Gå til innhold

God alkoholfri vin


Gjest Arran

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie

Som gravid er det ikke så aktuelt å drikke vanlig vin, men jeg savner smaken, spesielt til et godt måltid. Det lille jeg har prøvd av alkoholfri vin har vært så vondt at det overhodet ikke har fristet til gjentakelse. Makan til søtt, kvalmt skvip. Finnes det alkoholfri vin som faktisk smaker vin, og ikke bare søtt skvip?

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie
Nei.

Det er stort sett det svaret jeg får når jeg spør på restauranter også. Veldig mange av de bedre restaurantene i Oslo anbefaler ofte heller god eplemost fra små kvalitetsprodusenter (på Bølgen og Moi kan du f.eks. velge hvilken epletype du vil ha :-D) enn alkoholfri vin, selv om de selvsagt har det også.

Mitt inntrykk er at de som sier at det finnes god alkoholfri vin er de som liker søte viner i utgangspunktet, og det gjør ikke jeg. Ser dermed ut som det blir eplemost og mineralvann på meg en stund til :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg er vindranker har jeg også lurt på dette lenge. Men jeg har ikke kjøpt meg noen vin, da ingen kan anbefale en god en. I dag kjøpte jeg meg en munkholmen og det var faktisk godt, selv om jeg ikke er noen øldranker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Nå skulle jeg virkelig ønske at jeg likte øl, for der finnes det jo flere ok alkoholfrie alternativer. Hmmm... kanskje jeg skal bruke graviditeten til å lære meg å like øl?

Noen som har smakt den nye Munkholm (eller Clausthaler) hvete? Ligner den på noe vis på Hoeghgaarden? Det er nemlig blant de få øltypene jeg synes kan være ok iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Inglenook har en grei alkoholfri hvitvin i allefall.

Den er ikke søt (mannen liker den ikke, for den er for sur, eller hva han nå mener)

Jeg synes den er god jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skulle jeg virkelig ønske at jeg likte øl, for der finnes det jo flere ok alkoholfrie alternativer. Hmmm... kanskje jeg skal bruke graviditeten til å lære meg å like øl?

Kanskje det? Jeg kjøpte meg øl fordi vi skulle spise pizza og synes faktisk kombinasjonen var veldig god. Skal prøve meg på litt forskjellige typer. Det eneste aberet er at jeg ble veldig tørst etter denne øllen, så nå heller jeg nedpå med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på polet en gang om ekspeditøren kunne anbefale meg en god alkoholfri vin, og da svarte han: "Egentlig ikke." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De minst vonde er (synes jeg) Jungs Rotlack eller Weisslack. De smaker i allfall ikke "saft". Weisslack er faktisk ganske god, når jeg tenker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eplemost er alternativet, så vil jeg anbefale eplemosten fra Ringi gård. Selges i assorterte butikker, og bla på Bølgen og Moi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eplemost er alternativet, så vil jeg anbefale eplemosten fra Ringi gård. Selges i assorterte butikker, og bla på Bølgen og Moi.

Var forøvrig det vi hadde som alkoholbritt alternativ i vårt bryllup (i tillegg til vann og brus).

DP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Frisk og Frodig eplemost. Økologisk eplemost fra telemark, som virkelig smaker epler. bruker forskjellige epletyper, beste eplemosten jeg noengan har smakt :)

Og både Munkholm og Clausthaler er veldig godt. jeg er ingen typisk øldrikker, men synes de begge er gode. Munkholm er nok litt rundere i smaken enn Clausthaler. har forøvrig ikke smakt noen av de nye Munkholmtypene, så det blir jo spennende. Veldig positivt at de satser på nye varianter av alkoholfritt øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...