AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Del Skrevet 1. august 2024 Hva er poenget med å ha et skilt foran hver fotoboks, der det advares om fotoboks? Er ikke fotoboksen til for å ta råkjørere? De fleste bremser jo ned foran en slik fotoboks, og blir ikke tatt bilde av. Anonymkode: 248ea...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Del Skrevet 1. august 2024 Ingen grunn til å bremse ned noe som helst hvis man ligger i fartsgrensen!! Anonymkode: d4344...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 1. august 2024 #3 Del Skrevet 1. august 2024 Fotoboks står ofte ved farlige sving, kryss osv. og ved å si fra på forhånd, så får du de fleste til å bremse ned. Dermed reduseres ulykkesrisikoen ved den farlige situasjonen og minner på fartsgrensen. Jeg mener at UP bør ha mer kontroll. Schmuvu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 1. august 2024 #4 Del Skrevet 1. august 2024 Poenget med fotobokser er å få ned hastigheten og dermed få ned antall drepte i trafikken, ikke å få inn mest mulig penger i bøter 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Del Skrevet 1. august 2024 Eh, det er vel lovpålagt pga personvern e.l? Helt enig TS, det burde ikke vært skiltet. Bare satt opp uten advarsel, og gjerne flyttet rundt på. Man skal jo holde fartsgrensen uansett, så det burde jo ikke være noe problem? Anonymkode: df668...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Del Skrevet 1. august 2024 Det er personvern-regler som gjør at det må varsles før fotoboksene, på lik linje som at butikker med kameraovervåkning må varsle i det du går inn i butikken Anonymkode: c76b0...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Del Skrevet 1. august 2024 Vma skrev (Akkurat nå): Poenget med fotobokser er å få ned hastigheten og dermed få ned antall drepte i trafikken, ikke å få inn mest mulig penger i bøter Men det hjelper jo ikke når det advares med skilting - da settes hastigheten ned til man har passert boksen, så settes den opp igjen. Anonymkode: df668...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eh, det er vel lovpålagt pga personvern e.l? Helt enig TS, det burde ikke vært skiltet. Bare satt opp uten advarsel, og gjerne flyttet rundt på. Man skal jo holde fartsgrensen uansett, så det burde jo ikke være noe problem? Anonymkode: df668...416 Om alle holdt fartsgrensen hadde vi ikke trengt fotobokser. Varsler man ikke om fotobokser vet ikke fartssynderne at de skal bremse ned, og hva er da poenget med en fotoboks? Anonymkode: 80800...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er poenget med å ha et skilt foran hver fotoboks, der det advares om fotoboks? Er ikke fotoboksen til for å ta råkjørere? De fleste bremser jo ned foran en slik fotoboks, og blir ikke tatt bilde av. Anonymkode: 248ea...496 Fordi det først og fremst skal fungere som en påminnelse om å overholde fartsgrensa, ikke å ‘’ta’ flest mulig. Vi er nok litt Kardemommeby i Norge rundt slike ting. Vi må få en fair sjanse til å skjerpe oss. Det verste er at folk ofte kjører for fort forbi fotoboksen likevel. Det er lett å kjøre i egne tanker eller være ukonsentrert. Jeg er selv av typen som dessverre ofte kjører litt for sent og er et irritasjonsmoment for folk som vil fort frem. Jeg kjører ikke sent lenge om gangen, men kan plutselig ligge i 70 i 80 sone eller 40 i 50 sone pga jeg ikke følger med og likerikke høy fart. Til og meg jeg har fått bot da jeg passerte fotoboks i min egen verden da jeg kjørte i 60 i 50 sone på en strekning jeg ikke hadde kjørt før. Så regner med de casher inn ganske mange bøter i fotobokser til tross for advarsel for sånne som meg (det har derimot ikke skjedd siden, så jeg har lært). Anonymkode: ff372...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. august 2024 #10 Del Skrevet 2. august 2024 Spiller ingen rolle om det er skiltet for fotobokser og snitthastighet. Politiet kniper fort vekk syndere både før og etter fotoboksene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 22.33): Ingen grunn til å bremse ned noe som helst hvis man ligger i fartsgrensen!! Anonymkode: d4344...786 Skulle ønske de som bodde i området der jeg ferdes, visste dette. Her er det 60 km/t og når skiltet med fotoboks kommer så bremser folk ned selv om de holder 60, det er faktisk helt utrolig tenker jeg. Man blir jo ikke tatt i fotobokser hvis man kjører lovlig. Anonymkode: d1441...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå