Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Glufseguri skrev (4 minutter siden):

Tror det de fleste her stusser over er at skatteligningen og livsstilen han fronter ikke helt går opp og da er det naturlig å tro de midlene kommer fra et annet sted med adresse Skaugum 

Hvis det er riktig, burde den pengekranen vært skrudd igjen for årevis siden . Han er tross alt 27 år.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nuwanda2 said:

Ja- fordi du tror presidentskap og republikk er gratis som styreform? 

Nei, selvsagt ikke. Men da betaler man for noe annet enn et kongehus som bare har en symbolsk funksjon.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhjørningfis skrev (10 minutter siden):

Men er man sikre på at det er Marius som har satt den kniven i veggen? Er man sikre på at det er Marius som har rasert leiligheten? Ikke misforstå her, for jeg forsvarer ikke han dersom han har brukt vold mot denne jenta..

I følge Tv 2 mener politiet at det er Marius som har satt den kniven i veggen. Den unge kvinnen er slått i bakhodet så hvis det ikke har vært flere tilstede må det jo være han som har gjort det.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nuwanda2 said:

Ja- fordi du tror presidentskap og republikk er gratis som styreform? 

Selvsagt ikke. Men det er i alle fall en person som ikke har arvet tittelen og som kan velges bort hvis hen ikke gjør jobben tilfredsstillende. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden):

Er ikke bare tilståelse og samarbeid som gir strafferabatt. Det kan også gis hvis man henges ut i media

Og igjen skal gjerningsperson beskyttes 🙄

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjedda skrev (43 minutter siden):

Ja, tenk på hvor mye penger som brukes på å bygge sykehus eller motorveier. Vi burde slutte med det og heller utvide kongefamilien.

Ja, det var selvfølgelig dette jeg tenkte på…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (1 time siden):

Ser Mette Marit får mye kritikk for å ha blitt hjemme fra OL. Synes det ikke er det minste rart at hun er det. Ikke nødvendigvis for å passe på «guttungen», men for å ta vare på seg selv. Hvem av oss hadde vært i stand til å gå på jobb, bli fotografert av det som kan krype og gå av presse, bli stilt masse spørsmål, når sønnen vår hadde gått til angrep på en kvinne, ruset seg, rasert en leilighet og havnet på glattcelle? Hadde hun stilt opp i OL hadde hun blitt kritisert for det også, det er jeg overbevist om. Jeg vil tro hun går gjennom en av sine største kriser i livet akkurat nå, da er hun ikke i stand til å smile og heie på tribunen. 

Hun har jo engasjert seg i arbeid for å forhindre vold mot kvinner. Men har nå satt seg på et fly til Paris. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljes_tanker skrev (15 timer siden):

VGS er ikke å studere 

Nei, men vi kan kanskje ikke forvente at hun begynte og studere før hun gikk ut av vgs fordi hun er barnebarnet til kongen ? At hun nettopp er ferdig på vgs bør være grunn nok for alle og godta at hun ikke har studert, og selvsagt er ikke vgs og studere, det er dog et viktig steg for og kunne studere. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (16 timer siden):

Det er jeg enig I! Skjønner ikke hvorfor barnebarna til kongeparet ikke studerer,  som de fleste andre ungdommer? Hvorfor har ikke Marius utdanning,  eller Maud? Vet ikke hvor gammel Leah er, om hun er ferdig med vidergående? Alle unge jeg vet om, studerer når de er ferdige med videregående.  Er det ikke det som er vanlig?

Er da vel fortsatt en del ungdommer som ikke "studerer"? Noen går yrkesfag, f.eks. Er jo ikke nok akademiske jobber til andre, og det vil jo også være behov for håndverkere, frisører, butikkansatte, søppelkjørere, renholdere osv osv...

PusheenPusheen skrev (15 timer siden):

Kanskje de har fått avsmak for Norge. Er mye rart som har skjedd i Kongefamilien i det siste, og dette er jo virkelig toppen av kransekaka.

Marius genseren har jo heller ingenting med kongefamilien å gjøre, og litt rart å få avsmak for et land pga hva som skjer i kongefamilien...

Er det så mange i utlandet som kjenner til Marius genseren, egentlig?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (58 minutter siden):

image.thumb.png.9e8dc283bba49e4ae3e11cf2f7684d50.png

IGJEN: Mariusgenser har ingenting med Marius Borg Høiby å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Kilde?

Eksempel fikk mennene fra gruppevoldtektssaken i Bergen strafferabatt grunnet uthenging i media, fikk ikke alle med seg det?

I tillegg vil lang behandlingstid av sak kunne gi strafferabatt. 

Et lite googlesøk så finner du MANGE slike artikler

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (12 minutter siden):

Og igjen skal gjerningsperson beskyttes 🙄

Norge i et nøtteskall...det er flaut

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 7.8.2024 den 19.29):

Jeg har tenkt på det samme. Døren for "hvem man vil" ble åpnet da Harald kjempet for å få gifte seg med Sonja. Den kunne aldri lukkes igjen. Det ble umulig å kunne si nei til noe(n) etter det. 

Resultatet er at det nå er et sårbart kongehus, med en ganske stor familie rundt - som ikke behøver å følge kongelig etikette osv. De er influencere, kunstnere, svada-sjamaner og nå har de også en som er anmeldt for vold. Det er bare helt uforenelig rett og slett. 

Det har blitt bare sirkus. 

Men hva er alternativet da? At man skal nektes å gifte seg med den man faktisk er glad i og bryr seg om? Slikt gjorde de før i tiden og delvis enda i kongehuset i andre land og det er ingen god løsning det heller. De er mennesker akkurat som oss andre -selv om de har andre privileger.  Hvordan ville du hatt det hvis du ble tvangsgiftet eller noen skulle bestemme hvem du skulle tilbringe eller ikke kunne leve livet ditt med? Det er hvert fall ikke bra for psyken. 

Vi vet ikke hva som har skjedd. Ser mange skriver at de ikke selv hadde gjort det samme dersom de var ruset osv. Men sannheten er at alle reagerer ulikt på rus. Og mange kan få rusutløst psykose. Da kan bli i stand til å gjøre mye. Vet jo ikke om dette er tilfelle med Høiby. Men det vet vi ikke. Og de som sier at han bare må slutte: Er man rusavhengig, er det ikke bare å slutte. Men det er en lang prosess. Det vet alle som har holdt på med rus, og det gjelder også selvfølgelig kongelige. Det er ikke sånn at de et født med et annet gen enn oss. 

Jeg har selvfølgelig masse medfølelse for offeret.  Det må ha vært en forferdelig situasjon å oppleve som sikkert vil sette dype spor. Men jeg har også stor medfølelse for alle rundt i en slik situasjon. Det er ikke lett for noen parter og vi må huske på at det er mye vi ikke vet bak lukkede dører. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst skrev (13 timer siden):

Forhåpentligvis godkjenner Stortinget en folkeavstemning om monarkiet sin fremtid etter Harald sin bortgang. Hvis familien bare besto av Haakon, MM, Ingrid Alexandra og junior ville det vært OK, men med Martha, Durex, døtrene hennes og Marius er dette her altfor dumt. Selv ikke Paradise og lignende tv-serier har i nærheten av disse nivåene av galskap og dramatikk. 

Døtrene til Märtha har vel ikke gjort noe galt?!?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden):

Er ikke bare tilståelse og samarbeid som gir strafferabatt. Det kan også gis hvis man henges ut i media

jabx skrev (2 timer siden):

Kilde?

Hordaland tingrett gav strafferabatt for omtale i sosiale medier til de fire dømte i overgrepssaken i Bergen i fjor:

"Eksponeringen i sosiale medier ble grundig belyst da saken var oppe i Hordaland tingrett. Det resulterte i at samtlige fire domfelte fikk en strafferabatt på ti prosent." 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hengt-ut-som-pedofil-ser-meg-over-skulderen/16401396/ 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (12 minutter siden):

DET tror jeg de aller fleste forstår, men motivet på genseren var artig og særs passende for situasjonen.

Nei det synes jeg ikke, bare tåpelig 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Nei det synes jeg ikke, bare tåpelig 

Alle har rett på en mening, dette var din 🙂

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest