AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg har lenge bare brukt databriller, men ifjor fikk jeg linser. Men disse kan jeg ikke bruke på jobb. Så nå bruker jeg databriller på jobb og bytter over til linser før jeg kjører hjem, spesielt om jeg skal innom butikken. Uten disse klarer jeg ikke lese noe som helstcav priser, trykke koden for kort osv. Jeg ønsker å bruke kun linser og butikken reklamerte også for dette, men da jeg fikk linsene sier de det er vanskelig å tilpasse pga skjeve hornhinner. Jeg har +1 og +1,5 og har nå såkalt autofokale linser. Er det noem andre som har bruker linser og dom samtidig har skjeve horhinner? Hva er din erfsring med dette? Anonymkode: 8ade3...327
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Jeg er nærsynt men begynner samtidig å bli alderslangsynt. I tillegg har jeg skjeve hornhinner. Jeg har prøvd noen typer linser for skjeve hornhinner, men jeg har ikke funnet noen jeg synes funker. Altså, det føles ikke klarere. Jeg burde kanskje prøvd flere typer, men jeg har ikke hatt tålmodighet til det enda. Jeg bruker nå linser hele dagen, med bittelitt høyere styrke enn jeg egentlig trenger for å kompensere litt for hornhinnene. Også setter jeg på meg lesebriller når det er noe jeg ikke ser på nært hold som må leses (utenpå linsene altså). Funker fint for meg! Anonymkode: 00f1c...a4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Jeg har skjeve hornhinner og får ikke bruke linser pga dette. Bare glem det sa optiker til meg Anonymkode: fdeca...79b
jegerrinne Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Har linser i tilleg til briller. Men merker med linser blir det mer skjåmete tåkete en med briller.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Har skjeve hornhinner, skjult skjeling og alderslangsynt og får ikke linser😕 Anonymkode: 3ba7e...562
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har skjeve hornhinner, skjult skjeling og alderslangsynt og får ikke linser😕 Anonymkode: 3ba7e...562 jeg har disse og de fungerer veldig bra også for tørre øyne er de helt fantastisk.. Anonymkode: 95afe...6f4 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Jeg har skjeve hornhinner og bruker linser. Det er ikke noe problem.. Finnes masse linser for skjeve hornhiner (astigmatism) Anonymkode: f0f8a...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har disse og de fungerer veldig bra også for tørre øyne er de helt fantastisk.. Anonymkode: 95afe...6f4 Bruker du disse når du har skjeve hornhinner? Hvis ikke er det jo et dårlig tips til vedkommende du siterte.. Anonymkode: f0f8a...3cf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har skjeve hornhinner og bruker linser. Det er ikke noe problem.. Finnes masse linser for skjeve hornhiner (astigmatism) Anonymkode: f0f8a...3cf Men har du alderssyn i tillegg, eller bare skjeve hornhinner? Anonymkode: 8ade3...327
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Jeg er langsynt og har skjeve hornhinner. Bruker bare linser Anonymkode: 0a3e6...594
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er langsynt og har skjeve hornhinner. Bruker bare linser Anonymkode: 0a3e6...594 TS her, hvilke linser bruker du ? Anonymkode: 8ade3...327
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men har du alderssyn i tillegg, eller bare skjeve hornhinner? Anonymkode: 8ade3...327 Ja, har -1,75 og -2,25. Skjeler også. Anonymkode: f0f8a...3cf
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 Det finnes noen få månedslinser som man kan bruke med skjeve hornhinner og alderssyn. Om de er noe for deg må optikeren din svare på, men det er ikke alltid det er mulig å få det bra nok til at det fungerer ved pc. Acuvue Oasys Max, som det er linket til over, finnes ikke med kombinasjonen skjeve hornhinner og alderssyn. Har man begge deler og bruker disse linsene, har man antagelig så lite skjeve hornhinner at man ikke trenger korreksjon for det i linsene. Anonymkode: 4943f...085
Martine Villa Skrevet 13. september 2024 #14 Skrevet 13. september 2024 Er det noen her som har prøvd laserkorrigering av alderssyn? Leste på denne siden at man kan operere med noe som heter PRESBYOND? Står her at det skal være trygt, men har noen erfaring fra denne type behandling?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15 Skrevet 13. september 2024 Er det noen her som har prøvd laserkorrigering av alderssyn? Leste på denne siden at man kan operere med noe som heter PRESBYOND? Står her at det skal være trygt, men har noen erfaring fra denne type behandling? Anonymkode: abbaa...b90
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #16 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 7.42): Jeg har lenge bare brukt databriller, men ifjor fikk jeg linser. Men disse kan jeg ikke bruke på jobb. Så nå bruker jeg databriller på jobb og bytter over til linser før jeg kjører hjem, spesielt om jeg skal innom butikken. Uten disse klarer jeg ikke lese noe som helstcav priser, trykke koden for kort osv. Jeg ønsker å bruke kun linser og butikken reklamerte også for dette, men da jeg fikk linsene sier de det er vanskelig å tilpasse pga skjeve hornhinner. Jeg har +1 og +1,5 og har nå såkalt autofokale linser. Er det noem andre som har bruker linser og dom samtidig har skjeve horhinner? Hva er din erfsring med dette? Anonymkode: 8ade3...327 Jar betydelig mer skjeve hornhinnen enn deg, liser var ikke noe problem å bruke, men fikk andre plager som gjorde at linser ikke skulle brukes lengre. Har du fått sjekket synet hos en annen optiker for en ny vurdering? Anonymkode: f3ba4...182
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #17 Skrevet 13. september 2024 Mannen min er nærsynt (rundt -3,5) og har skjeve hornhinner, og han bruker linser daglig. Samtidig har han nå begynt med lesebriller (+1) for å få med seg hva som er på mobilen etc. Han bruker også Acuvue som nevnt tidligere her, og er fornøyd med det. Har selv nettopp vært hos optiker da synet "plutselig" har endret seg. Var pittelitt nærsynt i 20-årene, men ikke nok til å trenge briller. Nå som 48-åring fikk jeg vite at jeg er nærsynt på avstand, har skjeve hornhinner, og er langsynt på leseavstand. 😅 Kan virkelig alt dette komme med alderen? Kjøpte meg noen rimelig briller og er spent på hvordan det blir. Jeg har aldri likt briller/solbriller, så jeg vet jammen ikke hvordan det blir fremover. Anonymkode: 91de7...c4e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #18 Skrevet 13. september 2024 Selv foretrekker jeg briller men har flere venner som bruker linser og har skjeve hornhinner og aldersyn, noen av de har slitt med skjeling og det har ikke vært noe problem med linser. Jeg blir og spurt hver gang jeg tar synstest om jeg vil prøve med på linser og jeg har og skjeve hornhinner. Anonymkode: fc226...1e4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #19 Skrevet 13. september 2024 Har fått god hjelp frå Brilleland med linser for skjeive hornhinner og nærsynthet. Er 51. Anonymkode: f56d5...d41
Stor pike Skrevet 13. september 2024 #20 Skrevet 13. september 2024 Jeg bruker linser med skjeve hornhinner. Har -5,5. Men har også begynt å bli langsynt pga alder og bruker lesebriller. Funker for meg. Det finnes bifokale linser, men det hadde vært en dårlig løsning for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå