AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Jeg hadde ett hjerneslag da jeg var rett under to år. En av konsekvensene fra det hjerneslaget var afasi, noe som er fasi er svikt i evnen til å bruke og forstå ord, selv om både musklene som deltar i talefunksjonen og nerveforsyningen til disse musklene er intakt. Det er så frustrende! Altså jeg er ikke dum, men jeg har store talefeil som gjør ting vanskelig. Spesielt i kommunikasjon via telefon. I dag måtte jeg ringe politiet, og det jeg ble møtt med var, ikke overraskende:' Vi forstår deg ikke!'. Jeg forsøkte igjen og igjen å fortelle dem ting ( jeg vet at jeg må snakke sakte). Jeg gav opp... Jeg hadde håpet for litt forståelse. Så får vi håpe at min mail er nok... Anonymkode: e22d9...c72 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Det høres frustrerende ut, skjønner at du blir lei deg av det. Jeg tror det kunne vært lurt for deg å fortelle at du har afasi og dermed kan bruke litt lengre tid på å snakke. Folk er ofte forståelsesfulle hvis de vet. Anonymkode: 50e4b...ea1 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 Jeg ser den ja. Sliter litt med språket etter en hjerneblødning da jeg var 38,fikk jammen det samme i 50"års gave i sommer. Så ja,mail fungerer bedre enn prat i jobben. Anonymkode: 1aa9c...733 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 dvs du har kunnet leve "normalt" på tross av afasien? Du har kunnet følge skolegang og du utøver et yrke? Skjønner godt at det må være forferdelig frustrerende. Språk er utrolig viktig. Anonymkode: 7abac...356
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 Kan det hjelpe deg å skrive ned et lite manus på forhånd som du kan lese fra? Dette gjorde jeg mye når jeg var yngre (hadde ikke afasi, men sosial angst). Anonymkode: ec2d1...b03 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 On 8/29/2024 at 4:50 AM, AnonymBruker said: dvs du har kunnet leve "normalt" på tross av afasien? Du har kunnet følge skolegang og du utøver et yrke? Skjønner godt at det må være forferdelig frustrerende. Språk er utrolig viktig. Anonymkode: 7abac...356 Ts her, Selvsagt kunne jeg følge skolegang og ha ett yrke. Jeg har to Batchelor grader! Det er ingen kognitiv svikt hos meg, jeg har bare problemer med å uttrykke meg muntlig. Anonymkode: e22d9...c72
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Kan det hjelpe deg å skrive ned et lite manus på forhånd som du kan lese fra? Dette gjorde jeg mye når jeg var yngre (hadde ikke afasi, men sosial angst). Anonymkode: ec2d1...b03 Ts her, Det fungerte med email. Jeg vil ikke si noe mer om hvorfor jeg kontaktet politiet den dagen. Det er lagt bak meg, og politiet følger opp. Anonymkode: e22d9...c72
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ts her, Det fungerte med email. Jeg vil ikke si noe mer om hvorfor jeg kontaktet politiet den dagen. Det er lagt bak meg, og politiet følger opp. Anonymkode: e22d9...c72 Ja, jeg regnet ikke med at du skulle ringe politiet nå, nesten en måned senere. Men det kan jo dukke opp andre situasjoner hvor du må ha en telefonsamtale og da håpet jeg at det tipset kunne være nyttig. Anonymkode: ec2d1...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå