Gå til innhold

Når fikk du internett hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har lavere medlemsnummer enn deg :danse:

Men jeg har vært slettet og registrert på nytt. Flere ganger... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må ha vært i -97, fikk sånn hjemme-PC-avtale fra jobben. Da hadde jeg allerede opprettet meg min første hotmail-konto på skolen, og var litt hekta på internett. Hadde ISDN til å begynne med hjemme, husker at vi på skolen hadde modem :o

Skrevet (endret)

Det må ha vært i 1998, tror jeg. Jeg gikk på ungdomsskolen, og mIRC var den store greia. Vi hadde ISDN så jeg følte meg litt kul siden det fortsatt var ganske mange som hadde modem. :ler: Husker at pappa installerte noe som het Televakt, som passet på hvor lang tid vi brukte på nettet - vi betalte jo tellerskritt. Vi hadde en sånn "maks en time per person per dag"-regel.

Endret av Virvel
Skrevet

I 98 fikk jeg endelig egen pc (dritt pc!) og internett hjemme. Det var stas det! Men ikke så veldig lenge, for vi fikk problemer med alt mulig den første uka ... Men husker den fæle modemlyden ... og at jeg ikke kunne være på nett så lenge, for det var dyrt og det sperret for telefonen ... hehe. Nå følte jeg meg nesten gammel :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

I 96 eller 97. Hadde analog linje som gikk veldig tregt, kort Men vi visste jo ikke om noe annet, så vi trodde det var slik internet var bare. :ler: fikk isdn etter relativt kort tid da. Husker at det var rådyre tellerskritt på dagtid i starten. Dessuten syntes jeg egentlig internet bare var kjedelig. hehe

Skrevet

Jeg fikk internett hjemme i mai 2001. Før det hadde jeg prøvd litt på pc'n til broren min.

Skrevet

Jeg fikk det vel i 2000 tror jeg (?) Bodde litt i kollektiv på den tiden og jeg mener det var rundt millenium ja.

En eks av meg fikk det faktisk i -90/-92 eller no, men da het det ikke internett, husker ikke hva det het jeg. Det var liksom forgjengeren til worldwideweb og de var med på et prøveprosjekt som noen husstander i Oslo fikk for å være prøvekaniner.

Noen som husker/vet hva det het? Hadde vært moro å finne det ut bare! ;)

Skrevet (endret)
Noen som husker/vet hva det het? Hadde vært moro å finne det ut bare!  ;)

Antagelig en BBS-server. De eksisterte fra før 1980. Er lite vanlige idag om noen enda finnes.

Endret av skrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...