AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Ville dere satt pris på å få vite om ungen sitter feil i bilstol? F.eks må barn på under 100 cm som sitter helt feil i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 Hvem er du i denne sammenhengen? Nær familie med mer erfaring eller tilfeldig forbipasserende? Ubedte råd, uansett hvor riktige de måtte være, er et minefelt. Hvem de kommer fra, hvordan og i hvilken sammenhengen har alt å si. Anonymkode: 3b75e...143 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 Når det kommer til barns sikkerhet kan det være ok og trå inn i dette «minefeltet» tross alt… Anonymkode: 0e767...d76 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når det kommer til barns sikkerhet kan det være ok og trå inn i dette «minefeltet» tross alt… Anonymkode: 0e767...d76 Tenker det kommer an på hvor graverende det er. Er det en 2-åring i beltestoler eller en på 5 år og 9 måneder liksom Anonymkode: ff0d5...353
mommyaka Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville dere satt pris på å få vite om ungen sitter feil i bilstol? F.eks må barn på under 100 cm som sitter helt feil i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 Snakker vi fremover/ bakovervendt? Alder på barnet? Hva mener du med sitter feil 2
katties Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 (endret) Jeg synes det er greit at folk sier ifra - lærer gjerne noe nytt. Noen har så stort ego at de takler ikke å høre om det, uansett hvor feil de tar. Endret 4. august 2024 av katties
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville dere satt pris på å få vite om ungen sitter feil i bilstol? F.eks må barn på under 100 cm som sitter helt feil i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 Hvordan vet du hva som er rett og feil? Er du ansatt i vegvesenet eller politiet? Anonymkode: 35bc5...9e9 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 Kommer ann på. Hva er det du mener er feil? Vi har en slik mor i barnehagen. Hun mener visstnok at alle barna bortsett fra hennes sitter feil. Var kontroll ved barnehagen og alle seter ble skjelket i tidsrommet politiet stod der. Ingen fikk beskjed om at det var noe feil. Så igjen, nøyaktig hva er det du mener er feil. Min jente på 5 sitter i beltestol. Anonymkode: 5acd5...aea 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 mommyaka skrev (40 minutter siden): Snakker vi fremover/ bakovervendt? Alder på barnet? Hva mener du med sitter feil Barn på 3 år og 98 cm sitter forover i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9
Gjest pop up bruker Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville dere satt pris på å få vite om ungen sitter feil i bilstol? F.eks må barn på under 100 cm som sitter helt feil i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 Ja asbolutt! Men ville satt pris på om det ble påpekt på en høffelig og ok måte
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #12 Skrevet 4. august 2024 Nei, jeg hadde synes du hadde vært en håpløs «Karen». For meg er det sosialt helt håpløst å si noe sånt. Du trenger ikke påpeke det til andre, dette er ting som de fleste stort sett vet, men som alle ikke følger 100%, og så kan du mene hva du vil om det. Anonymkode: b859a...7c7 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #13 Skrevet 4. august 2024 Vanskelig tema. Jeg pleier å si fra hvis jeg ser direkte farlig bilsikring av last på taket, ellers holder jeg som regel munn selv om jeg burde sagt noe. Anonymkode: 9f6f6...945
mommyaka Skrevet 4. august 2024 #14 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barn på 3 år og 98 cm sitter forover i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 Det er nok litt lite..barnet kan godt sitte bakovervendt 2 år til 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #15 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barn på 3 år og 98 cm sitter forover i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 Det er ikke ulovlig.. hvis du ser på Anoris t-i-size som er forovervendt med innbygget airbag fx.. Så da blir jo spørsmålet om du reelt kan argumentere for at det er «feil» sikring, annet enn at det avviker fra det anbefalte 😊 Anonymkode: d88c1...4f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #16 Skrevet 4. august 2024 Jeg hadde satt pris på beskjed om jeg gjorde noe som var farlig for barnet mitt. Men som du ser på svarene i denne tråden så er de fleste som sikrer dårlig klar over at det ikke er innenfor anbefalingene slik de sikrer men de har overbevist seg selv om at det likevel er bra nok (er jo etter loven må vite) og at de selv vet best og tar de beste valgene for eget barn. At det er imot anbefalinger fra feks Trygg trafikk vil de ikke høre, da kommer de kjipe kommentarene om at folk er "mammapoliti", "hysteriske", "Karens" osv. Anonymkode: 81c52...d18 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #17 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er ikke ulovlig.. hvis du ser på Anoris t-i-size som er forovervendt med innbygget airbag fx.. Så da blir jo spørsmålet om du reelt kan argumentere for at det er «feil» sikring, annet enn at det avviker fra det anbefalte 😊 Anonymkode: d88c1...4f8 Anoris er ikke en beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 1 1
Fjaselina Skrevet 4. august 2024 #18 Skrevet 4. august 2024 Det er gjerne ei vurdering bak korleis barn vert festa i bilstol. F.eks om eit barn er veldig plaga med bilsyke og toler betre å site framovervendt, så kan der vere ei vurdering der ein må avveie nytte og praktisk effekt av ulike løysingar. Eg trur alle foreldre veit korleis barnet BØR site. Og det er lite sannsynlig at det blir tatt til etterretning at ein tilfeldig person syns det er "feil". Litt for mykje Karen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #19 Skrevet 4. august 2024 Fjaselina skrev (3 minutter siden): Det er gjerne ei vurdering bak korleis barn vert festa i bilstol. F.eks om eit barn er veldig plaga med bilsyke og toler betre å site framovervendt, så kan der vere ei vurdering der ein må avveie nytte og praktisk effekt av ulike løysingar. Eg trur alle foreldre veit korleis barnet BØR site. Og det er lite sannsynlig at det blir tatt til etterretning at ein tilfeldig person syns det er "feil". Litt for mykje Karen. Det er neppe tatt en vurdering, det er nok utelukkende valgt av økonomiske årsaker. Synes det er for trangt bakovervendt og gidder ikke bruke penger på flere stoler, så da blir det beltestol. Dette er tredje barnet jeg har sett på under 100 cm som plasseres i beltestol. Belteføringen er så feil at de med all sannsynlighet vil bli hardt skadet eller død selv ved liten kollisjon. Anonymkode: 201e6...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #20 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville dere satt pris på å få vite om ungen sitter feil i bilstol? F.eks må barn på under 100 cm som sitter helt feil i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 I utgangspunktet ja - AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn på 3 år og 98 cm sitter forover i beltestol. Anonymkode: 201e6...ba9 I dette tilfellet nei - det er ikke ulovlig eller brudd på noe som helst regel/lovverk. Ikke din sak. La det ligge. Anonymkode: c118b...ff2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå