Gå til innhold

Medisiner mot neglsopp og bivirkninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd medisiner mot neglsopp (Terbinafin eller Diflucan etc) og IKKE fått bivirkninger? De fleste jeg snakker med blir dårlig - så jeg trenger noen suksesshistorier for å tørre å gå i gang. Og hvis bivirkninger: Hva slags bivirkninger og hvor lenge? Ble du kurert? 

Anonymkode: 19408...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt jeg kan se er ikke Diflucan noe du kan bruke mot neglsopp. 
Å gå på systemisk antimykotiikum  i månedsvis på grunn av sopp i negl, er ikke å anbefale. Først bør du bruke midler som går kunn på neglen. Fører ikke det til målet, når du er konsekvent og bruker det slik du skal, så kan du begynne å tenke på andre behandlinger. Uansett, dette diskuterer du med fastlegen din. 
Terbinafin Er der og mangelsituasjon på. Å begynne en behandling så kraftig medisin og risikere å stå i en situasjon der det ikke er mulig å få fullført behandlingen er og en risiko. 
Hva gjør du om du i tillegg til bivirkninger utvikler resistens og senere får en langt mer alvorlig soppinfeksjon? Eller får alvorlige bivirkninger og må slutte? 
Å lakke neglen med soppdrepende lakk hver dag i ett år, er langt mindre risikofylt, og klart å anbefale. Jeg har gjort det, det hjalp, men var noe herk å holde på med. Ikke var det særlig kostbart heller i forhold til tabletter. 

Anonymkode: b87a1...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det, hadde ingen bivirkninger. Husker ikke hvor lang tid det tok, men måtte jo bruke den til neglen hadde vokst ut (stortå). Mannen bruker det nå, ingen bivirkninger, soppen er i ferd med å forsvinne. Endelig.

Anonymkode: 6d9e4...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg brukte det, hadde ingen bivirkninger. Husker ikke hvor lang tid det tok, men måtte jo bruke den til neglen hadde vokst ut (stortå). Mannen bruker det nå, ingen bivirkninger, soppen er i ferd med å forsvinne. Endelig.

Anonymkode: 6d9e4...108

Hva heter medisinen du/ dere bruker/ brukte? 

Anonymkode: be307...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege skrev ut en slik medisin til meg en gang. Jeg kjøpte den på apoteket, leste heldigvis også pakningsvedlegget. Samtidig var jeg under utredning for det som også kan være en leversykdom, og da skal man ikke bruke det medikamentet jeg hadde fått. Merkelig sløvt av legen! Jeg kunne blitt virkelig alvorlig syk, om jeg hadde tatt den medisinen.

Legen ble mildt sagt lettet da jeg påpekte dette og ikke minst glad for at jeg hadde valgt å ikke ta medisinen!

Får jeg neglesopp så kjøper jeg Citrocept på helsekostbutikk, drypper det jevnlig på neglen, og forsøker å få det ned mellom negl og tå også. Det tar knekken på neglesoppen. Også med dette må man jo holde på til neglen har vokst ut. Men man slipper i hvert fall potensielle større systemiske risikoer, som man kan få av en del av de soppmedisinene.

Anonymkode: f6ee8...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva heter medisinen du/ dere bruker/ brukte? 

Anonymkode: be307...f19

Husker ikke navnet men legen vet hva du mener om du sier det er noe som skal påføres neglen daglig mot neglesopp. Ser ut som en liten neglelakkflaske med en neglelakk pensel nedi. Væsken er klar til lett brunlig/grå. Luktet ingenting. 

Anonymkode: b87a1...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt terbinafin, ingen bivirkning. Neglene ble fine etter kort tid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...