Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Spitzy skrev (15 timer siden):

Jo, men da må det jo være noe og gi rabatt på. Så vidt vi vet har han ingen voldssaker fra før så noe voldsom straff får han ikke. Hadde han drept henne, kunne han fått strafferabatt ved og tilstå og samarbeide. 

Er ikke bare tilståelse og samarbeid som gir strafferabatt. Det kan også gis hvis man henges ut i media

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purple Basil skrev (13 timer siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

Nå er de fortsatt ganske unge da. Helt vanlig i Bærum/Asker/Oslo å ha friår med reise og jobbing før man studerer videre. De virker jo som sunne trygge barn som ikke driver dank (ivertfall minste som driver aktivt med sprangridning). Så vil jo tro at det sikkert kommer etterhvert. Det er mulig å opprette egen tråd om de barna også. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (21 minutter siden):

Er ikke bare tilståelse og samarbeid som gir strafferabatt. Det kan også gis hvis man henges ut i media

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide at folket reiser seg opp og slutter å godta at det blåses hundrevis av millioner av skattekroner hvert år på disse klovnene som ikke bidrar med noe som helst til samfunnet.

• Liker 39
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (1 minutt siden):

Det er på tide at folket reiser seg opp og slutter å godta at det blåses hundrevis av millioner av skattekroner hvert år på disse klovnene som ikke bidrar med noe som helst til samfunnet.

Heia kongehuset.. håper de forblir i Norge i all evig tid. Blir ikke det grann bedre om vi får President

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler dette kan være begynnelsen på slutten for Kronprins Haakon og Mette Marit.

Tipper Mette Marit er nær sammenbrudd, Marius skjønner ikke alvoret og Haakon er nok dritt lei.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, KatteLatte said:

Ser Mette Marit får mye kritikk for å ha blitt hjemme fra OL. Synes det ikke er det minste rart at hun er det. Ikke nødvendigvis for å passe på «guttungen», men for å ta vare på seg selv. Hvem av oss hadde vært i stand til å gå på jobb, bli fotografert av det som kan krype og gå av presse, bli stilt masse spørsmål, når sønnen vår hadde gått til angrep på en kvinne, ruset seg, rasert en leilighet og havnet på glattcelle? Hadde hun stilt opp i OL hadde hun blitt kritisert for det også, det er jeg overbevist om. Jeg vil tro hun går gjennom en av sine største kriser i livet akkurat nå, da er hun ikke i stand til å smile og heie på tribunen. 

Enig. Hun har nok en veldig stor krise og jeg synes utrolig synd på henne. 
(Og på offeret i saken, selvfølgelig, men det burde ikke være nødvendig å presisere.) 

• Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye hat mot kongehuset her inne. Er dere klar over hvor lite skattekroner som går dit sammenliknet med alt annet det brukes penger på? Jeg synes de fortjener hver krone ved å måtte stille opp på x antall arrangementer og få hele livet sitt i søkelyset.

Selvsagt må kongehuset moderniseres på lik linje med resten av samfunnet når det kommer til å velge partner/livsstil. 

Og hva angår Durek og Martha? Er det de tror på så veldig mye annerledes enn å tro på ulike guder feks? Vet dere hvor mye muslimer feks styres av troen sin? 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (På 7.8.2024 den 19.34):

Hva er kilden? Aldri sett dette i Finansavisen eller spor av penger på den kanten bortsett fra hos eks-stemor Makhtabi 

Min kilde er bare min hukommelse. Jeg husker han og hvor han bodde. Hadde vært interssant med en kilde på at han ikke er fra Bygdøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, cerruti said:

Utrolig mye hat mot kongehuset her inne. Er dere klar over hvor lite skattekroner som går dit sammenliknet med alt annet det brukes penger på? Jeg synes de fortjener hver krone ved å måtte stille opp på x antall arrangementer og få hele livet sitt i søkelyset.

Ja, tenk på hvor mye penger som brukes på å bygge sykehus eller motorveier. Vi burde slutte med det og heller utvide kongefamilien.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tirben skrev (15 timer siden):

Det er jeg enig I! Skjønner ikke hvorfor barnebarna til kongeparet ikke studerer,  som de fleste andre ungdommer? Hvorfor har ikke Marius utdanning,  eller Maud? Vet ikke hvor gammel Leah er, om hun er ferdig med vidergående? Alle unge jeg vet om, studerer når de er ferdige med videregående.  Er det ikke det som er vanlig?

