Gå til innhold

Hvordan er Arendal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grimstad er mer åpent enn Arendal pga Universitetet. 

Tror vind holmen området har et rotte problem. 

ST. Fransiscus er en god privatskole i Arendal sentrum. Verd det den koster ekstra. 

Anonymkode: b8c35...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Moltemyr og Stinta er Ghetto skoler.

Anonymkode: b8c35...4ca

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 20.50):

ville heller bodd i Kristiansand. 

Anonymkode: 2a635...426

Virker som Kristiansand er mer kristenkonservativt, Arendal er mer moderne/liberalt. Så kan man velge det som passer en best :)

Endret av anonym482
AnonymBruker
Skrevet
anonym482 skrev (7 timer siden):

Virker som Kristiansand er mer kristenkonservativt, Arendal er mer moderne/liberalt. Så kan man velge det som passer en best :)

Omvendt mener du! Haha 🤭Halve Arendal går på Filadelfia, og det er vel menighetshus nok her til annenhver arendalitt for resten omtrent! 

Anonymkode: 00063...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Omvendt mener du! Haha 🤭Halve Arendal går på Filadelfia, og det er vel menighetshus nok her til annenhver arendalitt for resten omtrent! 

Anonymkode: 00063...180

Helt enig! Altså, det er også gjerne litt utenfor Arendal kristenmiljøet virkelig er fremtredende, men også noe i selve Arendal. "Jesus lever" skilt her og der. Men det er ikke det verste med byen, det er mentaliteten til majoriteten av folket der. Blæh. 

Anonymkode: 08d55...956

AnonymBruker
Skrevet

Ble en lang diskusjon dette. Jeg liker nå byen veldig godt og er i gang med å se på boliger. Vindholmen seiler opp.

ts. 

Anonymkode: 1c27c...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble en lang diskusjon dette. Jeg liker nå byen veldig godt og er i gang med å se på boliger. Vindholmen seiler opp.

ts. 

Anonymkode: 1c27c...fcf

Mange som liker byen godt, helt til de flytter dit. 

Men, lykke til! :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 18.00):

Helt enig! Altså, det er også gjerne litt utenfor Arendal kristenmiljøet virkelig er fremtredende, men også noe i selve Arendal. "Jesus lever" skilt her og der. Men det er ikke det verste med byen, det er mentaliteten til majoriteten av folket der. Blæh. 

Lurer på hvilket miljø dere har vært i? 😄 

Jeg er oppvokst på Nedenes, og som en over her sier, Nedenes er veldig bra på alle måter.

Måtte gå 1. år på videregående i Grimstad, grunnet plassmangel i Arendal, og det er det verste året jeg har hatt.

ALLE var kristne der borte, halvparten ble credo-russ, og menighetsmiljøene er verre enn i Krsand. 😄 

Søkte meg over til Arendal etter 1.året, og kom takk og lov til noe helt annet.

Bymiljøet er også hundre ganger bedre, med Pollen, Tyholmen og alle restaurantene + alle arrangementene, + Nidelva rett utenfor stuedøra.

Grimstad er et u-land i forhold......OG jeg jobber faktisk i Grimstad, men å tilbringe mer tid der borte enn på jobb er faktisk uaktuelt 😄 

Anonymkode: 82887...a66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på hvilket miljø dere har vært i? 😄 

Jeg er oppvokst på Nedenes, og som en over her sier, Nedenes er veldig bra på alle måter.

Måtte gå 1. år på videregående i Grimstad, grunnet plassmangel i Arendal, og det er det verste året jeg har hatt.

ALLE var kristne der borte, halvparten ble credo-russ, og menighetsmiljøene er verre enn i Krsand. 😄 

Søkte meg over til Arendal etter 1.året, og kom takk og lov til noe helt annet.

Bymiljøet er også hundre ganger bedre, med Pollen, Tyholmen og alle restaurantene + alle arrangementene, + Nidelva rett utenfor stuedøra.

Grimstad er et u-land i forhold......OG jeg jobber faktisk i Grimstad, men å tilbringe mer tid der borte enn på jobb er faktisk uaktuelt 😄 

Anonymkode: 82887...a66

Ingen miljø, for jeg ble ikke inkludert ;) 

Men skilt "Jesus lever" så jeg til stadighet, men som sagt mer i indre strøk som Froland. Lite i selve Arendal by. 
Jeg er enig i at Arendal er en bedre by mtp tilbud. Men jeg tar Grimstad med mer inkluderende mennesker og kjedeligere by, når som helst over Arendal. 

AnonymBruker
Skrevet

Harry. Mye jesusfolk også 

Anonymkode: 10c40...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...