AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Del Skrevet 3. august 2024 Hei! Jeg har akkurat begynt å spise i kaloriunderskudd i ett håp om å endelig lykkes med å gå ned 35-40 kg siden jeg nå dessverre har blitt veldig overvektig. Men DEN ekstreme sulten jeg føler på er jo helt syk og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den? Jeg forsøker å spise gode, sunne måltider med mye proteiner og grønnsaker for å få inn mye volum ift kalorier og drikke mye vann og sukkerfri saft gjennom hele dagen men likevel blir jeg såpass sulten at jeg nesten bare tenker på mat… Noen som har noen gode tips til hvordan takle sult ved slanking? Anonymkode: b9ef8...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #2 Del Skrevet 3. august 2024 Hva spiser du? Kan du gi eksempler på hva du spiser til hvert måltid per dag? Hvor mye kaloriunderskudd ligger du på? Anonymkode: 9cc27...593 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #3 Del Skrevet 3. august 2024 Snakke med fastlegen? Hva med sprøyter? Anonymkode: 468a8...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Jeg har akkurat begynt å spise i kaloriunderskudd i ett håp om å endelig lykkes med å gå ned 35-40 kg siden jeg nå dessverre har blitt veldig overvektig. Men DEN ekstreme sulten jeg føler på er jo helt syk og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle den? Jeg forsøker å spise gode, sunne måltider med mye proteiner og grønnsaker for å få inn mye volum ift kalorier og drikke mye vann og sukkerfri saft gjennom hele dagen men likevel blir jeg såpass sulten at jeg nesten bare tenker på mat… Noen som har noen gode tips til hvordan takle sult ved slanking? Anonymkode: b9ef8...c19 Vannmelon😍Bedre enn snop synes jeg. En av de sunneste fruktene. Anonymkode: 4ebe0...824 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva spiser du? Kan du gi eksempler på hva du spiser til hvert måltid per dag? Hvor mye kaloriunderskudd ligger du på? Anonymkode: 9cc27...593 Dette er det jeg stort sett spiser også ligger jeg på ca 1400-1600 kalorier. Er 160 cm og 90 kg også veldig lite aktiv. Lunsj: Omelett med egg, spinat, brokkoli, rødløk paprika, kyllingskinke og hvitost + salat m/ gulrot, tomat, linser og mais + litt yoghurt me bær. Middag: Kylling eller taco salat eller wok + nøtter og gresskarkjerner. Innhold i salater; paprika, tomat, agurk, salat, rødløk, mais, gulrot, bønner sorte, dressing, fetaost. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakke med fastlegen? Hva med sprøyter? Anonymkode: 468a8...1b5 Hva kan fastlegen hjelpe med og hvilke sprøyter er det du tenker på? Anonymkode: b9ef8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Del Skrevet 3. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Dette er det jeg stort sett spiser også ligger jeg på ca 1400-1600 kalorier. Er 160 cm og 90 kg også veldig lite aktiv. Lunsj: Omelett med egg, spinat, brokkoli, rødløk paprika, kyllingskinke og hvitost + salat m/ gulrot, tomat, linser og mais + litt yoghurt me bær. Middag: Kylling eller taco salat eller wok + nøtter og gresskarkjerner. Innhold i salater; paprika, tomat, agurk, salat, rødløk, mais, gulrot, bønner sorte, dressing, fetaost. Hva kan fastlegen hjelpe med og hvilke sprøyter er det du tenker på? Anonymkode: b9ef8...c19 Kanskje du bør øke kaloriinntaket littegrann. Ligge på kanskje 1700 kcal, også fordele det utover flere måltider? Bare to måltider om dagen hadde gjort meg også sulten. Hvor mange egg lager du omelett på? Anbefaler omelett på to egg og erstatte noe av vannet med cottage cheese. Gjerne også et grovt knekkebrød eller skive med fiberrikt brød. Veldig bra med salat til. Din salat høres sunn ut, men har lite proteiner som gjør at det ikke metter lenge. Spesielt ikke om du bare spiser to ganger om dagen. Anonymkode: 9cc27...593 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg gikk ned 50 kg med Wegovy. Brukte og mysimba en periode, gikk og ned med dem. Dyre medisiner, men det eneste som hjalp for meg. Slet og med ekstrem sultfølelse. Nå spiser jeg normalt, og er normalvektig (så lenge jeg går på medisiner) Anonymkode: 55a06...36c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Del Skrevet 3. august 2024 Knekkebrød! Du MÅ legge til endel knekkebrød. Husk at du ikke må gå helt «tom», for du må holde forbrenningen oppe også og det gjør du ikke ved å sulte deg helt. Husk å bruk TID. Spiser du da sunt og magert vil du gå ned. Anonymkode: ca274...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #9 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje du bør øke kaloriinntaket littegrann. Ligge på kanskje 1700 kcal, også fordele det utover flere måltider? Bare to måltider om dagen hadde gjort meg også sulten. Hvor mange egg lager du omelett på? Anbefaler omelett på to egg og erstatte noe av vannet med cottage cheese. Gjerne også et grovt knekkebrød eller skive med fiberrikt brød. Veldig bra med salat til. Din salat høres sunn ut, men har lite proteiner som gjør at det ikke metter lenge. Spesielt ikke om du bare spiser to ganger om dagen. Anonymkode: 9cc27...593 Takk for tips. Bruker stort sett 2 eller 3 egg. Hvordan bruker man cottage cheeseen i omelett? Må man blende med stavmikser eller er det bare å putte i og steke som vanlig? AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg gikk ned 50 kg med Wegovy. Brukte og mysimba en periode, gikk og ned med dem. Dyre medisiner, men det eneste som hjalp for meg. Slet og med ekstrem sultfølelse. Nå spiser jeg normalt, og er normalvektig (så lenge jeg går på medisiner) Anonymkode: 55a06...36c Hvordan funker det i praksis? Må du gå på medisiner resten av livet for å klare å holde normalvekt? AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Knekkebrød! Du MÅ legge til endel knekkebrød. Husk at du ikke må gå helt «tom», for du må holde forbrenningen oppe også og det gjør du ikke ved å sulte deg helt. Husk å bruk TID. Spiser du da sunt og magert vil du gå ned. Anonymkode: ca274...c6c Hvorfor mener du jeg må spise en del knekkebrød? Det er jo bare karbohydrater og man blir fort sulten igjen av det, er det ikke heller da mer nyttig å spise mer proteiner eller annet? Anonymkode: b9ef8...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #10 Del Skrevet 3. august 2024 Ta det opp med legen din. Kanskje medisin vil hjelpe deg. Det er ikke reell sult du opplever når du spiser såpass og er inaktiv, men den psykologiske sulten kan være umulig å deale med. Disse slankespøytene skal man være forsiktige med, men de er nettopp for personer som deg som har alvorlig fedme og kjemper mot sulten hele tiden. Anonymkode: d817c...665 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #11 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg har hørt at sukkerfri saft eller brus bare trigger sulten eller noe. Kanskje bare drikke vann? Anonymkode: d6255...264 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 3. august 2024 #12 Del Skrevet 3. august 2024 Det er forskjellige typer knekkebrød, og uansett trenger du litt karbohydrater også. Viktig å bevege seg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #13 Del Skrevet 3. august 2024 Ofte er det sånn at den første tiden der kroppen venner seg til mindre mat/energi er den tøffeste. Én måte å takle det på kan være å øke litt på kcal inntaket, og så trappe gradvis ned. Ellers er det bare å holde ut en periode med sterk sult. Mange føler også at det hjelper å droppe frokosten, så man har flere kcal ut på dagen Anonymkode: 3259a...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #14 Del Skrevet 3. august 2024 Eneste som fungerte på meg var lavkarbo. Men maten var såpass dårlig til tider at jeg heller gikk uten. Men jeg kjente ingen sult.. men var slapp og glemsk. Så til slutt måtte jeg bare begynne å spise karbohydrater igjen. Anonymkode: 4078f...85e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #15 Del Skrevet 3. august 2024 Når du er sulten gp deg en tur. Hvis du fortsatt er sulten ta deg en Kakao eller sjokokademelk☺️ fungert de 2 gangene jeg har slanket meg. ☺️ Anonymkode: e145f...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #16 Del Skrevet 3. august 2024 Proteiner, masse fiber og masse grønnsaker. Proteiner holder deg mett mens fiber og grønnsaker har mye volum. Magesekken krymper litt så det blir bedre 😊 Men når du er så sulten som du beskriver så tenker jeg også at du går for hardt ut, start mykt og ikke ha et for stort kalori underskudd. Det blir for kjipt i lengden. Tenk marathon og ikke sprint. bedre å ta det litt senere og heller holde det oppe. Anonymkode: 698ed...4aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #17 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg har gått ned 25 kg, spiste 4 ganger om dagen, fordelte kalorier ca 350 til frokost. 300 til lunsj pluss en banan etter trening, 600-700 på middag og 200 til kvelds, spist vanlige middager, knekkebrød til lunsj med egg, knekkebrød til kvelds med ost eller annet, havregrøt til frokost med chiafrø.. karbohydrater med fiber gir metthet… man trenger variert kosthold, både karbohydrater, proteiner og litt fett.. men ikke sukker 😉 du må justere til du finner det som passer for DEG! Ikke go deg, alt er mulig, lykke til 😉 Anonymkode: e7459...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #18 Del Skrevet 3. august 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips. Bruker stort sett 2 eller 3 egg. Hvordan bruker man cottage cheeseen i omelett? Må man blende med stavmikser eller er det bare å putte i og steke som vanlig? Anonymkode: b9ef8...c19 Jeg har den bare rett oppi. Lager omelett på to egg og bruker da en spiseskje vann og en spiseskje cottage cheese. Hvis man ikke liker klumpene så kan man blende den, men det gidder ikke jeg å gjøre. Anonymkode: 9cc27...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #19 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Takk for tips. Bruker stort sett 2 eller 3 egg. Hvordan bruker man cottage cheeseen i omelett? Må man blende med stavmikser eller er det bare å putte i og steke som vanlig? Hvordan funker det i praksis? Må du gå på medisiner resten av livet for å klare å holde normalvekt? Hvorfor mener du jeg må spise en del knekkebrød? Det er jo bare karbohydrater og man blir fort sulten igjen av det, er det ikke heller da mer nyttig å spise mer proteiner eller annet? Anonymkode: b9ef8...c19 Knekkebrød kan inneholde mer fiber uten at du føler at det blir veldig grovt, mer tygging gir en illusjon av at du spiser mer. Karbs er ikke farlig. Topp knekkebrødene med masse proteinrikt pålegg og grønnsaker så holder du deg mett lenge! Anonymkode: 698ed...4aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #20 Del Skrevet 3. august 2024 Kanskje du bør legge inn et mellommåltid. Anonymkode: 06339...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå