Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

parmanoia skrev (1 minutt siden):

Håper han får hjelp? Denne voksen mannen har da hatt tilgang på det ypperste av hjelp hele tiden. Han kan hvis han vil vettu. Det var det. 

Ja, hvis ikke kan andre lide samme skjebne hvis de er rundt ham. Det vil jo ingen, for det er farlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glufseguri skrev (17 minutter siden):

Vel, det var hun som skrev et temmelig flaut brev til norsk presse og klaget på at han ikke fikk fred da han ble 20 og gutten hadde tatt flere steg selv for å være profilert 

Det brevet er det flaueste som har kommet fra kongehuset (frem til Durek kom). 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ta en titt på det vi vet om Høiby-slekta og hva som går igjen av arv der. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Er det bare de skoleflinke gardistene som bør beskyttes??

Nei, Lucille. Jeg prøvde bare forklare deg at gardistene kanskje hadde litt mer mål og mening med livene sine. At de passer på sikkerheten til folk, framfor å utsette dem for fare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buxus skrev (45 minutter siden):

Jeg er vokst opp i en ganske normal, norsk familie. En familie der vi lærer å "oppføre oss" og der vi kan litt om takt og tone, hva som kreves av oss i hverdagen, plikter og rettigheter. Normal oppførsel.  Hvordan kan kongefamilien ha kommet SÅ skeivt avsted?? Mette-Marit med sin "utagerende festing" og småsprø far, voldsdømt bror og nå voldsmistenkt sønn. Martha Louise med sine overnaturlige sanser og rablende gale soon-to-be-husband. Jeg forstår faktisk ikke hvordan denne familien, som burde vite hvordan man skal oppføre seg, kan tråkke så helt avsindig feil i så mange tilfeller?

Det må være en enorm belastning å vokse opp som kongelig, med alle krav, rykter og medias konstante søkelys på seg. At det kan "klikke" litt for de, kan jeg godt forstå. Jeg tror noen av de rett og slett ikke tåler trøkket rollen deres fører med seg.

Jeg priser meg hvertfall lykkelig over å være født inn i en normal familie i stedet for en kongelig. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (3 minutter siden):

Nei. Faren til Marius er tidligere straffedømt. Ingen utdanning og mye surr der også. MM fikk ta master uten tilstrekkelig underliggende studiepoeng som er kvalifikasjonskravet. Masteren tok hun sammen med en slottsansatt.

Arbeidserfaringen besto av servitørjobber og butikkjobber. Livet virket lite planlagt og MM og Marius pappa hadde heller aldri et forhold. 
Det å skylde på kongefamilien? Javel, sier jeg. MM kunne tatt andre valg hvis det er slik at mennene i familien banker kjærestene sine fordi MM giftet seg med Haakon. 
Syltynt, rett og slett fra Fru Tjessem. Men det var vel ikke så mye annet å skylde på, for det var vel utelukket at sønnen skulle ta ansvar for egne handlinger…

Jeg syns du beskriver livet til de fleste unge kvinner jeg kjenner. Hvem hadde en karriereplan lagt og fulgte den slavisk? De fleste har vel surret litt? Men det er kanskje hennes sosiale bakgrunn du reagerer på? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/kastet-pa-glattcelle/81767638

Nå også voldelig mot damer😱 Drittsekk type totalt. Flaut!!!

På nrk nyhetene i dag sa de at Mette Marit avventet med å reise til Paris. Jeg trodde det var helseårsaker, men så klart er det fordi sønnen hennes har banka opp ei dame. 19:24 skrev se og hør om saken, nrk publisertr først noe for 55 minutter siden. Så lang tid tar det ikke å få dette bekreftet. 

At ingen har spasert til storinget og bedt om en grunnlovsendring er for meg en gåte. Får vel gjøre det selv hvis ingen poltikere gjør det, men de er kanskje redd for å bli saksøkt? 

Vi kan ikke ha medlemmer av kongehuset som banker opp damer og driver med svindel slik som Durke gjør. Neida, ingen av dem har noen arverett til tronen, men de er da like fullt sønn og partner til norske kongelige. 

Vold er ikke greit og akseptabelt, og kan ikke forsvares så sant det ikke er et rettmessig selvforsvar, og det er ikke noe i saken som tilsier det. 

• Liker 27
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en gavepakke for ML og Durek, nå slipper de kanskje den negative flodbølgen som har skylt over dem en stund…

Huff og huff. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (1 minutt siden):

Dette må jo være en gavepakke for ML og Durek, nå slipper de kanskje den negative flodbølgen som har skylt over dem en stund…

Huff og huff. 

Tenkte faktisk på det... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Nimbus skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du beskriver livet til de fleste unge kvinner jeg kjenner. Hvem hadde en karriereplan lagt og fulgte den slavisk? De fleste har vel surret litt? Men det er kanskje hennes sosiale bakgrunn du reagerer på? 

Det er mer enn å ha «surret litt» med MM. Hun har jo selv snakket ut om fortida hvor «det ble testet» osv. 

Det manglet vel fullstendig en karriereplan, vil jeg heller si. Det har hun også selv vært inne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

Det er mer enn å ha «surret litt» med MM. Hun har jo selv snakket ut om fortida hvor «det ble testet» osv. 

Det manglet vel fullstendig en karriereplan, vil jeg heller si. Det har hun også selv vært inne på. 

Ironisk at hun nå står så nært å overta landets største tittel for en kvinne... Hvis vi nu fortsetter med monarki. Synes dette begynner å minne om en såpeopera

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham på trollskole med hardt arbeid og disiplin, samt kurs i folkevett, moral og dannelse. Neida. Joda. Mulig rehab og sinnemestringskurs?

Mor virker overbeskyttende. M burde ha noe å lære av Kronprinsen - en flott mann med gode verdier og klokskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (2 timer siden):

Og det var vi i gang…

Rike, privilegerte gutter kan banke jenter til sykehusetinnleggelse med hjernerystelse i sitt eget hjem og det er den minst alvorlig form for vold

Fy faen

Og det triste er at det er sant! Og de har ressursterke foreldre som garantert sørger for de beste advokatene, minmalt med straff og all mulighet for å gjenta det senere.

Tilbake sitter det ei forslått jente som ingen bryr seg om. 

Og her bor vel voldsutøveren på statens regning også. 

Æsj rett og slett 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Synes dette begynner å minne om en såpeopera

Tipper Netflix allerede har begynt på et manuskript.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, 2001 ville ha overskriftene sine tilbake :klaske: 🙈

Tenkte mitt da Marius prioriterte bytur foran feiringen av 50 + 50 på slottet med hele nasjonen som tilskuer... 

Håper ingen kom til skade, hva enn M er arrestert for... 🙈

edit: #jeg_målesemerennoverskriften. 

Endret av Tradegy
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inkognitoher
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ironisk at hun nå står så nært å overta landets største tittel for en kvinne... Hvis vi nu fortsetter med monarki. Synes dette begynner å minne om en såpeopera

Jeg er ganske sikker på at alle monarkiene i Europa etterhvert vil skifte styresett til republikk. Antakeligvis en seremoniell variant, som er veldig lik kongens rolle.

Funker godt på Island og i Finland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (2 minutter siden):

Tipper Netflix allerede har begynt på et manuskript.

Kanskje det er det vi har sett Märtha og Durek drive på med i det siste, med det filmcrewet🫠 Spent på hva det skal brukes til.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske sikker på at alle monarkiene i Europa etterhvert vil skifte styresett til republikk. Antakeligvis en seremoniell variant, som er veldig lik kongens rolle.

Funker godt på Island og i Finland

Takker ikke nei.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han får hjelp jeg og, men kun i den grad at det hjelper for å begrense fremtidige ofre.

Kvinnemishandlere kan dra til helvete for min del. Er man kapabel til det så tror jeg man aldri kan "helbredes" for å være ærlig. I hvertfall om vedkommende er voksen.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...