Gå til innhold

Snøbrøyting for naboens bil?


Anne Mona

Anbefalte innlegg

Hva syns dere? Er det svært ego å bare brøyte snøen for å gå normalt, eller bør vi brøyte veien vår for naboens biler innerst i veistubben?

Saken er at vi er fire naboer som bor i en bitteliten veistump. Vi bor mellom de tre andre naboene, som alle har bil, mens vi ikke har det. Han ytterst brøyter aldri (skulderskade) så for å komme til vårt hus tråkker vi i hans bilspor. Vi brøyter og strør vår del av veistumpen så det er mulig for oss og naboene innerst å gå (en har barnevogn).

Fins det noen gode grunner for at vi bør brøyte så det blir lettere for naboene innerst å komme ut og inn med bilene sine?

Det er ikke det at vi har noe konflikter eller sånt, men fordi vi ikke har bil selv syns vi det er snodig å måtte rydde snøen for andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere skal ta en prat med hverandre jeg og finne ut hva som er best for dere. Det er mange måter å løse denne saken på og det viktigste er at dere finner en måte som ingen av dere finner urettferdig.

Hvis jeg hadde vært en av naboene hadde min mening vært som følger:

Alle fire er like mye ansvarlig for å rydde hele veien for snø.

Selv om dere ikke har bil har dere en egeninteresse i å ha bilvei frem. Tenker på besøkende, eventuelt ambulanse, brannbil osv.

Ettersom en av naboene ikke kan måke grunnet skulder, så synes jeg at en av dere tre skal måke for ham, men mot en liten betaling.

Hadde det vært meg så hadde jeg satt bort hele måkingen til et firma og delt utgiften på fire. Men så er jeg også veldig lat! :ler:

Lykke til med å finne løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Kan der ikke bli engie om å dele på snøbrøytingen da?? Sånn at de kommer inn med sin bil, og dere kan få besøk med bil, eller som en nevnte hvis en sykebil plutselig behøves.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...