Gå til innhold

Har du vært i Paris? Se her


Paneera

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kom under svart boks:

En lengre spasertur rundt i Pere Laichese (berømt gravplass) er også interessant. En gang vi var der dukket det opp en by-karakter ut av intet som plutselig gav oss en guidet tur. 

Anonymkode: 6302c...614

Pere Lachaise er utrolig og kansje mitt favoritt sted i Paris. Mange kjente mennesker begravet der og utrolig gravsteiner !
https://www.parisdiscoveryguide.com/famous-graves-in-pere-lachaise.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Skogkatten said:

Og er du interessert i bøker og litteratur, så burde Shakespeare and Company være et selvfølgelig stopp. 

 

Enig, og det minner meg på at Before Sunset er en annen fin film der det vandres gjennom Paris og som kan være til inspirasjon :) Men man bør ha sett Before Sunrise først. Og da får man kanskje lyst til å dra til Wien også 😅

Anonymkode: e772d...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig, og det minner meg på at Before Sunset er en annen fin film der det vandres gjennom Paris og som kan være til inspirasjon :) Men man bør ha sett Before Sunrise først. Og da får man kanskje lyst til å dra til Wien også 😅

Anonymkode: e772d...76d

Det er i så fall verdt det, for Wien er også en helt fantastisk by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skogkatten said:

Det er i så fall verdt det, for Wien er også en helt fantastisk by :)

Helt sant, spesielt ved juletider. Kanskje vi kan lokke TS ut på en ny tur 😅

Anonymkode: e772d...76d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Husk å fikse QR-koder, så du får lov å ferdes rundt omkring der det er sperret av pga paraolympics når du drar.

Anonymkode: d0e42...f5d

Jeg reiser 26.august, da er lekene ferdig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 time siden):

Jeg reiser 26.august, da er lekene ferdig 

Paraolympics er 28 august - 8 september.

Anonymkode: d0e42...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Paraolympics er 28 august - 8 september.

Anonymkode: d0e42...f5d

Hvor er det sperret? Link til info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (10 minutter siden):

Hvor er det sperret? Link til info om dette?

Sperret en god del steder. Byen er delt opp i soner. Du kan søke om QR-kode her, gjelder da fra når lekene startet og frem til paraolympics er ferdig i september. Det koster ingenting, men du må oppgi personalia og ha den koden før du drar, da du blir stoppet ved sperringene av politi. De er redde for terror forstålig nok.

https://www.pass-jeux.gouv.fr/en/

 

Anonymkode: d0e42...f5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Paris for 3. gang i mai. Denne gangen etter min datters ønske. Jeg synes ikke byen er så fantastisk som mange vil ha det til. Det er koselig å rusle rundt i gater i «riktige» bydeler. Da vi var der så var det lite folk. Fikk høre at det er mye mindre turister de siste årene pga folk er redde for opptøyer og terror. Franskmenn flytter ut. Fra fred til søn var det folk men ellers veldig stille. Så legg opp besøk av de mest populære stedene utenom helg. Torsdag kl 12 var det ingen kø ved Eiffeltårnet. Kjøpte billett og kom oss rett opp. Var nesten litt trist å se. Og det var en varm solskinnsdag i mai.

Vi hadde en fin tur med å rusle rundt, sitte på café og besøke serverdigeter, men synes det finnes mange finere byer etter min mening. Synes også mange franskmenn kan være lite serviceinnstilt og ikke være villige til å snakke engelsk.

Anbefaler en tur til takterrassen på Galerie  Lafayette ved fint vær. Ellers så var det ganske dyrt overalt, så beregn god budsjett. En tur innom Laudree på Champs Elysee var også fin opplevelse. Det er veldig dyrt der, men de har også en take away café så bare gå innom for å se og evt kjøpe deg en makron/ kaffe.

Lysshow ved Eiffeltårnet på kvelden var også verdt å få med seg. Over på et blunk, men mange tok med seg noe å spise og drikke og satt på gresset og koste seg mens de ventet. Mulig det blir noen endringer når du er der så sjekk det ut.

 

Håper du får en fin tur og at Paris lever opp til forventninger. 
 

Beregn god tid fra flyplass, ca en time og pass deg for kriminelle, spesielt på kvelden som kvinne alene.

Anonymkode: 8809d...ce6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...