AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Del Skrevet 31. juli Poden skal etterhvert ta kjøretimer. Han øvelseskjører med vår el-bil med automatgir. Jeg mener han bør ta kjøretimer og oppkjøring med manuelt gir, spesielt med tanke på at han går industri og teknologi på vgs og sikkert vil komme til å kjøre tjenestebil/kran/noe annet kjøretøy etterhvert. Tanker? Anonymkode: d50c7...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttpeis Skrevet 31. juli #2 Del Skrevet 31. juli Manuell! Da kan han kjøre alt under 3,500 kg 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Del Skrevet 31. juli Bør absolutt ta manuell. Da slipper han å ta det igjen senere hvis han trenger det. Er også lettere hvis han trenger noengang å låne bil og har flere muligheter når han skal kjøpe bil. Anonymkode: dab5f...02d 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 31. juli #4 Del Skrevet 31. juli Automat. Det vil knapt finnes bil med manuelt gir om bare noen få år. Og skal man kjøre større biler, må man uansett ta et annet førerkort. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 31. juli #5 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poden skal etterhvert ta kjøretimer. Han øvelseskjører med vår el-bil med automatgir. Jeg mener han bør ta kjøretimer og oppkjøring med manuelt gir, spesielt med tanke på at han går industri og teknologi på vgs og sikkert vil komme til å kjøre tjenestebil/kran/noe annet kjøretøy etterhvert. Tanker? Anonymkode: d50c7...155 Manuell finnes jo ikke lenger. Automat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Del Skrevet 31. juli Jeg reiser en del, og tar ut leiebil i ulike land. Har flere ganger opplevd at det kun er manuell tilgjengelig. Her har du jo i tillegg faktoren at han kan trenge manuell i jobb. Ser virkelig ikke vitsen med å ta en snarvei her når det er så greit å bare ha det papiret på plass. Anonymkode: ec50c...2cd 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 31. juli #7 Del Skrevet 31. juli Manuelt, veldig mange med kun førerkort for automat har oppgradert senere fordi de trengte manuell i jobbsammenheng, personlig forstår jeg ikke hvorfor automat ikke ble vanlig for lenge siden men det er fordi jeg kjøpte min første bil med automat i 1980. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Del Skrevet 31. juli Jeg tok automat og anbefaler det. Men om han skal jobbe med kjøretøy og maskiner kan det nol være lurt å ta manuell. Det vil bli dyrere for dere da, siden dere da enten må skaffe en manuellbil eller han må ta flere kjøretimer for å lære seg å kjøre manuell. Men jeg vet lite om den linjen på VGS. Kan dere ta kontakt og høre hva de anbefaler? Vet at noen skoler tilbyr kjørekurs også. Anonymkode: a3088...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 31. juli #9 Del Skrevet 31. juli TomSawyer skrev (9 minutter siden): Manuell finnes jo ikke lenger. Automat. Selvfølgelig finnes det biler med manuell gir 🙄 Og det vil det fortsette å være framover også 😊 Få hodet ditt opp av sanden du 😄 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 31. juli #10 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Poden skal etterhvert ta kjøretimer. Han øvelseskjører med vår el-bil med automatgir. Jeg mener han bør ta kjøretimer og oppkjøring med manuelt gir, spesielt med tanke på at han går industri og teknologi på vgs og sikkert vil komme til å kjøre tjenestebil/kran/noe annet kjøretøy etterhvert. Tanker? Anonymkode: d50c7...155 Behovet for manuell er på vei ut. Om få år er el biler med automat det vanlige. Manuell blir bare for de med veteranbil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Del Skrevet 31. juli Har 16 åring og 17 åring som begge skal ta manuell av eget ønske. Ingen problem ved øvelseskjøring, verken jenta eller gutten. Ser i flere stillingsannonser at førerkort med manuell kreves. Anonymkode: 175ea...2ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Del Skrevet 31. juli Jeg hadde frem til nydlig manuell og min datter øvelseskjørte med den litt. Nå har jeg kjøpt automat, så det blir det hun kommer til å ha kjøretimer med. En på jobben sa han hadde vært veldig for manuell, så hans sønn hadde tatt det. Er noen år siden, men han har ikke kjørt manuell siden. Selv med kjøring av lastebil i militæret og biler i andre jobber. Anonymkode: a2fa8...f73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 31. juli #13 Del Skrevet 31. juli Med tanke på linja han skal gå, og hvilke yrker det leder til, er manuell eneste logiske her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 31. juli #14 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville valgt manuell. Da lærer han dobbeltclutching som er veldig nyttig. Ellers kan han ikke kjøre de litt eldre bilene. Anonymkode: d999e...c01 Hvor mange biler med manuelt gir har behov for dobbeltclutch? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Poden skal etterhvert ta kjøretimer. Han øvelseskjører med vår el-bil med automatgir. Jeg mener han bør ta kjøretimer og oppkjøring med manuelt gir, spesielt med tanke på at han går industri og teknologi på vgs og sikkert vil komme til å kjøre tjenestebil/kran/noe annet kjøretøy etterhvert. Tanker? Anonymkode: d50c7...155 Manuell Anonymkode: a4ec6...5fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Poden skal etterhvert ta kjøretimer. Han øvelseskjører med vår el-bil med automatgir. Jeg mener han bør ta kjøretimer og oppkjøring med manuelt gir, spesielt med tanke på at han går industri og teknologi på vgs og sikkert vil komme til å kjøre tjenestebil/kran/noe annet kjøretøy etterhvert. Tanker? Anonymkode: d50c7...155 Manuell er snart et fremmedord. Skal han ha manuell skolebilde, må han og ha manuell øvelsesbil hjemme. La han ha automat, når han har kjørt litt kan han kjøre opp på manuell, da er all kjøring innarbeidet og manuell går mye lettere. Anonymkode: 1ed4f...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 31. juli #17 Del Skrevet 31. juli Manuell! Det er bedre å ha muligheten og aldri trenge det, du angrer ikke på kunnskap du har (men kan angre på kunnskap du gikk glipp av). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Del Skrevet 31. juli Surpomp skrev (23 minutter siden): Behovet for manuell er på vei ut. Om få år er el biler med automat det vanlige. Manuell blir bare for de med veteranbil Det selges fortsatt biler med manuell. Og det finnes fortsatt de som insisterer på å kjøre manuell. Derfor vil det finnes manuell i trafikkbildet i tiår fremover. Har blant annet en eldre forelder i denne gruppen. Og selv om jeg kjører automat er det veldig godt å vite at jeg kan reise på besøk med fly, og bruke bilen for å hjelpe til med praktiske ting, i stedet for å ta ut en dyr leiebil. Anonymkode: ec50c...2cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Del Skrevet 31. juli De reglene forsvinner snart . Ta på automat .. kjøreskolene vil nok satse på biler med automat Anonymkode: 5cd63...946 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg reiser en del, og tar ut leiebil i ulike land. Har flere ganger opplevd at det kun er manuell tilgjengelig. Hva? Hvilke land er det? Anonymkode: 9768f...01d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå