Gjest StoreSky Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Hvis ja, kan du/dere fortelle litt?? Jeg er utdannet førskolelærer og har derfor det man kaller bachelor i pedagogikk. Vurderer også spesial pedagogikk, men det er på bachelor nivå -men kun ett år for meg!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har master i spes.pd med fordypning psykososiale vansker. Anbefaler deg å ta 3. ået bachelor i spes.ped før du begynner på master med fordypning logopedi. Vet det er mange som sliter på master fordi de ikke har spes.ped fra før. Det er også viktig å ha en bred innføring i den spesialpedagogiske tankemåten, og å vite noe om andre deler av faget. Logopedi-fordypningen er sikkert spennende hvis du er interessert i språk og språkvansker. Delene består vel av afasi, stemmevansker, stamming og en ting til. Sjekk www.isp.uio.no for mer informasjon.
Gjest StoreSky Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Så man kan altså gå rett på master i logopedi? Trodde det var det jeg leste, men virket så merkelig at man ikke måtte ha bachelor i pses.ped først. Men det anbefales at man tar spes.ped først altså! Tror jeg skal slenge inn en søknad på spes.ped. så neste år ta logopedi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå