Gå til innhold

Er det et tegn på autisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ikke klarer å lyve og syns det er vanskelig å forstå/ filtrere hva jeg ikke bør si? 

Anonymkode: dbfe2...1db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være det, alt etter hvor stor grad av det du opplever. 

Anonymkode: 86ae1...3d7

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt aq-testen online?

Anonymkode: aa97b...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være det, ja. Men det er selvsagt ikke slik at bare de to tingene betyr at man er autist. 

Anonymkode: 36026...ea7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg ikke klarer å lyve og syns det er vanskelig å forstå/ filtrere hva jeg ikke bør si? 

Det trenger ikke nødvendigvis være autisme.

Det jeg ikke skjønner med slike tråder er hvorfor dere ikke tar opp flere symptomer? Jeg regner med at folk som mistenker en diagnose leser litt opp på symptomene for å kjenne seg igjen.

Er det slik at man har en sykdom  fordi man har ett symptom på det? Svaret kan være ja eller nei basert på det generelle symptombildet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Det trenger ikke nødvendigvis være autisme.

Det jeg ikke skjønner med slike tråder er hvorfor dere ikke tar opp flere symptomer? Jeg regner med at folk som mistenker en diagnose leser litt opp på symptomene for å kjenne seg igjen.

Er det slik at man har en sykdom  fordi man har ett symptom på det? Svaret kan være ja eller nei basert på det generelle symptombildet.

Forstår heller ikke jakten på diagnoser jeg ser her inne, og ellers i samfunnet forøvrig. Folk er jo helt ville etter å få seg en diagnose eller to eller tre. Hva skjedde med at vi har ulik personlighet? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
MissSkog skrev (10 minutter siden):

Forstår heller ikke jakten på diagnoser jeg ser her inne, og ellers i samfunnet forøvrig. Folk er jo helt ville etter å få seg en diagnose eller to eller tre. Hva skjedde med at vi har ulik personlighet? 

Det er nettopp det😅

I flere tilfeller kan det være bra å bli diagnostisert, men dette får nok TS og helsepersonell ta en vurdering på.

Mange autismesymptomer trenger ikke nødvendigvis å skyldes autisme.

Det er selvfølgelig lov å spørre om man har en diagnose, men jeg synes det er rart at det kun trekkes frem noen få symptomer, spesielt når disse symptomene også er vanlige blant mange uten autisme.

Det blir litt som å spørre om man har diabetes fordi man føler seg tørst. Det kan være en indikasjon, men det er umulig å vite basert på så lite informasjon.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...