Gå til innhold

"Oi, toget er på perrongen"


norw

Anbefalte innlegg

"Jeg må skynde meg" 

😑

Ser det hele tiden, folk som stresser med å rekke et tog selv om de har plenty med tid.

Bare et eksempel i kveld: klokka er 21:18 når man tar rulletrappa ned mot perrongen på Oslo S. Toget går 21:22 og likevel begynner folk å stresse. Jeg ville tatt det relativt med ro selv om jeg så at klokka nettopp har blitt 20:21 med mindre det er veldig viktig å rekke toget.

4 minutter, jeiks.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok.

Anonymkode: 71732...8e6

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togene har avgangstid på oppgitt tidspunk det betyr at dørene lukkes og toget skal ta avgang på minuttet 20.22, viss det er i rute. Å ikke stresse kl 20.21 tyder på uvitenhet om hva avgangstider faktisk betyr.

De få gangene jeg tar tog går det maks 4 tog i døgnet vil virkelig ikke kjøpe ny billett og vente mange timer på neste tog. At du tydeligvis ikke bryr deg om du rekker toget eller ikke. Eller synes det er greit å forsinke avgangstid med å komme i siste liten, handler mer om deg og dine særheter enn alle andre som forholder seg til avgangstid.

Anonymkode: d8b71...956

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en har 3 eller 4 min til toget går så bør en jo skynde seg litt. Mye mennesker på Oslo S feks. 

Anonymkode: 3756e...c84

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte må man være på perrongen når toget ruller inn for å få sitteplass. Mange trenger også plass i kjøreretningen feks. Pluss at mange av de som ser toget og løper helt sikkert tror toget straks kjører. Og "med mindre det er veldig viktig å rekke toget", det er det jo ofte. Så dette var jo også noe å henge seg opp i.

Anonymkode: 05969...0d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer 20.21 så er det færre sitteplasser enn om du skynder deg ned 20.18……

Anonymkode: 45085...949

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skynder meg til toget når jeg ser det er kommet inn på perrongen og står med dørene åpne, ja, for jeg vil helst ha sitteplass. Alle sitteplasser kapres jo med en gang. Kjipt for de som f.eks. skal Oslo-Moss og må stå hele veien.

Det er uansett togreisens lengde noe dritt å måtte stå og ikke få sette seg.

Anonymkode: 3e499...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne guiden

Har lagt merke til det samme selv,  toget drar jo aldri før oppgitt tidspunkt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg om dette egentlig? Om folk vil være tidlig ute så la de nå bare rushe på da 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 312b6...55f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Togene har avgangstid på oppgitt tidspunk det betyr at dørene lukkes og toget skal ta avgang på minuttet 20.22, viss det er i rute. Å ikke stresse kl 20.21 tyder på uvitenhet om hva avgangstider faktisk betyr.

De få gangene jeg tar tog går det maks 4 tog i døgnet vil virkelig ikke kjøpe ny billett og vente mange timer på neste tog. At du tydeligvis ikke bryr deg om du rekker toget eller ikke. Eller synes det er greit å forsinke avgangstid med å komme i siste liten, handler mer om deg og dine særheter enn alle andre som forholder seg til avgangstid.

Anonymkode: d8b71...956

Det tyder på erfaring med tid og strekning. Bommer aldri i slike tilfeller, rekker også toget om det går 5 sek for tidlig. 

Mye rart man skal lese her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Om en har 3 eller 4 min til toget går så bør en jo skynde seg litt. Mye mennesker på Oslo S feks. 

Anonymkode: 3756e...c84

Ingen foran dem ned rulletrappa, knapt folk på perrongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ofte må man være på perrongen når toget ruller inn for å få sitteplass. Mange trenger også plass i kjøreretningen feks. Pluss at mange av de som ser toget og løper helt sikkert tror toget straks kjører. Og "med mindre det er veldig viktig å rekke toget", det er det jo ofte. Så dette var jo også noe å henge seg opp i.

Anonymkode: 05969...0d1

Altfor sent å tenke på når man går ned rulletrappa 21:18 og toget står der allerede.

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne guiden skrev (57 minutter siden):

Har lagt merke til det samme selv,  toget drar jo aldri før oppgitt tidspunkt 

Eneste intelligente svaret så langt 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, norw said:

Det tyder på erfaring med tid og strekning. Bommer aldri i slike tilfeller, rekker også toget om det går 5 sek for tidlig. 

Mye rart man skal lese her inne.

Jepp, innlegget ditt er et godt eksempel på rare ting man leser her inne. Du har stålkontroll, bryr deg ikke om sitteplass, og er flinkere enn alle de som kommer tidlig, for du kommer fem sek før døren lukkes. Og bryr deg nok om dette til å skrive innlegg om det. Men tenk om alle kom 5 sek før avgang du? Må vel være veldig greit for deg at alle andre faktisk har tatt plass når du kommer slentrende i siste sekund? 

Anonymkode: 05969...0d1

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går med bagasje i begge hender har man kanskje ikke noen klokke lett tilgjengelig. Uansett kan klokker være litt feil, et minutt fra eller til vil ha mye å si da. Konsekvensene av å komme for sent er såpass store at man heller vil være litt tidlig ute enn litt for sent. Så ja. Ikke så dumt å skynde seg litt.

Anonymkode: bc5eb...a01

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som hadde stresset 21:18 hvis toget går 21:21. 

Hvorfor er det så vanskelig for deg å respektere at folk er forskjellige, TS?

Anonymkode: 902dd...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du lyder som en ordentlig slitsom type.

Anonymkode: fdec1...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ned på perrongen fordi jeg bør rekke til andre enden av toget for å gå av i den enden som er nærmest bussen fordi jeg skal rekke den videre. Så jeg har faktisk to minutter på å komme meg ned trappa og 150-200 meter bortover en full perrong før dørene lukkes om det er tre min til avgangstiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jepp, innlegget ditt er et godt eksempel på rare ting man leser her inne. Du har stålkontroll, bryr deg ikke om sitteplass, og er flinkere enn alle de som kommer tidlig, for du kommer fem sek før døren lukkes. Og bryr deg nok om dette til å skrive innlegg om det. Men tenk om alle kom 5 sek før avgang du? Må vel være veldig greit for deg at alle andre faktisk har tatt plass når du kommer slentrende i siste sekund? 

Anonymkode: 05969...0d1

Helt utrolig at du snakker om sitteplass i denne sammenhengen. De vil jo ikke komme før noen og dermed få sitteplass i dette tilfellet, eller i særlig mange andre tilfeller 🤦😆

For et merkelig innlegg, bare for å oppsummere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (4 timer siden):

Jeg stresser ned på perrongen fordi jeg bør rekke til andre enden av toget for å gå av i den enden som er nærmest bussen fordi jeg skal rekke den videre. Så jeg har faktisk to minutter på å komme meg ned trappa og 150-200 meter bortover en full perrong før dørene lukkes om det er tre min til avgangstiden 

Jeg ser omtrent aldri at de som stresser med å rekke toget skal inn en bestemt dør et stykke fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...