Gå til innhold

Begynne på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har trent hjemme i alle år, men frister å melde seg inn i treningssenter. Saken er den at jeg vet ikke om jeg tør, er redd for å føle meg teit og bruke apparatene feil. Får man PT første gangen når man melder seg inn? For å vise grunnleggende teknikker og hvordan apparatene virker?

Anonymkode: aa624...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det pleier og være 1 time inkludert PT når man melder seg inn i de fleste treningssentere.

Det som er litt synd er at man ofte må binde seg i 12 mnd, men det finnes sikkert også steder hvis man leter litt som ikke har det.

Anonymkode: bddcc...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ved noen medlemskap er det slik at man kan fryse (2mnd) i løpet av perioden av ulike grunner, men sjekk litt rundt på de forskjellige treningssentere hva de har å by på 🙂

Anonymkode: bddcc...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle sentere lar deg betale månedsvis hvis du ønsker, men det er dyrere enn 12 mnd binding. I første omgang vil det selvsagt være lurt å ta én måned.

De kan hjelpe deg ja. Anbefaler også å undersøke hvilke tider det er færrest folk, spør resepsjonen hvis de ikke har oversikt over det på nettsiden eller på google. Det vil virke mindre overveldende å gå når det er lite folk.

Et godt tips ellers er å gå på tredemølle eller sykkel eller lignende første gangen, hva enn som er plassert slik at du får oversikt over senteret mens du er på maskinen. Da har du en "trygg havn" mens du kikker rundt og blir vant til hva som er hvor, og kan titte på hvordan andre gjør ting.

Anonymkode: f472f...b4e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har trent hjemme i alle år, men frister å melde seg inn i treningssenter. Saken er den at jeg vet ikke om jeg tør, er redd for å føle meg teit og bruke apparatene feil. Får man PT første gangen når man melder seg inn? For å vise grunnleggende teknikker og hvordan apparatene virker?

Anonymkode: aa624...51a

PT er oppskrytt! Du finner 1000 YouTube videoer som viser deg i detalj hvordan du bruker hvert apparat riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (1 minutt siden):

PT er oppskrytt! Du finner 1000 YouTube videoer som viser deg i detalj hvordan du bruker hvert apparat riktig.

Pt er ikke oppskrytt. Hvordan du utfører øvelsene trygt er viktig, noe som en PT kan hjelpe godt til med. Blir ikke helt det samme å bruke YouTube for alle.

Anonymkode: 620c2...f1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får som regel innføring i apparatene hvis du ber om det. Noen sentere tilbyr også 1 gratis time med PT som kan gi deg innføring i hva du enn vil ha innføring i. 

Apparater er nesten umulig å gjøre feil med, så begynn gjerne med det. Ta deg god tid, søk opp apparatet på Youtube og prøv deg frem. De første gangene holder det gjerne med 2-3 øvelser som du bruker litt tid på å forstå. 

Når du blir tryggere KAN du gå over til frivekter hvis du vil. Også det er fullt mulig å få til uten PT. Mye ymse kvalitet blant PT-er også, så ikke nødvendigvis lurt å betale hvis du "bare" skal ha hjelp med teknikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg søker opp hvordan jeg bruker apparatene kjapt på tiktok, er gjerne kortere videoer og uten reklame 😊 Jeg hadde også frykt for å trene i studio etter årevis med gruppetimer og løping, så jeg kjøpte fem klipp med en PT og hvor jeg fikk et bra treningsprogram og opplæring i teknikk i grunnleggende øvelser som benkpress, markløft, knebøy etc. Var litt dyrt, men verdt det!

Anonymkode: 2e69f...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Angående PTer. Hørt rykter om at endel av de også selger sex eller får kunder som vil være deres sugardaddys. Bare en myte eller?

Anonymkode: 8bae8...52d

Hæ? 🙄 dere mannfolk gjør meg trøtte 😴😴

Anonymkode: a5cd7...daf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På mitt senter er det nesten bare Technogym-apparater med QR-kode på hver av dem som kan scannes. Da popper det opp en kort instruksjonsvideo som viser hvordan man bruker apparatet. Så anbefaler å finne et senter med Technogym apparater om det er dét som skal til for å få deg over kneika og satse 😊 Ellers er PT å anvefales uansett, de lager et begynner-program til deg basert på formålet med treningen din.

Anonymkode: a2b1f...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...