Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gibralfaro skrev (11 minutter siden):

Det har da ingenting å gjøre med det jeg skrev å gjøre.

I motsetning til deg så vet ikke jeg fakta i denne saken. Jeg vet ikke hva som har skjedd, så jeg har ingen grunnlag for å vite om saken hører hjemme i retten eller ikke, eller hvem som er skyldig i hva.

For øvrig så er ikke alle enig i konspirasjonsteorier, uansett hvor utrolig det høres ut.

Hva slags konspirasjonsteorier? 
Du aner ingenting om «hvem som er skyldig i hva?» . Så det kan like godt være han som er offeret, mener du? Hva skulle da være grunnen til å nekte avhør?

Jo da, vi vet en hel det. Vi vet han han er siktet for voldskriminalitet og at fornærmede har fått konstanterert hjernerystelse og er sykemeldt.

Tror du at politiet arresterer folk og deler ut random siktelser helt uten grunn?

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Hva slags konspirasjonsteorier? 
Du aner ingenting om «hvem som er skyldig i hva?» . Så det kan like godt være han som er offeret, mener du? Hva skulle da være grunnen til å nekte avhør?

Hvilke konspirasjonsteorier? Hva med de om at rettsvesen, politi og kongehus er korrupt, og skal få saken til å forsvinne?

Så det kan like godt være han som er offeret, mener du? 

Nei, nå må du slutte å forsøke å stappe ord inn i munnen på meg som jeg aldri har ytret. 

Jo da, vi vet en hel det. Vi vet han han er siktet for voldskriminalitet og at fornærmede har fått konstanterert hjernerystelse og er sykemeldt.

Nettopp, og hva konkret er det som har skjedd? Hva konkret har han gjort som er ulovlig? Jeg snakker ikke om sannsynlighet, siktelse, eller at han ikke er skyldig i noe. Jeg sier at jeg venter på mere detaljer før jeg gjør meg opp en mening, men fortsett da vil jeg ikke delta i mobbtilstandene. En siktelse betyr at det er en etterforskning, og at de mener at han har gjort noe ulovlig. Der er vi. Jeg venter på resten av historien, for enkelte andre betyr ikke dette noe. Helt fair.

Tror du at politiet arresterer folk og deler ut random siktelser helt uten grunn?

Igjen, jeg har aldri sagt noe som helst om at han er uskyldig, at det ikke er noen grunn til at han ble satt i glattcelle, eller at han er siktet uten grunn. 🤷‍♂️

Endret av Gibralfaro
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Stemmer det.

Man kommer kun til Ullevål når det er behov for nevrologisk avdeling og en ytterligere observasjon/tiltak. 

Aker legevakt har da ansett hennes situasjon som såpass potensielt alvorlig at hun trengte tilsyn og utredning utover førstelinje. 

Nei, det advokaten sier er at hun har hatt legetilsyn og ikke vært innlagt. Da kan hun ha blitt tilsett av lege på legevakt og så sendt hjem ELLER tilsett på legevakt og sendt til vurdering i akuttmottak og sendt hjem ELLER blitt sendt rett i akuttmottak og så sendt hjem. Hvilket av de 3 aner vi ikke, og dette bør nå legges dødt. Legetilsyn sier heller ingenting om alvorlighetsgrad, ALLE som har slått hodet (om det er blitt slått av andre eller man har slått det i noe) med visse symptomer eller visse omstendigheter (kraft osv) skal tilses av lege. Nå bør man høre på advokaten og slutte å diskutere og spekulere i dette.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (10 minutter siden):

Hvilke konspirasjonsteorier? Hva med de om at rettsvesen, politi og kongehus er korrupt, og skal få saken til å forsvinne?

Det er vel ingen som har sagt det, og i hvert fall ikke jeg. Men hvis fornærmede trekker anmeldelsen (eller velger å ikke anmelde) - noe som er veldig vanlig i slike saker, så blir det antakelig ikke noen rettssak.  Det vet du vel? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har tilgang til Finansavisen kan lese hva redaktør Hegnar skriver om saken, og selv vurdere om saken kan være mer alvorlig enn hittil fremkommet da Hegnar "håper" at en enda alvorligere straffbar handling ikke har funnet sted. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (12 minutter siden):

De som har tilgang til Finansavisen kan lese hva redaktør Hegnar skriver om saken, og selv vurdere om saken kan være mer alvorlig enn hittil fremkommet da Hegnar "håper" at en enda alvorligere straffbar handling ikke har funnet sted. 

Er jo spesielt å antyde det hvis han ikke har belegg for det 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punkyB skrev (2 minutter siden):

Er jo spesielt å antyde det hvis han ikke har belegg for det 

Helt enig, men jeg er personlig "redd" for at ting som absolutt ikke tåler dagens lys blir "forhandlet bort" og "kompensert" da Kongehuset ikke vil "tåle" belastningen.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hva Hegnar skriver og kort fortalt virker han mer opptatt av å skjerme kongeparet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i denne tråden uttrykker sympati med og støtte til den involverte kvinnen, og har håpet at hun skal få den hjelpen hun trenger.

Kvinnen selv har bedt om én ting, og det er at spekulasjonene avsluttes. Det eneste forumbrukerne her kan hjelpe henne med, er altså å slutte å diskutere henne, hennes opplevelse, hva hun kan komme til å gjøre videre, og hva som har hendt og ikke hendt mellom partene.

Å etterkomme hennes ønske er utrolig enkelt. Når så mange velger å ikke gjøre det, vitner det om at eget behov for å drive med sladder er større enn behovet for å støtte opp om den involverte kvinnen. Da får sympatierklæringene svært lite troverdighet. 

• Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som har sagt det, og i hvert fall ikke jeg. Men hvis fornærmede trekker anmeldelsen (eller velger å ikke anmelde) - noe som er veldig vanlig i slike saker, så blir det antakelig ikke noen rettssak.  Det vet du vel? 

Joda, det har da vært mer enn antydet i en rekke innlegg i tråden de siste sidene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz- skrev (11 minutter siden):

Flere i denne tråden uttrykker sympati med og støtte til den involverte kvinnen, og har håpet at hun skal få den hjelpen hun trenger.

Kvinnen selv har bedt om én ting, og det er at spekulasjonene avsluttes. Det eneste forumbrukerne her kan hjelpe henne med, er altså å slutte å diskutere henne, hennes opplevelse, hva hun kan komme til å gjøre videre, og hva som har hendt og ikke hendt mellom partene.

Å etterkomme hennes ønske er utrolig enkelt. Når så mange velger å ikke gjøre det, vitner det om at eget behov for å drive med sladder er større enn behovet for å støtte opp om den involverte kvinnen. Da får sympatierklæringene svært lite troverdighet. 

Helt enig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (2 timer siden):

Jeg sa ikke at han jobbet med noe, jeg spurte om kilder på at han har sluttet og jobbe med motorsykler. Ja, han bor i gjestehuset  hos moren på Skaugum etter hva jeg vet, men han hadde jo ikke gjort det om moren ikke var gift med kronprinsen.  Nei, jeg har ikke sett han i virkeligheten på en stund , har han forfalt veldig? Ja, jeg har sett damene flokke seg rundt han, men jeg har altså ikke sett han det siste året. 
ja, han nyter godt av og være en del av kongefamilien, med fordeler og ulemper, men dette har vel ingenting med om han hadde hatt draget på damene uansett? Nei, som sagt hadde han ikke hatt samme vip tilgang uten. Damene hadde han hatt draget på, men kanskje ikke så mye det siste året om det du som har sett han i virkeligheten i det siste stemmer. 

Her var det mange motstridende svar, men ser at vi summa summarum er delvis enig så poenget står seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Oz- skrev (14 minutter siden):

De fleste her diskuterer MH - så du kan sende privat mld til de som trør over noen streker ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oz- skrev (1 time siden):

Godt skrevet 👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at kronprinsessen har dratt på jobb, og gjør den bra, tross kaoset hun har på hjemmebane. Det kan ikke være lett, særlig sett i lys av at sønnen nå etterforskes for flere tilfeller av skadeverk. Han har åpenbart vært ute av kontroll lenge. At Mette Marit klarer å smile er tegn på royale kvaliteter, og ikke noe hun bør kritiseres for.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AllahBallah skrev (På 9.8.2024 den 11.58):

Føler dette kan være begynnelsen på slutten for Kronprins Haakon og Mette Marit.

Tipper Mette Marit er nær sammenbrudd, Marius skjønner ikke alvoret og Haakon er nok dritt lei.

Tror nok ikke Haakon er lei. Han forguder sin kone,min oppfatning. Det var henne han ville ha da og resten av livet. Burde gjerne tenkt på bagasjen som fulgte med😬 Haakon sitt valg da. A mor har alltid behandlet Marius som lille gullgutten, mulig det ikke akkurat har hjulpet..tvert om. Han er i deep shit nå....  Få som liker en voldelig person iallefall mot damer...Er rimelig low og veldig flaut! Må være flaut bare gå på Rema for han nå...🤢Skam!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 timer siden):

Marius er jo venn med den yngre fiffen i Oslo. Lurer på hvordan de stiller seg til han etter dette?

Kanskje er de tilhengere av Andrew Tate. 

Endret av VXL100
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (På 5.8.2023 den 8.11):

Bare på apanasjen til kronprinsparet kunne vi spart 2 kr per nordmann i året. Tenk på hva du kunne gjort med de pengene 😅

De pengene kunne blant annet gått til bedre tannhelseordninger for oss "vanlige"

Blant annet.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...