Dumpappen Skrevet 2. august 2024 #1 Del Skrevet 2. august 2024 Kjøpte leilighet hvor varmekablene var defekte. Trodde ikke jeg kom til å merke det særlig siden jeg ikke har hatt varmekabler før de siste 3 årene, men vente meg tydeligvis raskt til dem. Badet er fra år 2000 og ble pusset opp av borettslaget og de fleste varmekablene virker ikke hos noen. Vet firmaer som m-tek potensielt kan fikse ødelagte kabler, men koster det også, prøver å finne en akseptabel rimelig løsning. Noen som har gode tips? Er det «gode gamle» stråleovner som gjelder? Har strømuttak høyt oppe på veggen så kan koble den til der uten elektriker. Er det noen andre alternativer? eventuelt noen ovner med wifi og smartfunsjon som kan programmeres til å slåes på så bader er oppvarmet om morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 2. august 2024 #2 Del Skrevet 2. august 2024 Kan koble wifi på strømplugg med varmesensor på. Mill feks. Kan du bruke gammel dum ovn med nattsenk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Del Skrevet 2. august 2024 https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/oppvarming/oljefylte-radiatorer/baderomsvarmer-023265/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwh7K1BhCZARIsAKOrVqG9u6Q0OrMaoVCgKQNV5q8nq6CR-fCoLWCLcKwKPYovC1mpwtPVXwUaAki4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: ad843...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumpappen Skrevet 2. august 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 2. august 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/oppvarming/oljefylte-radiatorer/baderomsvarmer-023265/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwh7K1BhCZARIsAKOrVqG9u6Q0OrMaoVCgKQNV5q8nq6CR-fCoLWCLcKwKPYovC1mpwtPVXwUaAki4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: ad843...363 Den så genial ut, men leste omtaler at den bråker noe enormt, men noe som ligner på denne hadde vært midt i blinken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Del Skrevet 3. august 2024 Har du sjekket om termostat eller føler er gåen? Det er billig å skifte ut, snakk om noen tusenlapper. Anonymkode: 858dd...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Del Skrevet 3. august 2024 Har du eller borettslaget sjekket om det virkelig er selve varmekablene som er ødelagt? Hvis ikke, ring en elektriker som kan sjekke om det er termostaten eller føleren som er ødelagt. Har hatt problemer med varmekablene et par ganger selv, èn gang hadde termostaten blitt ødelagt etter lynnedslag i nærheten, den andre gangen var føleren gåen. Ingen av delene var veldig dyrt å fikse. Anonymkode: 4afb6...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumpappen Skrevet 3. august 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 3. august 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Har du sjekket om termostat eller føler er gåen? Det er billig å skifte ut, snakk om noen tusenlapper. Anonymkode: 858dd...f5d Nei, men så i takstrapporten at det hadde vært en garantisak(forrige eier la flis på flis) så regner med det er mer omfattende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dumpappen Skrevet 3. august 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 3. august 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Har du eller borettslaget sjekket om det virkelig er selve varmekablene som er ødelagt? Hvis ikke, ring en elektriker som kan sjekke om det er termostaten eller føleren som er ødelagt. Har hatt problemer med varmekablene et par ganger selv, èn gang hadde termostaten blitt ødelagt etter lynnedslag i nærheten, den andre gangen var føleren gåen. Ingen av delene var veldig dyrt å fikse. Anonymkode: 4afb6...db2 Er borettslag. Sto i Vibbo som er felles app at det var mange som sleit og at borettslaget hadde polise hos if. Ringte dem, men siden badet er over 20 år gammelt må jeg betale 80% noe jeg ikke har råd til. Men, kan jo kanskje få noen til å sjekke for å være på den sikre siden. Hun jeg kjøpte leiligheten av hadde ikke hatt norn til å se på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #9 Del Skrevet 3. august 2024 Denne har vi Den fungerer utmerket. Anonymkode: 09038...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå