Gå til innhold

Pop.online.no og Outlook?


Catzy

Anbefalte innlegg

Prøver å hjelpe mamma med å "fikse" e-posten hennes. Etter å ha oppdatert MSN Toolbar, har et eller annet blitt feil med e-postkontoen hennes hos Online.no. Jeg har lagt inn samme innstilliner som hun bruker i min Outlook, og får også feil. Feilene er at typen "Noe er galt". Ingen meldinger om sikkerhetsinnstillinger eller feil brukernavn eller passord, og programmet finner serverene.

POP3: pop.online.no

SMTP: smtp.online.no

Hun får lest webmail, med samme brukernavn og passord som det vi har satt opp i Outlook. Har testet med Outlook 2003, og dette fungerte fint inntil hun altså la inn MSN Toolbar.

Noen som har vært borti noe tilsvarende?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på innstillingene der du skriver inn brukernavn som er [email protected] så ta bort @online.no og se om det hjelper. Var alt som skulle til en gang jeg hjalp noen som sleit med det der.

Eller prøv å avinnstaller msn toolbar og se om det funker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om brukernavnet, men det hjalp ikke.

Hun har avinstallert MSN toolbar, og det hjalp heller ikke.

Feilmeldingene er:

For "Log onto incoming mail server (POP3) og Send test e-mail message: The specified server was found, but there was no response from the server. Please verify that the port and ssl information is correct.

For Find incoming mail server(POP3) og Find outgoing mail server (smpt): Outlook could not connect to the incoming mail server (POP3). The porblem could be the server name or port, or your server may not support SSL.

Port for POP3: 110.

Port form SMTP: 25.

Bruker ikke SSL. (Har også testet med SSL, men det fungerte heller ikke.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om brukernavnet, men det hjalp ikke.

Hun har avinstallert MSN toolbar, og det hjalp heller ikke.

Feilmeldingene er:

For "Log onto incoming mail server (POP3) og Send test e-mail message: The specified server was found, but there was no response from the server. Please verify that the port and ssl information is correct.

For Find incoming mail server(POP3) og Find outgoing mail server (smpt): Outlook could not connect to the incoming mail server (POP3). The porblem could be the server name or port, or your server may not support SSL.

Port for POP3: 110.

Port form SMTP: 25.

Bruker ikke SSL. (Har også testet med SSL, men det fungerte heller ikke.)

Catzy

Hei :)

Jeg har også slitt utrolig mye med mailen. Jeg har et lite tips som du kan prøve:

Server for innkommende epost (pop3) mail.online.no

Server for utgående post (SMTP) smtp.online.no

Gi tilbakemelding om det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke det at jeg tror alle andre er like sløve som meg, men da jeg rotet med dette for et halvt års tid siden så jeg først etter mange timers irritasjon at jeg hadde en skriveleif i smtp.online.no. Når jeg fikk byttet om på bokstavene funket det som bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...