AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg har debattert transpersoner her en stund og det har vært en svært trist affære, men også noen positive erfaringer med stemmer som har et åpent hjerte. Kommentaren fra Klungtveit oppsummerer det meste av det jeg har møtt her inne og den bør få alarmklokkene til å begynne å ringe snart, for tror dere dehumaniseringen kommer til å stoppe med med transpersoner? Se hva som skjer i Europa og USA om dagen. Jeg som kvinne og feminist er ikke lenger trygg på at jeg kan forvente å ha retten til å bestemme over egen kropp i fremtiden. Uretten og umenneskeligheten transpersoner møter rammer til syvende og sist oss alle. https://filternyheter.no/filter-mener-sla-kringvern-om-transpersoner/?fbclid=IwY2xjawEXIcFleHRuA2FlbQIxMQABHSfDNPfzzeNh9zZOrestMrGXlO3QRXAKhskFcRVC5kVmgvq8Gc6W_DlWYg_aem_A0aVwBDoq5kOqq07xfFLhg Anonymkode: 40afe...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Del Skrevet 1. august 2024 Vanskelig å ta den artikkelen seriøst når de blander såkalte «terfs» med høyreekstreme og religiøse. Det er kun feminister som ønsker å holde kvinner trygge fra menn og det er et helt begrunnet ønske, noe legitime trans-kvinner klarer å respektere. Når det kommer til «homo-hatende» nynazister osv, så er det en ytterst liten majoritet, og du kommer ikke til å få endret meningene deres uansett hva du gjør. Det vil alltid være rasister, homofober osv osv. man kan ikke kontrollere alle. Så lenge de ikke er voldelige eller bryter loven så får man bare ignorere dem. Ofte er mange av de unge, sure menn, som jeg tror og håper mildner med alderen og ser at de var lært til å hate. Majoriteten av befolkningen bryr seg ikke hva voksne mennesker velger å gjøre med kroppen sin, om det er plastikk operasjoner, abort eller kjønnskifte operasjoner. Men den store «diskusjonen» rundt transdebatten handler om språk, ideologi og om barns eksponering til tema. Har ikke sett en eneste diskusjon i vestlig media om voksne mennesker som ønsker å skifte kjønn «burde få lov». Så det er feil å vri det om til om debatten er slik at folk ikke ønsker at andre skal være trans. Ikke ett menneske jeg kjenner eller har møtt har noe i mot transpersoner. Men de fleste av oss er grovt uenig i at «transkvinner er kvinner», ikke fordi man hater transkvinner, ikke fordi man ikke kan eller vil respektere pronomer, er ikke noe galt i å være trans, vi er uenig fordi setningen ikke gir logisk mening. Ord har mening og formidler tanker, det er viktig at vi bruker det riktig. Ingen av ordene er negativt ladet. Og de fleste er uenig i at barn skal få hormonblokkere eller bli fortalt at legen «gjetter» kjønn. Eller at det finnes mer enn to kjønn. Det går fint ann å diskutere disse tingene, eller ha disse meningene uten å hate eller ønske transpersoner vekk. Jeg deler disse meningene og en av mine bestevenner er trans (FTM), han er enig i disse punktene. Og sier at mange av disse nye aktivist-mantraene går direkte i mot hele poenget med å være trans. (Som eks. når de sier kvinne-penis osv) Å ha kjønnsdysfori gjorde at han ville se ut som en mann, som betyr at menn og kvinner har distinktive forskjeller. Litt rotete skrevet, men poenget står. De fleste i vestlige land bryr seg ikke hva voksne mennesker ønsker å gjøre med kroppen eller hvordan de ønsker å leve. En liten minoritet med voldlige rasister snakker ikke for den store majoriteten, og slike folk finnes i alle miljøer, inkl. trans-miljøet, der er det også folk som snakker om å drepe/voldta «terfs». Men ingen av oss sier de representerer majoriteten av transpersoner. In fact, mistenker jeg at de fleste transpersoner er enig i punktene over. De ønsker nok bare å leve som det andre kjønnet og være i fred. All power too them. Anonymkode: 09a7a...054 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå