Gå til innhold

Besøkende tok halve avlingen (tomater)

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Herregud, denne dama er jo superfrekk! MEN du var jo tilstede og kunne lett ha stoppet henne underveis før det ble så mye. Gjort er gjort, hun er helt unormal frekk, men du er jo like unormal unnvikende og fjern som ikke sa noe der og da. Nå er det jo forseint 🤔

Anonymkode: 9dfe0...d93

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var frekk, men du er jo også ganske tafatt hvis du bare sto og så på at hun plukket over 100 (!) tomater uten at du sa noe - det er jo ikke akkurat gjort på et øyeblikk.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (5 timer siden):

Hun var frekk, men du er jo også ganske tafatt hvis du bare sto og så på at hun plukket over 100 (!) tomater uten at du sa noe - det er jo ikke akkurat gjort på et øyeblikk.

Jeg stod jo ikke å hang over henne i buskene akkurat. Hun plukket selv. 
Merkelig hvordan så mange her inne vet så mye om andres historier. 🤷‍♀️

ts. 

Anonymkode: 3d4e3...54b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når noen spør om de kan få noen tomater el.l hos oss, så plukker vi det som de får. De får ikke ta selv. 

Anonymkode: 00d1b...f8b

Jeg har fått vidunderlige grønnsaker fra nabos kjøkkenhage. Ikke som selvplukk: hun spurte om jeg ville ha, og jeg sa selvfølgelig supert gjerne!!! Hvis du har noe å avse. Så plukket hun, ga meg, og det var det. Jeg var uendelig takknemlig, og har forøvrig aldri smakt så gode grønnsaker i hele mitt liv. Inkludert grønnsakene i Middelhavet, som til vanlig får norske grønnsaker til å smake papp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 19.52):

Mannen og jeg hadde et par fra jobben på besøk og fruen hadde spurt om hun kunne få noen av tomatene mine ute. 

Jeg synes nok det var veldig frekt å spørre, men ble litt overrumplet og sa at hun nok kan ta noen. Så gikk hun ut og tok halve avlingen! Jeg ble så sjokka. 
Disse har jeg sådd, vannet, gjødslet og hold ved like siden mars og så bare kommer hun og tar halvparten. 
Mannen min sa faktisk at han synes hun tok litt mye, men hun bare lo det bort. Jeg sa også at det jo ble litt mye, men heller ikke der gikk inn. Blir jo litt vanskelig å krangle om noen tomater, men burde jeg ha bedt henne la en del av de bli igjen? 

Jeg forstår godt at du reagerer.  😊

Jeg dyrker også tomater, og hadde aldri godtatt at besøkende forsynte seg med halvparten av avlingen. Om det hadde skjedd meg hadde jeg forklart at jeg sådde i mars, og at det tar lang tid før de blomstrer. Når det skjer tar det ca 40 til 130 dager fra blomst til ferdig tomat (alt etter sort). Og at det derfor er uaktuelt at de forsyner seg med halvparten. 

Det kan være at de besøkende ikke aner noe som helst om alt arbeidet, og tiden det tar. 

Anonymkode: 7ad66...bf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Godt du fikk skryte litt av din veloppdragne 3 åring også her 🙈

Anonymkode: c4de8...7f3

Spesiell tankegang…. 

Anonymkode: 0334d...394

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Godt du fikk skryte litt av din veloppdragne 3 åring også her 🙈

Anonymkode: c4de8...7f3

Godt du fikk hakke litt på en helt unyttig måte her også 🙈

Anonymkode: 949ac...22c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg stod jo ikke å hang over henne i buskene akkurat. Hun plukket selv. 
Merkelig hvordan så mange her inne vet så mye om andres historier. 🤷‍♀️

ts. 

Jeg antok at du var til stede fordi det for meg ville vært en selvfølge å bli med ut og vise hvor hun kunne plukke - av høflighet vel så mye som for å kontrollere. Akkurat som det for deg var en selvfølge at hun skjønte hva du la i at hun kunne plukke "noen".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be om penger. ☺️🏻 hun sa ta noen, ikke mange, du sa at det ble for mye og samboeren din, hun hørte ikke. Da sender du en regning. 

Anonymkode: 2067a...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 19.52):

Mannen og jeg hadde et par fra jobben på besøk og fruen hadde spurt om hun kunne få noen av tomatene mine ute. 

Jeg synes nok det var veldig frekt å spørre, men ble litt overrumplet og sa at hun nok kan ta noen. Så gikk hun ut og tok halve avlingen! Jeg ble så sjokka. 
Disse har jeg sådd, vannet, gjødslet og hold ved like siden mars og så bare kommer hun og tar halvparten. 
Mannen min sa faktisk at han synes hun tok litt mye, men hun bare lo det bort. Jeg sa også at det jo ble litt mye, men heller ikke der gikk inn. Blir jo litt vanskelig å krangle om noen tomater, men burde jeg ha bedt henne la en del av de bli igjen? 

Anonymkode: 3d4e3...

Leo skrev (På 6.8.2024 den 11.06):

Damen tok altså 100 - 150 tomater??? Spesielt! Hvordan fikk hun dem med seg egentlig? 

Store lommer??😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en melding til henne «husk å vaske de, de er gullvannet», men ikke før etter en uke eller noe. Tviler på hun da vil forsyne seg igjen 🤣 sjukt frekk dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
On 8/6/2024 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

Det er svært relevant om TS hadde 2 ellet 200 tomater.

Anonymkode: fe8f7...575

Uansett så er det jo frekt å ta både 1 tomat og 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...