Kia83 Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Har sett litt på Maxi Cosi sin, Iora air utgaven med netting hele veien rundt + vuggefunksjon. Veldig fin syns jeg, men litt dyr sett opp mot kort brukstid kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Kia83 skrev (1 minutt siden): Har sett litt på Maxi Cosi sin, Iora air utgaven med netting hele veien rundt + vuggefunksjon. Veldig fin syns jeg, men litt dyr sett opp mot kort brukstid kanskje.. Har ikke hatt behov for bedside på noen av mine. Hva med å prøve uten først og evt kjøpe brukt hvis du ser at du virkelig trenger det? Anonymkode: b7160...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 30. juli 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ikke hatt behov for bedside på noen av mine. Hva med å prøve uten først og evt kjøpe brukt hvis du ser at du virkelig trenger det? Anonymkode: b7160...98b Jo, det kan man vel. Hadde du babyen sovende på eget rom fra starten av, i vanlig sprinkelseng? uvitende førstegangsfødende her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 30. juli 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Og jo, man kan selvsagt kjøpe brukt og. Mange fine på finn og Tise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Del Skrevet 31. juli 2024 Kia83 skrev (7 timer siden): Jo, det kan man vel. Hadde du babyen sovende på eget rom fra starten av, i vanlig sprinkelseng? uvitende førstegangsfødende her Det er nok ingen som har det nyfødte barnet sitt på eget soverom. Da må de stå opp ekstremt ofte hver eneste natt for å gå inn til barnet sitt. En nyfødt har ikke døgnrytme og det er vanlig å amme en gang i timen, og minimum skal man amme hver 3. Time, dag og natt til å begynne med. Og så trenger den lille masse hud mot hud. Noen bruker sprinkelseng og har da denne sengen på sitt soverom, og noen har baby i voksensengen. Det er anbefalt at baby har egen seng, som en bedside crib kan være. Anonymkode: f93f8...f69 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Del Skrevet 31. juli 2024 Vi har bare hatt sprinkelsenga inntil vår seng og hatt den på det høyeste stillet, så er den like høy som senga. Jeg kjenner et par stykker som kjøpte ny bedside crib, men så nektet ungen å sove der 😅 Så jeg ville heller kjøpt om du ser behovet. Anonymkode: 0f4ed...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Del Skrevet 31. juli 2024 Vi har en bedside som vi er veldig glade i. https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/jly-future-2in1-bedside-crib-97x57-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrySy5LEw-IM9qRrjbqExQwm4xmi7mcIhn-99AWJMtyjLbDmGYOSu2kaAgozEALw_wcB Vi har aldri brukt den «senket» som på bildet da, det blir litt som en miniatyr lekegrind som jeg ikke ser vitsen i. Babyen har sovet der fra start ved siden av vår seng og til hun begynte å sette seg opp, da måtte vi starte med sprinkelseng som ikke har plass på rommet vårt så etter det var det eget soverom. Anonymkode: a0200...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #8 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok ingen som har det nyfødte barnet sitt på eget soverom. Da må de stå opp ekstremt ofte hver eneste natt for å gå inn til barnet sitt. En nyfødt har ikke døgnrytme og det er vanlig å amme en gang i timen, og minimum skal man amme hver 3. Time, dag og natt til å begynne med. Og så trenger den lille masse hud mot hud. Noen bruker sprinkelseng og har da denne sengen på sitt soverom, og noen har baby i voksensengen. Det er anbefalt at baby har egen seng, som en bedside crib kan være. Anonymkode: f93f8...f69 Dette er gammel kunnskap. Man gir mat på forespørsel med mindre babyen ikke øker tilfredsstillende i vekt og/eller er prematur. Anonymkode: a0200...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 31. juli 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har en bedside som vi er veldig glade i. https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/jly-future-2in1-bedside-crib-97x57-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrySy5LEw-IM9qRrjbqExQwm4xmi7mcIhn-99AWJMtyjLbDmGYOSu2kaAgozEALw_wcB Vi har aldri brukt den «senket» som på bildet da, det blir litt som en miniatyr lekegrind som jeg ikke ser vitsen i. Babyen har sovet der fra start ved siden av vår seng og til hun begynte å sette seg opp, da måtte vi starte med sprinkelseng som ikke har plass på rommet vårt så etter det var det eget soverom. Anonymkode: a0200...d27 Takk for tips! Jeg syns også at sprinkelseng vil ta for stor plass på vårt soverom.. liker også muligheten til å kunne flytte litt på senga rundt om i leiligheten etter behov og det virker jo enklere med en bedside på hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Del Skrevet 31. juli 2024 Kia83 skrev (6 minutter siden): Takk for tips! Jeg syns også at sprinkelseng vil ta for stor plass på vårt soverom.. liker også muligheten til å kunne flytte litt på senga rundt om i leiligheten etter behov og det virker jo enklere med en bedside på hjul. Elsker at den er på hjul ja. Babyen hadde de fleste dupper på dagtid i den på stua. Så den var alltid forbundet med søvn. Anonymkode: a0200...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #11 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har en bedside som vi er veldig glade i. https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/jly-future-2in1-bedside-crib-97x57-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrySy5LEw-IM9qRrjbqExQwm4xmi7mcIhn-99AWJMtyjLbDmGYOSu2kaAgozEALw_wcB Vi har aldri brukt den «senket» som på bildet da, det blir litt som en miniatyr lekegrind som jeg ikke ser vitsen i. Babyen har sovet der fra start ved siden av vår seng og til hun begynte å sette seg opp, da måtte vi starte med sprinkelseng som ikke har plass på rommet vårt så etter det var det eget soverom. Anonymkode: a0200...d27 Hadde akkurat samme! Brukte den heller aldri senket. Men den var så kjekk. Trillet den ut på stua om dagen, så baby sov litt i den der og. Baby sovnet i den om kvelden før jeg la meg, så kunne bare sakte og stille trille inn på soverommet. Brukte den hver dag i 5mnd. Anonymkode: 1b1c2...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #12 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg ville at min skulle ha egen seng på vårt rom så jeg kjøpte en brukt bedside crib til vår. Tok noen uker før vi fikk henne til å sove der (eller sove noe annet sted enn på en av oss foreldrene egentlig), men til slutt kunne vi legge henne der og hun sov mye av natten i den. I stua sov hun i vogna og det funket også veldig bra. Når jeg tenker tilbake så kunne vi like gjerne ha hatt henne i sprinkelsengen ved siden av vår seng som i en bedside crib for jeg endte alltid med å stå opp å hente henne i stedet for å "dra" henne over i vår seng som jeg hører mange gjør. Husk at barnet helst skal sove på foreldrenes rom til de er minst 1 år, så hadde absolutt sett på løsninger for å få plass til en sprinkelseng på sikt. Bedside crib er jo bare trygt inntil barnet er rundt 5-6 mnd Anonymkode: 137fe...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #13 Del Skrevet 31. juli 2024 Vi har kjøpt denne brukt på finn til 500,-: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/moweo-bedside-crib-small-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrzZFQ2_e-0arhD0by63Y8HexZdfPtXCVVKJsgwv7PtpJoO1ChlorvAaAmpjEALw_wcB Virker som den er solid og enkel å flytte rundt. Babyen har ikke kommet enda, men vi vil bruke den ved siden av sengen frem til vi må gå over til sprinkelseng. Anonymkode: 2341b...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok ingen som har det nyfødte barnet sitt på eget soverom. Da må de stå opp ekstremt ofte hver eneste natt for å gå inn til barnet sitt. En nyfødt har ikke døgnrytme og det er vanlig å amme en gang i timen, og minimum skal man amme hver 3. Time, dag og natt til å begynne med. Og så trenger den lille masse hud mot hud. Noen bruker sprinkelseng og har da denne sengen på sitt soverom, og noen har baby i voksensengen. Det er anbefalt at baby har egen seng, som en bedside crib kan være. Anonymkode: f93f8...f69 Samsoving er ikke frarådet, så lenge det er trygg samsoving. Anonymkode: f980a...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sisini Skrevet 31. juli 2024 #15 Del Skrevet 31. juli 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har kjøpt denne brukt på finn til 500,-: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/moweo-bedside-crib-small-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrzZFQ2_e-0arhD0by63Y8HexZdfPtXCVVKJsgwv7PtpJoO1ChlorvAaAmpjEALw_wcB Virker som den er solid og enkel å flytte rundt. Babyen har ikke kommet enda, men vi vil bruke den ved siden av sengen frem til vi må gå over til sprinkelseng. Anonymkode: 2341b...68c Har denne og baby har sovet godt i den fra dag 1. Vi har ikke plass til sprinkelseng rett ved voksensenga, så veldig glad for bedside. Et minus med denne (som er ganske liten) er at det er vanskelig å finne ny madrass hvis man kjøper brukt. Laken som passer har vi bare funnet hos IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia83 Skrevet 31. juli 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 31. juli 2024 sisini skrev (1 time siden): Har denne og baby har sovet godt i den fra dag 1. Vi har ikke plass til sprinkelseng rett ved voksensenga, så veldig glad for bedside. Et minus med denne (som er ganske liten) er at det er vanskelig å finne ny madrass hvis man kjøper brukt. Laken som passer har vi bare funnet hos IKEA. Ja, den har jeg sett på. Eller den litt større utgaven fra Moweo, altså denne: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-crib/moweo-bedside-crib-large-gra Stusser litt over at madrasstykkelsen er oppgitt til å kun være 2,5 cm. Virket litt i tynneste laget.. men kanskje det har mindre å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Del Skrevet 31. juli 2024 sisini skrev (2 timer siden): Har denne og baby har sovet godt i den fra dag 1. Vi har ikke plass til sprinkelseng rett ved voksensenga, så veldig glad for bedside. Et minus med denne (som er ganske liten) er at det er vanskelig å finne ny madrass hvis man kjøper brukt. Laken som passer har vi bare funnet hos IKEA. Jeg kjøpte den billigste skummadrassen på jysk og klippet den til til vår seng. Funket veldig fint. Anonymkode: 137fe...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samsoving er ikke frarådet, så lenge det er trygg samsoving. Anonymkode: f980a...432 Du er tydeligvis ikke klar over at bedside crib er regnet som trygg samsoving. Anonymkode: f93f8...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er gammel kunnskap. Man gir mat på forespørsel med mindre babyen ikke øker tilfredsstillende i vekt og/eller er prematur. Anonymkode: a0200...d27 Mange tenker at det er vanlig å amme hver tredje eller fjerde time, men dette er et minimum for nyfødte. https://ammehjelpen.no/ammehyppighet/ Du må gjerne begrunne til ammehjelpen hvorfor informasjonen deres er feil i dine øyne, men det er mer pålitelig enn et tilfeldig innlegg på KG om at det ikke er nødvendig Det var uansett ikke poenget i innlegget mitt. Anonymkode: f93f8...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Del Skrevet 31. juli 2024 Sprinkelseng med avtakbar vegg er vel det lureste med tanke på brukstid. De har gjerne flere høyder, vår hadde tre. På det høyeste var den like høy som vår seng og var festet i den. Anonymkode: fd043...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå