Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sonit skrev (4 minutter siden):

Send ham på trollskole med hardt arbeid og disiplin, samt kurs i folkevett, moral og dannelse. Neida. Joda. Mulig rehab og sinnemestringskurs?

Mor virker overbeskyttende. M burde ha noe å lære av Kronprinsen - en flott mann med gode verdier og klokskap.

Kronprinsen har fungert som stefar og vært en sentral del av hans oppdragelse. Har han gjort en god jobb? Nei. 
problemet med hele kongefamilien er at de aldri har vært strenge i oppveksten. Märtha og Haakon gikk offentlig skole og har i stor grad fått lov til å gjøre som de har ønsket ( eller sikkert ikke Haakon så mye). Barna deres igjen har også fått fri oppdragelse og fungerer som nepobabies. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
Nimbus skrev (34 minutter siden):

Mener du han oppsøker offentligheten fordi han har en Instagramkonto?

Ja. Åpen konto med mange tusen følgere. Han kan sammenliknes med influensere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kommende steonkel kan heale ham fra rus- og psykiske problemer?

• Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Marius kan flytte inn litt hos tante Lois og Øgla? Er ganske sikker på at de kan helbrede han… 

R.i.p det norske kongehuset. 

• Liker 23
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (2 minutter siden):

Håper han får hjelp jeg og, men kun i den grad at det hjelper for å begrense fremtidige ofre.

Kvinnemishandlere kan dra til helvete for min del. Er man kapabel til det så tror jeg man aldri kan "helbredes" for å være ærlig. I hvertfall om vedkommende er voksen.

Enda en som «håper han får hjelp». Det er vel bare en klisje, men kan ikke noen snart forklare meg hvorfor han eventuelt IKKE skulle få «hjelp» hvis han ønsker det? Han har selvsagt tilgang på all verdens «hjelp» i bøtter og spann, det er ikke noe å lure på eller håpe på.

Foreløpig virker det som den hjelpen han vi ha er fra en tøff advokat. Pluss trøst fra mamma da. Som ikke kan dra på jobb på grunn av «sykt barn».

Han har dessuten nektet å forklare seg til politiet. Ikke typisk angrende synder, med andre ord.

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Ja. Åpen konto med mange tusen følgere. Han kan sammenliknes med influensere

Enig. Man må huske hvilken rolle han har. Han er ikke hvem-som-helst. Og det vet han godt. Hadde min Instakonto vært åpen, hadde nok ingen brydd seg uansett. Men Marius er tross alt Kronprinsens stesønn, sønn av Kronprinsessen. Naivt å tro at han ikke oppsøker oppmerksomhet ved å ha åpen konto, samt det han deler på SoMe. Det ville jo bragt oppmerksomhet uansett hvem som skulle holdt på å meie ned en gardist i ei helvetes fart, men som en del av kongefamilien - oppmerksomhetsykt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spår et lengre utenlandsopphold i nær fremtid. 

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (6 minutter siden):

Enda en som «håper han får hjelp». Det er vel bare en klisje, men kan ikke noen snart forklare meg hvorfor han eventuelt IKKE skulle få «hjelp» hvis han ønsker det? Han har selvsagt tilgang på all verdens «hjelp» i bøtter og spann, det er ikke noe å lure på eller håpe på.

Foreløpig virker det som den hjelpen han vi ha er fra en tøff advokat. Pluss trøst fra mamma da. Som ikke kan dra på jobb på grunn av «sykt barn».

Han har dessuten nektet å forklare seg til politiet. Ikke typisk angrende synder, med andre ord.

Sykt barn😂 Barnehage stadie. Han er 27. Festlig fyr...

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Words. Jeg er så enig. Mulig hjelp er forsøkt tidligere, men uten effekt. 

Det er ikke normalt det Marius gjorde i forhold til gardisten. Det er heller ikke normalt å banke kjæresten inn i en sykehusseng.

Nå må konsekvensene snart komme for denne mannen som er vår neste konges stesønn.

I hvert fall fint at han, som andre i samme situasjon, ble anbrakt på glattcelle. Kudos til politiet som ikke gjorde forskjell på denne kladden fra beste vest og andre voldsutøvere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Enig. Man må huske hvilken rolle han har. Han er ikke hvem-som-helst. Og det vet han godt. Hadde min Instakonto vært åpen, hadde nok ingen brydd seg uansett. Men Marius er tross alt Kronprinsens stesønn, sønn av Kronprinsessen. Naivt å tro at han ikke oppsøker oppmerksomhet ved å ha åpen konto, samt det han deler på SoMe. Det ville jo bragt oppmerksomhet uansett hvem som skulle holdt på å meie ned en gardist i ei helvetes fart, men som en del av kongefamilien - oppmerksomhetsykt.

Jeg syns ikke dette er den samme måten å oppsøke offentligheten på som feks Martha og Øgla (?) Martha har gjort tittel og posisjon til sitt levebrød. Hun lever av å eksponere seg på sosiale medier. Marius,  slik jeg ser det, har et ubevisst (og sikkert bevisstløst) forhold til egen person i sosiale medier. Men nå følger jeg ikke så mye med på hva han driver med…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke dette er den samme måten å oppsøke offentligheten på som feks Martha og Øgla (?) Martha har gjort tittel og posisjon til sitt levebrød. Hun lever av å eksponere seg på sosiale medier. Marius,  slik jeg ser det, har et ubevisst (og sikkert bevisstløst) forhold til egen person i sosiale medier. Men nå følger jeg ikke så mye med på hva han driver med…

Nei, er enig i at det ikke er på samme måte. Er flere måter å kunne eksponere seg selv på. 

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Lineaaa skrev (52 minutter siden):

Håper dette blir en øyeåpner for han selv og foreldrene, og at de søker hjelp til å håndtere utfordringene (antar ROP)

Hjelp har nok vært forsøkt tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (14 minutter siden):

👏 Er så forbanna sant alt du skriver!

Mens vi andre må la barna som faktisk er barn være alene etter 12-års alder så sant vi ikke har legeerklæring opp til 18 år!

Endret av K_mb
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Nimbus skrev (3 minutter siden):

Hvis det mot formodning skulle vært slik, hvorfor har ikke familien (som følger ham på insta) tatt affære? 
Rett og slett fortalt ham hvorfor han ikke skal skryte i SoMe av å nesten kjørt ned en gardistene. Og i tillegg fortalt ham at man ikke banker kjæresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (15 minutter siden):

At han ikke har forklart seg, var vel advokatens anbefaling? Synes jeg leste det på VG. De må sikkert samkjøre noen historier her, tenker jeg...🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (4 minutter siden):

Hvis det mot formodning skulle vært slik, hvorfor har ikke familien (som følger ham på insta) tatt affære? 
Rett og slett fortalt ham hvorfor han ikke skal skryte i SoMe av å nesten kjørt ned en gardistene. Og i tillegg fortalt ham at man ikke banker kjæresten

Tror du ikke de har nevnt det for ham?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inkognitoher
Nimbus skrev (1 minutt siden):

Tror du ikke de har nevnt det for ham?

Jeg merker meg at Marius på Proff, fortsatt har adresse Semsveien, så det har i hvert fall ikke fått konsekvenser for ham med tanke på bosted.

Så får vi håpe at mor og stefar har tatt en prat med gardisten og beklaget på vegne av sønn/stesønn, da det ikke virker som om Marius har forstått alvoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (10 minutter siden):

Dette ble også slått opp mediene, nettopp fordi han selv la det ut.  https://www.dagens.no/nyheter/marius-borg-hoeiby-vekker-stor-oppsikt

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

det sto i VG at verken han (dvs advokaten)  eller hans klient er blitt gjort kjent med hele innholdet i saken, og at han ikke har forklart seg ennå etter råd fra advokaten. Mener jeg leste et annet sted at han ble løslatt fra arrest i går, så det er kanskje så enkelt som at det bare er tirsdag og han ikke har hatt advokat mer enn noen timer? det er vel ikke noe oppsiktsvekkende i at man ikke blir avhørt før advokaten er på plass tenker jeg. Blir bare spekulasjon selvfølgelig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/alJzQa/marius-borg-hoeiby-siktet-for-vold

Han har vel skjønt at han kan holde kjeft hvis han vil, og at ingen kan tvinge ham til noe. Vet jo heller ikke noe om tilstanden hans da han ble arrestert. Han kan ha vært dritings eller på andre ting, som har måttet ut av systemet. Da er det sikkert ikke forsvarlig å få en uttalelse fra ham med tanke på om han i det hele tatt har vært i stand til å si noe. Spekulasjoner. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...