Gå til innhold

Dere som har brukt over 50 000 kr på ferie år, hvor mye har dere faktisk brukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det var nok godt å få ut.

Anonymkode: bc51f...fc7

Ts spør, jeg svarer. Hva er problemet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var nok godt å få ut.

Anonymkode: bc51f...fc7

Hva er poenget med en sånn kommentar? Hun svarer på spørsmålet TS stiller. Det får da være måte på misunnelse. Jeg har, mest sannsynlig i likhet med deg, ikke økonomi til å bruke så mye penger på ferie, men det må da gå an å unne andre det. 

Det får da være grenser for å være smålig. Virkelig.

 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 150 000 kroner 4 voksne og 2 barn i 14 dager i USA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det nok rundt 50-60 000kr bare på min egen ferie (uten samboer). To turer til England i 6 uker tilsammen og en kort tur til Nederland.

i fjor dro vi i to uker til Japan, (jeg og samboer) det kostet vel ca. 120 000kr hvis jeg gjetter inkl. maten og shoppingen vi gjorde. 

Japan turen hadde vi spart til i ett år + feriepenger. Men i år fikk jeg ny jobb så neste år får jeg utbetalt feriepenger på ca 100 000 så neste år tenker vi enda en Japan tur eller Korea og trenger ikke å spare.

Anonymkode: 587c9...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrosparer hver gang jeg bruker kortet, samt fast beløp over på konto.

Siden jeg reiser alene reiser jeg til plasser jeg føler meg TRYGG alene. Nederland, Spania, Hellas.

Kjører all inclusive og litt luksushotell, helst hotell som har aldersgrense for å unngå barn.

 

Stort sett alltid fornøyd :)

Anonymkode: 233cc...bdf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var nok godt å få ut.

Anonymkode: bc51f...fc7

Ja var viktig å fp med alt det der🙄

Anonymkode: 914a9...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff skrev (8 minutter siden):

Hva er poenget med en sånn kommentar? Hun svarer på spørsmålet TS stiller. Det får da være måte på misunnelse. Jeg har, mest sannsynlig i likhet med deg, ikke økonomi til å bruke så mye penger på ferie, men det må da gå an å unne andre det. 

Det får da være grenser for å være smålig. Virkelig.

 

Nei hun svarer i grunn ikke bare på spørsmålet til ts

Anonymkode: 914a9...7f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (14 minutter siden):

Ts spør, jeg svarer. Hva er problemet?

Nei ts spør ikke om dere betaler ned ekstra på lån for det har ingenting med ferie p gjøre 

Anonymkode: 914a9...7f4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei ts spør ikke om dere betaler ned ekstra på lån for det har ingenting med ferie p gjøre 

Anonymkode: 914a9...7f4

Hun spør om vi sparer, å betale ned ekstra er en form for sparing. Jeg svarte generelt, slik spørsmålet også kan tolkes.

Uansett veldig ironisk. En som ikke har noe å bidra med i tråden kritiserer meg for å ikke svare på tråden. Fantastisk. Du er morsom, det skal du ha. :ler:

Du har rett, det var deilig å få ut. ;)

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye på reise hvert år, da det gir oss mye. Har nok passert 200 000 så langt i år, og har planlagt tre turer gjennom høsten. 

Sparer ikke fast. Men lever generelt livet slik at penger ikke brenner i lomma. Kjøper det vi trenger, og innimellom det vi har lyst på (etter å ha tenkt oss om på om det er verdt det). Så de fleste månedene er det ganske greit med penger til overs, som puttes inn i fleksilån. For eksempel kom årets feriepenger etter at alle sommerens ferier var bestilt og betalt, og settes da rett inn fleksilån i stedet for at vi løper ut og kjøper oss noe dyrt i og med at vi har penger "tilgjengelig"

Anonymkode: 22f4d...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sparer dere en fast sum hver mnd i løpet av året? 

Hvor reiste dere?

Og er dere fornøyde med ferien?

