AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 1. Når det ikke er gjennomfakturering, får man da to fakturaer? 2. Er i så fall strømstøtten automatisk fratrukket? 3. Har det noe å si økonomisk om det er gjennomfakturering eller ikke (altså: blir det dyrere med to fakturaer)? 4. Vil prisen bli lik (spotpris) uansett om man har kraftleverandør fra samme område eller et billigere område? Altså: Får jeg spotprisen til feks Bergen om kraftselskapet er der, eller får jeg fortsatt den for mitt område? 5. Er det noen kraftselskaper du vil fraråde å bruke, og hvorfor? Tusen takk til alle som svarer ☀️ Anonymkode: d3ad7...16f
newman01 Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 Ja, man får to fakturaer strømstøtte trekkes fra nettleia. Nei, det blir ikke dyrere. Men du kan risikere å få en strømregning på 6000 og nettleie på -4500 Du får spotpris fra det området du bor i, uavhengig av hvor kraftleverandør holder til
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #3 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Når det ikke er gjennomfakturering, får man da to fakturaer? 2. Er i så fall strømstøtten automatisk fratrukket? 3. Har det noe å si økonomisk om det er gjennomfakturering eller ikke (altså: blir det dyrere med to fakturaer)? 4. Vil prisen bli lik (spotpris) uansett om man har kraftleverandør fra samme område eller et billigere område? Altså: Får jeg spotprisen til feks Bergen om kraftselskapet er der, eller får jeg fortsatt den for mitt område? 5. Er det noen kraftselskaper du vil fraråde å bruke, og hvorfor? Tusen takk til alle som svarer ☀️ Anonymkode: d3ad7...16f Facebook gruppa Alt om strøm Tripp og triks gir deg svar på alt du spør om. Gjennomfakturering er smart, da får du bedre oversikt og du vet du har et seriøst strømselskap. Prisen på spot strøm er den samme uansett hvilket spotprisselskap du bruker, men der er forskjell i månedsavgift og i påslag. Noen har enda til minuspåslag, andre har 0.00 i tillegg til spotprisen, andre kan du betale forferdelig høye påslag til. Ja, der er klart selskap du bør holde deg unna, og disse finner du i Facebook-gruppa. Noen av selskapene er i ferd med å gå konkurs, noen har så høye påslag at det er skummelt, noen roter og gir deg høyere strømregning enn du skal ha, og atter noen skal ha en og to måneders stipulert forbruk forhåndsbetalt, og det kan kommer midt på vinteren ut av det blå. Anonymkode: b8fe8...1a1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Skrevet 3. august 2024 newman01 skrev (4 timer siden): Ja, man får to fakturaer strømstøtte trekkes fra nettleia. Nei, det blir ikke dyrere. Men du kan risikere å få en strømregning på 6000 og nettleie på -4500 Du får spotpris fra det området du bor i, uavhengig av hvor kraftleverandør holder til Hva vil det si i praksis, at jeg får penger utbetalt fra selskapet med nettleie? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Facebook gruppa Alt om strøm Tripp og triks gir deg svar på alt du spør om. Gjennomfakturering er smart, da får du bedre oversikt og du vet du har et seriøst strømselskap. Prisen på spot strøm er den samme uansett hvilket spotprisselskap du bruker, men der er forskjell i månedsavgift og i påslag. Noen har enda til minuspåslag, andre har 0.00 i tillegg til spotprisen, andre kan du betale forferdelig høye påslag til. Ja, der er klart selskap du bør holde deg unna, og disse finner du i Facebook-gruppa. Noen av selskapene er i ferd med å gå konkurs, noen har så høye påslag at det er skummelt, noen roter og gir deg høyere strømregning enn du skal ha, og atter noen skal ha en og to måneders stipulert forbruk forhåndsbetalt, og det kan kommer midt på vinteren ut av det blå. Anonymkode: b8fe8...1a1 Jeg er ikke på Facebook, så et lite hint om hvilke selskaper man bør unngå? Anonymkode: d3ad7...16f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva vil det si i praksis, at jeg får penger utbetalt fra selskapet med nettleie? Jeg er ikke på Facebook, så et lite hint om hvilke selskaper man bør unngå? Anonymkode: d3ad7...16f Ja, da får du penger utbetalt om de har kontonummeret ditt. Jeg har måtte kontakte de og gi dem nummeret mitt, det stod også på fakturaen jeg fikk dra de. Du unngår de selskapene som har stort påslag, dvs flere ører. Sjekk ut https://www.elskling.no for en oversikt hos deg. Anonymkode: a021a...ed0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Skrevet 3. august 2024 https://www.forbrukerradet.no/strompris/ er også en grei side. Anonymkode: a021a...ed0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva vil det si i praksis, at jeg får penger utbetalt fra selskapet med nettleie? Jeg er ikke på Facebook, så et lite hint om hvilke selskaper man bør unngå? Anonymkode: d3ad7...16f Nei, det får du finne ut av selv. Å få alt servert på sølvfat i en tråd på kg, det kan du ikke forvente. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, da får du penger utbetalt om de har kontonummeret ditt. Jeg har måtte kontakte de og gi dem nummeret mitt, det stod også på fakturaen jeg fikk dra de. Du unngår de selskapene som har stort påslag, dvs flere ører. Sjekk ut https://www.elskling.no for en oversikt hos deg. Anonymkode: a021a...ed0 Å gå på elskling.no er ikke å anbefale, da får hun lett ett renn inn i e-posten sin. Forbrukerrådet sin nettside er heller ikke å anbefale når det kommer til strøm, de er langt fra oppdaterte. Anonymkode: b8fe8...1a1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du unngår de selskapene som har stort påslag, dvs flere ører. Sjekk ut https://www.elskling.no for en oversikt hos deg. Den nettsiden er vel scam? De som kommer ut på topp er sider jeg ikke ønsker å bruke pga de har fått elendige anmeldelser når jeg googler. Jeg vil ikke ha noe kjeltringstreker med gebyr på faktura og plutselig skifte til en avtale jeg ikke har bestilt osv. Anonymkode: d3ad7...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå