Gå til innhold

Grønnsaker til matboksen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke rå grønnsaker, men kan spise varmebehandlede grønnsaker.

Jeg pleier å spise litt grønnsaker ved siden av skiva, og det blir ofte kokt brokkoli og blomkål.

Noen som har tips til andre grønnsaker som kan varmebehandles og som er gode å spise kalde? 

Anonymkode: 876aa...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er godt med salat av bakte grønnsaker. F.eks. gresskar, paprika, søtpotet, gulrot, squash, hvitløk og løk (vend dem i litt olje, salt, pepper og gjerne litt harissa før de bakes) blandet med couscous eller bulgur, fetaost og en god vinaigrette eller annen dressing du liker.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Paprika, squasj, sopp, søtpotet, brokkolini, asparges, reddiker, brekkbønner, sukkererter, gulrot. Bakt, kokt, stekt eller dampet. 

Stekt sopp og løk og rødbeter kan du bruke på feks leverpostei. 

Grønnkålchips, hummus med stekte grønnsaker, en kopp hjemmelaget suppe av grønnsaker.

Anonymkode: 270b0...913

AnonymBruker
Skrevet

Så spennende tips, takk! :) Hvor mye tid bruker dere på å lage istand? Holder det seg i kjøleskapet eller må man lage til bare en lunsj?  

Anonymkode: 876aa...3c3

Skrevet

Det holder seg fint i kjøleskapet i noen dager. :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager ofte wok og spiser restene kalde. Sukkererter, vannkastanjer, gulrot, brokkolini, sopp, babymais, vårløk…

Anonymkode: 6acce...7a9

Skrevet

Smørstekte aspargesbønner

• Liker 1
Skrevet

Søtpotet, både med salt, kanel (og vaniljeyoghurt med blåbær 😋), eller peanøttsmør/Nutella er godt også kaldt. Særlig den med kanel og yoghurt 😋

Rødbeter, kokt kald kålrot og gulrot liker jeg også godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...