AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Dere som har hund : Hvor mange turbukser har dere? Må bestille nye da ingen av de jeg hadde i fjor passer. Hvis det regner så må man min. Ut 3 ganger om dagen så da blir det 3 bukser. Også kanskje en eller to på vask også. Så hva med 5 bukser ? De turbuksene jeg har er vannavstøtende fordi funnet noen jeg liker og de er ikke vanntette. Men bedre det enn joggebukse som ikke er vannavstøtende engang. Hvis dere skjønner. De jeg liker koster ikke så mye siden de kun er vannavstøtende og ikke vanntette. Nå er det snart høst om en måned og om høsten regner det mye. Omtrent hver dag. Jeg blir ofte mere våt på bukser enn jakker noe jeg ikke forstår men kanskje det er vanlig ? Anonymkode: 89c0a...670
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Jeg bruker regnbukse når det regner. Den beste investeringen jeg har gjort de siste årene er å kjøpe ei ordentlig regnbukse. Mye regn noen høster. Ja, du blir våtere på buksa fordi det drypper/renner vann ned fra jakka. Har for øvrig mange bukser, varierer mellom å bruke helt tynne på sommer, tykkere på vinter, tights osv. Anonymkode: f9e60...982 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Jeg kjøper de samme turbuksene i alle farger. Men hvor mange trenger jeg? 5 ? De er på tilbud nå siden det er fargene fra i fjor men det bryr jeg meg ikke noe om. Kommer sikkert nye når høsten er her antar jeg og når alle skal kjøpe. Pleier å kjøpe klær en sesong før alle andre siden de da oftere er på tilbud. Anonymkode: 89c0a...670
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker regnbukse når det regner. Den beste investeringen jeg har gjort de siste årene er å kjøpe ei ordentlig regnbukse. Mye regn noen høster. Ja, du blir våtere på buksa fordi det drypper/renner vann ned fra jakka. Har for øvrig mange bukser, varierer mellom å bruke helt tynne på sommer, tykkere på vinter, tights osv. Anonymkode: f9e60...982 Det blir ikke noen investering hos meg siden jeg ofte går opp og ned i vekt dessverre. Men skal spare de fra i fjor i tilfelle vekten blir annerledes igjen. Jeg blir veldig ofte helt gjennomvåt på lårene på bukse så sikkert fordi det drypper. I tillegg så hopper hunden litt opp på lårene. Anonymkode: 89c0a...670
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 3 bukser, jeg vasker dem ikke etter hver bruk, bare lar de tørke. Har også regnjakke som nær nesten til knærne, mye mindre våte bein da. Anonymkode: 75301...ebf 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir ikke noen investering hos meg siden jeg ofte går opp og ned i vekt dessverre. Men skal spare de fra i fjor i tilfelle vekten blir annerledes igjen. Jeg blir veldig ofte helt gjennomvåt på lårene på bukse så sikkert fordi det drypper. I tillegg så hopper hunden litt opp på lårene. Anonymkode: 89c0a...670 Jeg har også gått ned i vekt. Regnbuksa er egentlig alt for stor i livet, men ingenting et belte ikke fikser, så den brukes likevel. 4 bukser burde jo holde, tørker noen av de våte i løpet av dagen? Kommer litt an på tørkemuligheter. Anonymkode: f9e60...982
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 bukser, jeg vasker dem ikke etter hver bruk, bare lar de tørke. Har også regnjakke som nær nesten til knærne, mye mindre våte bein da. Anonymkode: 75301...ebf Vasker de ikke etter hver bruk jeg heller man kanskje etter 10 ganger. Men hunden hopper litt opp på buksa til knærne også med søle på potene. Men jeg vasker ikke klær hver dag så da blir de liggende i noen dager i skittentøyskurven. Anonymkode: 89c0a...670
Leo Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 Selv om du har hund, så trenger du vel ikke tre turbukser om dagen? Jeg har to til hver sesong og det holder i massevis. Hvis du har brukt en bukse om morgenen, så tørker den i løpet av dagen og kan brukes igjen på ettermiddagen hvis den skulle bli våt. Om den er litt skitten på lårene betyr ingenting. Om vinteren kan jeg godt bruke den samme buksa i flere dager fordi det som regel er snø/frost og da blir de ikke mer skitne enn at de kan brukes noen ganger. 6 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også gått ned i vekt. Regnbuksa er egentlig alt for stor i livet, men ingenting et belte ikke fikser, så den brukes likevel. 4 bukser burde jo holde, tørker noen av de våte i løpet av dagen? Kommer litt an på tørkemuligheter. Anonymkode: f9e60...982 Buksene her tørker ikke i løpet av dagen. Så de bruker ett døgn på å tørke. Anonymkode: 89c0a...670
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Jeg har 1 regnbukse, 3 turbukse og 2 forede turbukser. Vasker ikke turbuksene hver dag. Tørker de og tar de på meg igjen. Jeg bryr meg ikke om er buksa er skitten, blir jo skitten igjen på neste tur også. Anonymkode: 2f751...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Bruker regnbukse hvis det regner, den kan jeg bruke på alle turene tross alt. Anonymkode: a449d...17d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Leo skrev (39 minutter siden): Selv om du har hund, så trenger du vel ikke tre turbukser om dagen? Jeg har to til hver sesong og det holder i massevis. Hvis du har brukt en bukse om morgenen, så tørker den i løpet av dagen og kan brukes igjen på ettermiddagen hvis den skulle bli våt. Om den er litt skitten på lårene betyr ingenting. Om vinteren kan jeg godt bruke den samme buksa i flere dager fordi det som regel er snø/frost og da blir de ikke mer skitne enn at de kan brukes noen ganger. Jeg vasker buksene kanskje etter 10 dager ? Jeg trener også hund i hundeklubben og bruker også buksene der så kan ikke se helt skitten ut hver eneste gang. Anonymkode: 89c0a...670
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 Har tre turbukser (to lette og en grov for turer i skog og kratt) og vasker de kun hvis de er skikkelig skitne. Vask tærer på stoff, særlig de med strech, så det forkorter levetiden på buksa å vaske den for hver flekk. Er buksa utsvettet så vaskes den, men ikke på grunn av flekker eller gjørme. Er ikke på tur for å pynte meg, og bikja driter i hva jeg har på meg. Anonymkode: 1128a...b78 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 Jeg har nesten for mange turbukser, men vasker den ca aldri. Er de sølete spyler jeg av dem i dusjen. Tørker på ca 12 timer hos meg. Har kjøpt en regn poncho som rekker meg til midt på leggen, så sjeldent hele buksa er gjennomvåt. Anonymkode: 3668c...fba 2
Anonymbruker*** Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Er da svært sjeldent man bruker tre bukser for tur på en og samme dag? Jeg har tre turbukser, men bruker nesten bare to av de. Nå bruker jeg titt og stadig andre bukser enn turbuksene når jeg skal ut med hund. Trenger ikke 71 grader Nord antrekk om jeg bare skal traske langs veien eller i parkareal. 2
Filifjonk Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 Jeg har to turbukser, men har tenkt å kjøpe én til ettersom den tynne vannavstøtende ikke er spesielt vannavstøtende lenger. Bruker oftest lang så og si vanntett jakke og vanlig bukse eller tights på tur.
Disney Adult Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 Jeg har 2 som jeg bytter på, sånn at jeg har en ledig når den andre er til vask.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 Jeg har 1. Den kan brukes igjen selv om den skulle være møkkete. Når det regner vil ikke bikkjene ut, så da trenger jeg ingen bukse. Må de på do får de på seg hver sin regnjakke, løper 3 meter utenfor døra og rett inn igjen. Elsker å ha godværsbikkjer, er det dårlig vær går de dvale i sofaen 😍 Anonymkode: 1974d...1d7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 Jeg bruker regntøy når det regner. Eier ikke en eneste turbukse, foretrekker å bruke shorts om det er varmt og løpetights om det er kjøligere. Hel dress fra Hoppin på vinteren når det er kaldt. Anonymkode: dcf93...63a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 Jeg har 3-4 turbukser, men når det regner (mye) bruker jeg regnbukse og regnjakke. Jeg går ofte tur på 2-3 timer og da gidder jeg ikke å bli våtere enn jeg må. Anonymkode: c9060...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå