Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Er meget sint og frustrert for tiden Den nye arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver til å ansette vikarer som har jobbet minimum 4 år til å få fast ansettelse. Good for them, bad for me.. Har jobbet som vikar i en stilling i 2 år, stortrives, er godt likt, tjener bra og vil ikke slutte. Nå får jeg fyken da en vikar får min stilling, slik at jeg ikke engang får søkt på jobben som blir ledig. Videre får jeg beskjed at sjefen ikke har noe annet å tilby meg, budsjettet er stramt og arbeidsmarkedet trenger tydeligvis ikke min arbeidskompetanse. Søker jobber i fleng (som jeg ikke vil ha), må ha jobb, har huslån og er misfornøyd!! Er drittlei at Norge utdanner folk til ledighet når de kan unngå problemet ved å trappe ned på ulike studieplasser. Hvor blir det av tilpasninger ut ifra arbeidsbehovet, er det en myte kanskje. Noen som kan hjelpe meg? Er ikke passiv, har skrevet jobbsøknader siste året, kommer ikke til intervju, går rundt på arbeidsplasser, ja jeg er aktiv! Sjefen min sa at hun siler ut alle som har under 4 års praksis og vurdere alle andre til faste stillinger..ja så hyggelig å høre.. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Dette høres ut som en stilling i offentlig sektor ja..og det er klart det er synd at de som har jobbet i over 4 år har fortrinnsrett til utlyste ledige stillinger. Mange stillinger i offentlig sektor lyses ut, men de er allerede forhåndsopptatt av en aktuell intern person - så hva er da poenget med å lyse ut, kan man spørre seg! (Bortsett fra at man må for å følge loven..) Man kan være så flink som bare det - men man blir ikke belønnet for det, så fremt man ikke jobber i privat sektor. Jeg har ikke andre råd til deg enn at du kanskje bør vurdere å søke i hele landet samt gå på en besøksrunde til aktuelle private aktører, for å la dem "se deg" og for å gi dem et eksemplar av din CV. Jeg tror det kan gi et godt inntrykk, og du er på den måten "i gang"! Jeg ønsker deg lykke til!
Gjest Christian Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Hvem gidder egentlig å slite i offentlig sektor? Lønna er dritdårlig. Typisk kvinnfolk..
abelille Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Søker jobber i fleng (som jeg ikke vil ha Og her har vi kanskje grunnen til at du ikke kommer på intervju? Det skinner kanskje gjennom? Og dersom du kommer til intervju skal det godt gjøres å overbevise dem om å gi deg jobben dersom du ikke vil ha jobben selv. Det er veldig vanskelig å tilpasse studietilbudet. Det forandrer seg raskt. Er selv utdannet innen IT, ferdig utdannet 1/2 år etter at bobla sprakk. Jeg tror ikke noen kunne vite at det ville skje da jeg begynte å studere. Det finnes jobber der ute dersom man er villig til å ta "hva som helst". OK, kanskje ikke godt betalt, og kanskje ikke med gode arbeidstider. Men det finnes ting å gjøre til man finner drømmejobben. Sjefen din sier hun siler ut. Klart det, noen "vilkår" må man lage seg når det er mange søkere. Men jeg tror nok at personlig bekjentskap teller en del også. Selv i offentlig sektor. Så bruk sjefen din som referanse for alt det er verdt. Og hold noen følere ute i omliggende kommuner. Plutselig en dag er det noen som blir langtidssykmeldte og de trenger noen som kan steppe inn raskt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå