Gå til innhold

Varme til bad uten varmekabler

Dumpappen

Anbefalte innlegg

Kjøpte leilighet hvor varmekablene var defekte. Trodde ikke jeg kom til å merke det særlig siden jeg ikke har hatt varmekabler før de siste 3 årene, men vente meg tydeligvis raskt til dem. 
Badet er fra år 2000 og ble pusset opp av borettslaget og de fleste varmekablene virker ikke hos noen. Vet firmaer som m-tek potensielt kan fikse ødelagte kabler, men koster det også, prøver å finne en akseptabel rimelig løsning. 

Noen som har gode tips? Er det «gode gamle» stråleovner som gjelder?
Har strømuttak høyt oppe på veggen så kan koble den til der uten elektriker. 
Er det noen andre alternativer? eventuelt noen ovner med wifi og smartfunsjon som kan programmeres til å slåes på så bader er oppvarmet om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Den så genial ut, men leste omtaler at den bråker noe enormt, men noe som ligner på denne hadde vært midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sjekket om termostat eller føler er gåen? Det er billig å skifte ut, snakk om noen tusenlapper. 

Anonymkode: 858dd...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du eller borettslaget sjekket om det virkelig er selve varmekablene som er ødelagt? 
Hvis ikke, ring en elektriker som kan sjekke om det er termostaten eller føleren som er ødelagt. Har hatt problemer med varmekablene et par ganger selv, èn gang hadde termostaten blitt ødelagt etter lynnedslag i nærheten, den andre gangen var føleren gåen. Ingen av delene var veldig dyrt å fikse.

Anonymkode: 4afb6...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du sjekket om termostat eller føler er gåen? Det er billig å skifte ut, snakk om noen tusenlapper. 

Anonymkode: 858dd...f5d

Nei, men så i takstrapporten at det hadde vært en garantisak(forrige eier la flis på flis) så regner med det er mer omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du eller borettslaget sjekket om det virkelig er selve varmekablene som er ødelagt? 
Hvis ikke, ring en elektriker som kan sjekke om det er termostaten eller føleren som er ødelagt. Har hatt problemer med varmekablene et par ganger selv, èn gang hadde termostaten blitt ødelagt etter lynnedslag i nærheten, den andre gangen var føleren gåen. Ingen av delene var veldig dyrt å fikse.

Anonymkode: 4afb6...db2

Er borettslag. Sto i Vibbo som er felles app at det var mange som sleit og at borettslaget hadde polise hos if. Ringte dem, men siden badet er over 20 år gammelt må jeg betale 80% noe jeg ikke har råd til. Men, kan jo kanskje få noen til å sjekke for å være på den sikre siden. Hun jeg kjøpte leiligheten av hadde ikke hatt norn til å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...