjer før neste uke, så jeg lurer på hva som er grunnen. Eneste gode nok grunn til det måtte vært at han har fått totalt sammenbrudd og ikke er i stand til å bli avhørt (og det håper jeg ikke på på noen måte), men alternativet er særbehandling og det er ikke akkurat bra det heller. En tragisk sak med bare tapere.

Ja, rart ikke Kongehuset kommer med en uttalelse og ber om unnskyldning til kvinnene på vegne av hele kongehuset. En donasjon til organisasjoner som jobber mot partnervold hadde også vært på sin plass. 

Men det er nok mye vi ikke vet om Marius og hans oppvekst. Han virker til å ha en skrue løs et sted. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Marihone skrev (6 minutter siden):

Jeg frykter han bare blir lagt inn på rusklinikk, men om flere anmelder eller står frem, så kan få høyere straff og virkelig kjenne konsekvensene på kroppen. Jeg synes ikke Petter Northug forandret seg så meget etter rusklinikken. 

mener du at man må forvente en personlighetsendring om man blir rusfri? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, Seff said:

Godt mulig, men hvor mange kan det egentlig være hun har sendt det til? Tviler på at det er så mange. Må jo kjennes som et svik at både samtalene og bildene har blitt lekket av noen så nære.

Hvis det ikke var hensikten ja.

Frykt for represalier kan gjøre at det er tryggest om informasjon kommer  via en tredjepart. 

Endret av Caissa
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Carrot said:

mener du at man må forvente en personlighetsendring om man blir rusfri? 

Nei, det er jo det jeg mener. At selv om man blir rusfri eller får behandling, så er det ikke sikkert personlighetskjernen endres for det. At han kan gjøre dette igjen fordi det er en del av den han er. Men dette vet jeg ingenting om. Det eneste jeg vet, som har mange felles bekjente med Marius er festingen og kokainet. 

• Liker 1
Skrevet
JustAsking skrev (11 minutter siden):

Inkompetanse, maktmisbruk og rolleblandinger er en STOR og viktig del av denne saken, og det blir verre og verre for hver dag som går uten noen uttalelser. Det er også rart at avhør av Marius ikke skjer før neste uke, så jeg lurer på hva som er grunnen. Eneste gode nok grunn til det måtte vært at han har fått totalt sammenbrudd og ikke er i stand til å bli avhørt (og det håper jeg ikke på på noen måte), men alternativet er særbehandling og det er ikke akkurat bra det heller. En tragisk sak med bare tapere.

det er ikke særbehandling å ikke bli avhørt. Det er lov å la være å forklare seg for politiet. Nå har han sagt at han vil samarbeide, og hvorfor du mener politiets valg av tidspunkt for avhøret skulle være en særbehandling, er meg en gåte.

• Liker 4
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
askefast skrev (17 minutter siden):

Det er enda mer spesielt om moren til voldsmannen, en voldsmann som er en del av tungt kriminelle miljøer, har visst om dette i 7ÅR! og latt den voksne sønnen leve videre i sus og dus uten noen konsekvenser. Og ikke minst levd under samme tak som familien. Det er spesielt det!

At disse mødrene ikke har gått bak ryggen til sine voksne døtre og levert en anmeldelse er helt forståelig. De hadde ikke kommet noen vei med det.

Endret av MissHannigan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...