Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg håper han blir dømt som Hvermannsen, men vi vet jo ikke hvilke krefter apparatet hans kan ha. Er spent selv på hvordan dette utarter seg.

Jeg har forsøkt og spørre og prøver igjen. Om du eller jeg hadde gjort dette.. hvor mye straff ville vi fått? For om han har gjort det så skal han ikke straffes hardere enn andre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kittkatt
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Jeg har forsøkt og spørre og prøver igjen. Om du eller jeg hadde gjort dette.. hvor mye straff ville vi fått? For om han har gjort det så skal han ikke straffes hardere enn andre

Uansett hvilken straff han får så er aldri straffen for vold streng nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (22 minutter siden):

Ja, hun lar seg neppe blir pirka på nesen av han andre. Hun kom dessuten med en uttalelse om at kroppskrenkelse er vold. Virker som hun prøver å utligne det tåpelige utsagnet Marius' advokat kom med ang at det var den mildeste formen. Flott! 

Bistandsadvokat i Borg Høiby-saken: – Kroppskrenkelse er vold (aftenbladet.no)

Jeg har ikke tilgang til å lese hele, men ingressen sier det jeg sikter til.

Godt at hun allerede nå dementerer det vemmelige forsvarsadvokaten prøvde på. 

"Mildeste formen for vold". Han burde aldri uttalt noe så smakløst. Dette handler vel så mye om den psykiske delen tenker jeg. Det er offeret som vet hva hun ble utsatt for -  og hvordan det har skadet henne.

• Liker 24
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Godt at hun allerede nå dementerer det vemmelige forsvarsadvokaten prøvde på. 

"Mildeste formen for vold". Han burde aldri uttalt noe så smakløst. Dette handler vel så mye om den psykiske delen tenker jeg. Det er offeret som vet hva hun ble utsatt for -  og hvordan det har skadet henne.

Javisst! Det er skikkelig ufint, rett og slett. Er glad hun har advokat nå, slik at hun skal slippe å evt få flere sånne uttalelser i media uten å ha noen til å si dem imot.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilken straff man hadde fått. Er ikke kjent med å bli dømt for partnervold.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Strafferammen er bøter og fengsel inntil ett år. Men svært få får så langt fengselsopphold.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvem som skal betale evt bot. Har han egen inntekt?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (10 minutter siden):

Uansett hvilken straff han får så er aldri straffen for vold streng nok.

Nei det kan jeg være enig i.. men skal han ha strengere straff fordi han er en kjent person? Eller har en kjent mamma?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (5 minutter siden):

Strafferammen er bøter og fengsel inntil ett år. Men svært få får så langt fengselsopphold.

Ja desverre.. for om folk gjør slikt så skal det straffes. Men det må straffes hardt og det må straffes så hardt att mange finner ut att dette gjør vi ikke. Men jeg tar som sagt ikke parti til noen så lenge ingen er dømt enda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Nei det kan jeg være enig i.. men skal han ha strengere straff fordi han er en kjent person? Eller har en kjent mamma?

Jeg synes ikke man skal forskjellsbehandle, uansett vei. Han kommer, om noe, til å få en mildere straff. Men vi får se, kanskje det ikke blir tatt hensyn til hvem han er sønn av.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på hvem som skal betale evt bot. Har han egen inntekt?

Om han ikke har egen inntekt. Så må vel staten betale og han får trekk i lønn, ytelser fremover. Akkurat det samme skjer med andre som ikke har midler til å betale. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Ja desverre.. for om folk gjør slikt så skal det straffes. Men det må straffes hardt og det må straffes så hardt att mange finner ut att dette gjør vi ikke. Men jeg tar som sagt ikke parti til noen så lenge ingen er dømt enda

Vil bare skyte inn med at det er flere tilfeller der folk har gjort utilgivelig ting uten å bli dømt, kun på bevisets stilling. De er fortsatt skyldige. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke man skal forskjellsbehandle, uansett vei. Han kommer, om noe, til å få en mildere straff. Men vi får se, kanskje det ikke blir tatt hensyn til hvem han er sønn av.

Jeg tror ikke han får mildere straff fordi han er den han er. Men de må jo ha nok beviser på att dette er han som har gjort eller en tilståelse 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Vil bare skyte inn med at det er flere tilfeller der folk har gjort utilgivelig ting uten å bli dømt, kun på bevisets stilling. De er fortsatt skyldige. 

Men vet vi da med sikkerhet att det kun var han der? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han får mildere straff fordi han er den han er. Men de må jo ha nok beviser på att dette er han som har gjort eller en tilståelse 

Vil tro de sitter på litt allerede. De holder ikke noen i glattcelle så lenge hvis der ikke er tilstrekkelig belegg for det.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet vi da med sikkerhet att det kun var han der? 

Nei, VI vet ikke noe. De har beskrivelse fra offeret. Og Marius kommer til å forklare seg etterhvert. Det er også ille hvis det har vært flere der og noen andre gjorde dette. Da gir det ikke mening at de fant Høiby på en annen adresse, da stakk han jo av fra noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (31 minutter siden):

Hva mener du kan være en god nok unnskyldning til å gi noen hjernerystelse? 

Versjon og forklaring er vel ikke det samme som en unnskyldning? Vi er veldig opptatt av at han skal få lik straff som andre, men kanskje greit og huske på at han også har samme rett til og forklare sin versjon som alle andre. 

nja.. altså generelt kan jo « unnskyldningen « være selvforsvar. Hvis noen denger løs på deg , og du forsvarer deg og den andre får hjernerystelse så er det ditt forsvar / unnskyldning. Nå sier jeg ikke at jeg tror det er sånn eller at jeg forsvarer han, men vi kan vente litt med og avgi dom. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå antar jeg  politiet har noe på han siden de også utvidet siktelsen, men utenom det tenker jeg at det er rettsapparatet som dømmer og at man kan vente til saken er avgjort der før man spyr ut eder og galle om både det ene og det andre. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde egentlig ikke så lyst til å kommentere her inne, men nå føler jeg at jeg må. 

Jeg var utsatt for familievold for 11 år siden. Fikk forslått nese og en blow out fraktur under øyet som måtte opereres med plate for å redde det.

Bistandsadvokaten jeg fikk oppnevnt var den værste jeg kunne fått. Jeg valgte å ikke anmelde det selv fordi politiet tok ut tiltale. 

Han som utøvde dette mot meg satt 2 netter på glattcelle, fikk besøk og kontaktsforbud fordi han truet meg og min datter med selvmord og mye annet.

Det ble først en rettsak hvor tiltalte satt og hylgrein (mann på over 40 år den gang) og manipulerte alle. Bistandsadvokaten min ga meg beskjed før jeg gikk inn at jeg skulle være kald og ikke vise følelser. Jeg skjønte jo ikke bedre da så jeg prøvde så godt jeg kunne. Dette har krisesenteret reagert kraftig på i etterkant. Hadde visst det jeg gjør i dag så hadde jeg kontaktet krisesenteret med en gang for hjelp. Tiltalte påstod jeg hadde forårsaket skaden på meg selv. Han anket til borgarting lagmannsrett hvor jeg heldigvis slapp å vitne igjen. Tiltalte fikk der en veldig redusert straff fordi den straffen Han først fikk kunne gå utover jobben hans som var å jobbe med mmennesker. Det er helt sykt.

Straffen Han fikk: x antall timer med samfunnsstraff.

Jeg søkte voldsoffererstatningen om økonomisk erstatning i etterkant, jeg fikk 10.000 kr. 

Voldsmenn slipper altfor billig unna. De kan påstå at skaden er selvpåført, gjort i forsvar eller som fremprovosert vold Og dermed "vinne".

Jeg er desverre ganske sikker på at Marius slipper "billig" unna i denne saken.

Vondt å lese. Dette skulle du ikke ha måtte gå igjennom. Og latterlig straff, du fortjente bedre💜

Ja, i sånne saker kan det nok ofte bli en ord-mot-ord-greie med mindre man har kjempesikre bevis.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...