Anonymkode: 4f6f2...5a6

Vi brukte 83 000 kr på en to ukers ferie i Spania for tre personer. Vi bruker feriepengene våre på ferie og sparer i tillegg 2 000 kr i måneden. Vi er veldig fornøyd med ferien og kan ikke tenke oss noe verre enn å være hjemme, besøke familie eller være på hyttetur. For oss er ikke det ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (15 minutter siden):

Hva er poenget med en sånn kommentar? Hun svarer på spørsmålet TS stiller. Det får da være måte på misunnelse. Jeg har, mest sannsynlig i likhet med deg, ikke økonomi til å bruke så mye penger på ferie, men det må da gå an å unne andre det. 

Det får da være grenser for å være smålig. Virkelig.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei ts spør ikke om dere betaler ned ekstra på lån for det har ingenting med ferie p gjøre 

Anonymkode: 914a9...7f4

Vi sparer i fleksilån. Da renta her er høyere enn enhver høyrentekonto.

Selvfølgelig er det sparing, bedre sparing enn alternativet til og med. 

Anonymkode: 22f4d...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker 10.000 per mnd på ferie - blir 7 turer iår, kun til utlandet 🙂 

Bruker nesten ikke penger i Norge, sparer alt til ferie 😉 

Så blir sikkert 120.000 totalt iår.

Bor alene og reiser alene.

Anonymkode: 052ea...191

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker nok mer enn 200.000 på året i ferie. Det inkluderer kortere og lengre utenlandsferier, hytteturer, helgeturer osv. Setter av cirka 10.000 fast hver måned og bruker ellers lønna og om det kommer noe ekstra. Har ikke nøyaktig regnskap eller budsjett. Sparer i tillegg 5-7000 pr mnd. til fremtida og betaler raskt ned på boliglånet. 

Anonymkode: a18fc...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant av 100k. To barn og to voksne, tre uker med øyhopping i Italia og Hellas.  

Bestiller og betaler mye lenge i forkant. Når vi reiser har vi som oftest betalt alt av billetter og overnattinger. Resten dekker feriepengene. Så ingen planlagt feriesparing her. 

Anonymkode: d1d8c...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje rundt 90 000?

1 uke i Hellas, langhelg på besøk på hytta til venner og deretter et par dager på hotell i storbyen. 4 personer.

sparer litt gjennom året + feriepenger og bonus.

Anonymkode: 5ca6d...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok brukt rundt 150.000 - 200.000kr på årets ferie for 2 voksne og 2 tenåringer. 

Da var vi på reise rundt i Europa i 3 uker, og besøkte vel noen av de dyreste storbyene. (Vi hadde tilsvarende tur i fjor, og brukte vel 80.000kr da. Den største forskjellen fra da til i år var nok kostnaden for å bo greit i dyre byer.) 

Vi sparer til ferier gjennom det meste av året. Og bruker en del tid på å planlegge ferier for å kunne utnytte rabatter og early-bird tilbud og sånt. 
Det gjør også at vi fordeler en del av utgiftene gjennom året, og ikke merker SÅ mye til at det er dyrt med sommerferie der og da. 

Som regel har vi 2-3 turer i året, og bruker nok rundt 20-30.000kr på hver av "de andre" turene. 

Så i et normalår reiser vi for 100-150.000kr (I det minste nå etter at barna stort sett begynner å måtte betales for som voksne.) 

 

VI var veldig fornøyde med årets ferie. Det var masse gode opplevelser for "små" og store. 

 

Anonymkode: 0c094...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det. Sparer hele året. Har jeg lyst på den middagen så kjøper jeg den. Snur ikke på krona når jeg er på ferie. Men er veldig flink i hverdagen med å kjøpe på tilbud og slik. Har ikke sånn kjempe god lønn men jeg har bestandig vært flink til å få mye ut av lite. 

Anonymkode: 808bf...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker ikke over det. Sparer hele året. Har jeg lyst på den middagen så kjøper jeg den. Snur ikke på krona når jeg er på ferie. Men er veldig flink i hverdagen med å kjøpe på tilbud og slik. Har ikke sånn kjempe god lønn men jeg har bestandig vært flink til å få mye ut av lite. 

Anonymkode: 808bf...a77

Ja også er det mannen som kjøper ferier😂 så jeg aner ikke hva dem koster en gang. Men eneste jeg vet er at han hater typisk syden turer. Så slike land har jeg ikke vært i. 

Anonymkode: 808bf...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...