Nei, det er ikke vanlig at alle unge studerer etter videregående , veldig mange jobber og reiser fordi man ikke nødvendigvis vet hva man vil gjøre resten av livet når man er 19. spiller det noen rolle om Maud har utdanning om hun lever godt av det hun gjør? Skal ingen være kunstneriske lenger fordi man må ha master? Hadde faren hennes utdannelse? Jeg vet ikke, men han hadde et talent , som hun har arvet, og veldig få er så heldige egentlig. Skulle gjerne byttet bort utdannelse for og kunne skrive som han. Leah er 19 år, så ja hun har nok nettopp blitt ferdig på videregående. Om hun skal studere vet jeg ikke, men hadde det vært min datter som på hadde jeg anbefalt og følge drømmen og smi imens jernet er varmt. 
igjen, kilde på at Marius har sluttet og jobbe? Du er ikke den første i tråden som påstår det, og får fortsatt ikke opp noen kilde på det når jeg googler . Han har noen halve utdannelser, han gjorde vel som du anbefaler og studere rett etter videregående uten snøring på hva han skulle bli, kom inn på et godt universitet også ( sikkert med litt hjelp ), men så fant han ut at han heller ville mekke motorsykler. Og jeg ser ikke problemet med det? Tvert i mot var det litt kult. Vi kan jo ikke ha et land med bare kontorrotter med master heller. 
det han har gjort nå , eller og blitt tiltalt for nå , derimot er ikke veldig kult . 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (12 timer siden):

Hvorfor ikke nå? 

Jeg synes det er mer ryddig å la de som allerede er født få ta over tronen. Samtidig er det ikke helt optimalt at man skal stemme over noe som først trer i kraft om mange, mange år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spitzy skrev (6 minutter siden):

Han har noen halve utdannelser, han gjorde vel som du anbefaler og studere rett etter videregående uten snøring på hva han skulle bli, kom inn på et godt universitet også ( sikkert med litt hjelp ), men så fant han ut at han heller ville mekke motorsykler. Og jeg ser ikke problemet med det? Tvert i mot var det litt kult. Vi kan jo ikke ha et land med bare kontorrotter med master heller. 

Tror det de fleste her stusser over er at skatteligningen og livsstilen han fronter ikke helt går opp og da er det naturlig å tro de midlene kommer fra et annet sted med adresse Skaugum 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (17 timer siden):

Does it matter ? 

Blir litt som å spørre voldtektsofre hvorfor de gikk lettkledde på byen ! 

Hvorfor han angrep ? Virkelig ? 

Again : synlige hodeskade i tillegg til hjernerystelse. Kniv i veggen. Rasert leilighet. 

Dersom det var et uhell ifht dytting/krangel ,så ville ikke en rettferdig mann unnlatt å forklare seg for politiet. Han ville BEDT om å avgi forklaring . Og kniven i veggen,samt leiligheten forøvrig sier sitt. 

Han burde ringt  nødetaten. Men det gjorde han ikke. Men holder kun kjeft. 

Så.....

Menn skal ikke slå kvinner uansett.De kan gå ut døra i stedet . Dersom de ikke vet å håndtere eget sinne. 

Men er man sikre på at det er Marius som har satt den kniven i veggen? Er man sikre på at det er Marius som har rasert leiligheten? Ikke misforstå her, for jeg forsvarer ikke han dersom han har brukt vold mot denne jenta..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, norw said:

Jeg synes det er mer ryddig å la de som allerede er født få ta over tronen. Samtidig er det ikke helt optimalt at man skal stemme over noe som først trer i kraft om mange, mange år.

Det synes jeg på ingen måte. Tenk å ha det hengende over seg hele livet - at når jeg dør endres landets styreform. Tenk hvor mange spekulasjoner det vil medføre. Og det er jo ikke akkurat sånn at IA har brukt mange år på å forberede seg på rollen. Det har faren hennes, men det ville også være rart å bli kronet til “Norges siste konge”. Jeg tror det er et godt tidspunkt når skiftet snart kommer naturlig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gjedda said:

Ja, tenk på hvor mye penger som brukes på å bygge sykehus eller motorveier. Vi burde slutte med det og heller utvide kongefamilien.

Ja- fordi du tror presidentskap og republikk er gratis som styreform? 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...