Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissHannigan skrev (4 minutter siden):

Ønsket hun ikke slike spekulasjoner, så burde hun ikke hatt noe som helst kontakt med offeret til sin sønn.

Helt enig, se mine andre kommentarer. Støtter overhodet ikke kontakten. Men kan ikke se for meg at hun er så tjukk i huet som skissert i kommentaren jeg svarte på når saken er som den er og offentlig 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
anno19 skrev (25 minutter siden):

Hvem rådet voldsmannen til å ikke snakke? Så snakket hun med offeret…..tror dere at hun deler innholdet i den samtalen med advokat og den tause voldsmannen? Enkelte har bare ikke sperrer når det gjelder å komme seg frem her i livet🐍🙄 

Leste i en avis at det var hans advokat som rådet han om og ikke snakke.

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Helt enig, se mine andre kommentarer. Støtter overhodet ikke kontakten. Men kan ikke se for meg at hun er så tjukk i huet som skissert i kommentaren jeg svarte på når saken er som den er og offentlig 

Vet ikke, jeg .... husk at hun pleide omgang med Epstein flere år etter at han offentlig tilsto seksuelle overgrep. Hverken hun eller slottet hadde fått det med seg. 

Skrevet
Grüner skrev (4 timer siden):

Foreløpig så er det vel venninnen til fornærmede som har anmeldt han og politiet som har valgt å ta ut siktelse. Men hvis hun selv anmelder han, og ekser bli innkalt som vitner, vil straffesaken stå sterkere. Nå som katta allerede er ute av sekken, har hun jo ingen ting å tape. Men for Marius sin del har han vel allerede fått den verste straffen han kunne få: karakterdrap i media. 

Det er politiet som har anmeldt han. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
anno19 skrev (8 timer siden):

Heier på desse kvinnene som nå står frem👏🏼👏🏼 Det er ikke lett å stå opp mot en motstander som har et så mektig apparat i ryggen. Allerede under pågripelse ble det lagt til rette, med oppringing og avtale om et annent oppmøtested…….ikke hentet i hjemmet sitt nei…..🤫🤫Det lukter svidd allerede🙄

For alt vi vet ble han fulgt ut av sikkerhetsvaktene på Skaugum.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Jeg fatter ikke at ikke noen rådgivere har stoppet henne når det kommer til å kontakte offeret! Uansett om det er godt ment,  vil det kunne tolkes som press på offeret.
Det er virkelig så ufattelig hjernedødt. Virker ikke som om hun har noen rolleforståelse. Hun er en av Norges mektgiste kvinner,
bare pga hvem hun er gift med.
Og som moren til voldsmannen, vil hun selvfølgelig alltid forsøke å si noe avvæpnede i forhold til ham. Det er vitnepåvirkning.
Når det kommer til sønnen, virker det som om hun mister dømmekraft.

For alt vi vet, så kanskje MM og offeret har en relasjon? 

Om min sønn hadde gjort noe slik mot en av sine venner/kjærester som jeg kjente godt, så hadde jeg også tatt kontakt - for å vise min støtte til offeret. 
Vi vet ikke hva som har blitt sagt der, og nei man vil ikke alltid si noe avvæpnede selv om det er ens egen sønn det er snakk om. Mange klarer fortsatt å de dette for hva det er, og gi støtte til offeret.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Gjest NordreSving
Skrevet
hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Jeg fatter ikke at ikke noen rådgivere har stoppet henne når det kommer til å kontakte offeret! Uansett om det er godt ment,  vil det kunne tolkes som press på offeret.
Det er virkelig så ufattelig hjernedødt. Virker ikke som om hun har noen rolleforståelse. Hun er en av Norges mektgiste kvinner,
bare pga hvem hun er gift med.
Og som moren til voldsmannen, vil hun selvfølgelig alltid forsøke å si noe avvæpnede i forhold til ham. Det er vitnepåvirkning.
Når det kommer til sønnen, virker det som om hun mister dømmekraft.

Og ved å holde på slik tyder ting på st hun har vært fascilitator for at han har kunnet holde på sånn. Kanskje hun gjør det av skyldfølelse for at hun valgte et liv der han måtte stå i vanskelige ting. Brevet på 20 års dagen taler for det. 

Når jeg googler kommer også refsingen  av Se og Hør opp også, og deretter ble Playboybildene av frk Snekkestad fjernet. Så påvirkningsmulighetene er reelle. 

Skrevet

En skal aldri undervurdere en golddigger, de vil alltid finne en løsning som er til det beste, og helst litt bedre. Nå viser «ho mor» gamle kunster, saken er nok snart dysset ned i godhetens navn og offerrollene byttet pent om. Selv fanden beskytter sine😈😉

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Hermines skrev (3 minutter siden):

Om min sønn hadde gjort noe slik mot en av sine venner/kjærester som jeg kjente godt, så hadde jeg også tatt kontakt - for å vise min støtte til offeret. 
Vi vet ikke hva som har blitt sagt der, og nei man vil ikke alltid si noe avvæpnede selv om det er ens egen sønn det er snakk om. Mange klarer fortsatt å de dette for hva det er, og gi støtte til offeret.

Jeg tenker det samme. Som mor til to unge menn hadde jeg være desperat etter å snakke med kvinnen for å si at jeg tar fullstendig avstand fra hva han har gjort. Jeg håper dette er den berømte dråpen som får begeret til å renne over her. Han kan ikke snakke seg ut av dette, håper jeg. Men folk er forskjellige. 

Da jeg slo opp med eksen etter en episode, fordi han var ugrei men ikke like ugrei som dette her altså, var det skikkelig ille for faren hans og jeg som hadde et veldig godt forhold til hverandre. Han skjønte hvorfor jeg gikk, men jeg savnet han som en voksen stabil mann og som svigerfar mer enn jeg savnet eksen som var alt annet enn det. Det var veldig tøft. 

Så om MM hadde en nær relasjon til henne kan jeg forstå behovet for å snakke med henne. Brevet taler selvsagt imot, men det er 7 år siden nå (?) og mye har skjedd siden da. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Hermines skrev (14 minutter siden):

Dette er en kriminalsak. Hun er moren til den siktede voldsmannen, og snakker med offeret/vitnet i en pågående etterforskning. Hun har overhode ingenting med å snakke med offeret uansett. Ingen andre hadde fått lov til dette i samme situasjon.

Endret av MissHannigan
Skrevet
47 minutter siden, Ninaen said:

Så dum kan selv ikke MM være. 

Når man opplever noe slikt som mor, spesielt en profilert mor som har frontet holdninger som går på tvers av det sønnen anklages for, så får det trolig følelsene til å bruse i kroppen og hodet. Og fornuften kan være vanskelig å gripe tak i.

Mens man befinner seg i følelsenes kaos kan man ende opp med å si eller gjøre ting man aldri ville gjort om man hadde stått på utsiden.
Fordi beskyttelsesinstinktet overtar, og tar styringa over fornuften.

Det er mine tanker.

Jeg reagerte også sterkt på at MM har tatt kontakt med offeret.
En godt voksen person, i en sterk maktposisjon, mor til den antatte overgriperen, vs en ung person, (antagelig) nylig utsatt for overgrep og voldsomme inntrykk, trolig fremdeles i en tilstand preget av sjokk.
Ikke bra!

• Liker 25
  • Nyttig 7
Gjest NordreSving
Skrevet
Kranken skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker det samme. Som mor til to unge menn hadde jeg være desperat etter å snakke med kvinnen for å si at jeg tar fullstendig avstand fra hva han har gjort. Jeg håper dette er den berømte dråpen som får begeret til å renne over her. Han kan ikke snakke seg ut av dette, håper jeg. Men folk er forskjellige. 

Da jeg slo opp med eksen etter en episode, fordi han var ugrei men ikke like ugrei som dette her altså, var det skikkelig ille for faren hans og jeg som hadde et veldig godt forhold til hverandre. Han skjønte hvorfor jeg gikk, men jeg savnet han som en voksen stabil mann og som svigerfar mer enn jeg savnet eksen som var alt annet enn det. Det var veldig tøft. 

Så om MM hadde en nær relasjon til henne kan jeg forstå behovet for å snakke med henne. Brevet taler selvsagt imot, men det er 7 år siden nå (?) og mye har skjedd siden da. 

Dette er et mønster. Noen viste til saken med broren, der hun uttalte seg til fordel for ham i hans rettssak. Også han pga vold. 

Skrevet (endret)
NordreSving skrev (6 minutter siden):

Dette er et mønster. Noen viste til saken med broren, der hun uttalte seg til fordel for ham i hans rettssak. Også han pga vold. 

Det er selvfølgelig veldig ugreit ja, men også veldig lenge siden så kan hende hun har lært noe underveis. Det har vært en viss dannelsesreise her på de 20 årene, og jeg håper Håkon også har noe fornuftig å si her, men brevet på 20 årsdagen taler selvsagt imot. 

Endret av Kranken
  • Liker 3
Skrevet
Caissa skrev (3 minutter siden):

Når man opplever noe slikt som mor, spesielt en profilert mor som har frontet holdninger som går på tvers av det sønnen anklages for, så får det trolig følelsene til å bruse i kroppen og hodet. Og fornuften kan være vanskelig å gripe tak i.

Mens man befinner seg i følelsenes kaos kan man ende opp med å si eller gjøre ting man aldri ville gjort om man hadde stått på utsiden.
Fordi beskyttelsesinstinktet overtar, og tar styringa over fornuften.

Det er mine tanker.

Jeg reagerte også sterkt på at MM har tatt kontakt med offeret.
En godt voksen person, i en sterk maktposisjon, mor til den antatte overgriperen, vs en ung person, (antagelig) nylig utsatt for overgrep og voldsomme inntrykk, trolig fremdeles i en tilstand preget av sjokk.
Ikke bra!

Forskjell på å ta kontakt «i affekt» for å gi offeret full støtte, og å prøve å forsvare sønn og få saken til å forsvinne. Og problemet her er at vi kan ikke ha en dronning som eventuelt mister hodet og lar følelsene ta overhånd ,i det som faktisk er en straffesak i tillegg, det utgjør faktisk et sikkerhetsproblem på genrelt grunnlag, det samme gjør dårlig rolleforståelse. Uansett hvor mye vi forstår de menneskelige aspektene og naturlige reaksjonene. Denne saken handler om mye mer enn en vanlig voldssak med tilhørende foreldre osv. 

• Liker 11
  • Nyttig 13
Gjest Uføre Unni
Skrevet (endret)

Som kvinne som har hatt flere svigermødre, og som har ei nå også, så hadde jeg opplevd det som svært belastende om en av disse hadde tatt kontakt med meg, samme hvilken hensikt. Og disse er flotte damer. 

Blomster, klapp på kinnet, støttende ord og tårer hadde jeg oppfattet som å bli presset opp mot veggen. Særlig da jeg var i tyveåra. 

Den fornærma har via advokat bedt om fred. MM har faktisk gjort trykket enda høyere. Hun er ung, uerfaren med media og utsatt for et traume. MM ga henne ikke såpass respekt. 

Det er vel den fornærma sine foreldre som skal stå for trøsten her. Og venner og venninner. 

Jeg er sjokkert. 

Endret av Uføre Unni
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...