Gå til innhold

Kjøkkenvask fra Ikea


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har kjøkkenvask fra Ikea. Har ikke hatt den mer enn 8 mnd, men den er like fin fremdeles i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålet er visstnok litt tynnere enn det som er vanlig.

Jeg har selv sett meg ut en smart vask hos Ikea, men vil forsøke å finne ut om materialet er av god kvalitet før jeg våger meg til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har hatt min i tre år nå (tror jeg??? eller er det fire?) og den er like fin. Har heller ikke hatt noen problemer med avløpsdelene som fulgte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Stålet er visstnok litt tynnere enn det som er vanlig.

Jeg har selv sett meg ut en smart vask hos Ikea, men vil forsøke å finne ut om materialet er av god kvalitet før jeg våger meg til å kjøpe.

Prisen er også slankere enn det som er vanlig, jeg har nok samme kvaler som deg. :) Gidder ikke kjøpe noe som blir stygt etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har hatt min i tre år nå (tror jeg??? eller er det fire?) og den er like fin. Har heller ikke hatt noen problemer med avløpsdelene som fulgte med.

Det høres jo bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen er også slankere enn det som er vanlig, jeg har nok samme kvaler som deg. :) Gidder ikke kjøpe noe som blir stygt etter kort tid.

Prisen er underordnet for meg - det skiller ikke så mye likevel. Det jeg er opphengt i er kvaliteten - vannlekkasje er en dum oppfinnelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at vannkraner og slikt tilbehør til Ikeavasker ikke er godkjent i Norge..

Jeg tror nok de er godkjent, ellers ville de neppe vært i salg. Men da rørleggeren skulle montere IKEA-vask og armatur på badet mitt kviet han seg, og mente armaturet var av dårlig kvalitet. Det har imidlertid holdt stand siden '98. På kjøkkenet har jeg dog ikke IKEA-armatur, men det var av utseendemessige hensyn at jeg valgte noe annet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vask er nesten like fin etter 5-6 år. Noen få "småriper" blir det jo, men ikke mer enn i en annen vask. Armaturen vår har også fungert upåklagelig hele tiden. Begge deler er fra IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjøkkenvask fra ikea.

Jeg var ikke fornøyd. Syntes den ble matt og skjoldet ganske kjapt. Jeg brukte sånn spesiell rens og polering uten at jeg syntes det ble så blankt.

Hadde rørlegger som monterte og regner med at han gjorde en skikkelig jobb. Han skiftet det gamle røret inn til leiligheta og la helt nytt. Ingen lekkasjer iallfall. Hadde ikke armatur fra Ikea.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stålkum fra Ikea på kjøkkenet. Stålet har holdt seg fint, men irriterer meg hver dag over propp-funksjonen. Enten setter proppen seg fast når jeg ikke vil, eller hele proppen blir liggende på siden og smuler slipper ned i avløpet. Dessuten må man jo stikke hpnda ned i det skitne oppvaskvannet for å åpne proppen og hvis vannet har stått litt lenge (feks noen dager :sjenert: ), kan dette være litt ekkelt.

Jeg hadde først planer om blandebatteri fra IKEA, men det nekta rørleggeren å installere. Er forsåvidt glad for det, og så kosta det ikke noe sørlig mer med et kvalitetsbatteri.

Når det gjelder plastrørere sa rørleggeren at de IKEA kjøper er av akkurat samme kvalitet som han solgte. Plast er plast, og rørbredden er den samme. Men det er ikke nødvendigvis slik at man sparer så utrolig mye penger å handle slikt på IKEA. Blandebatteriet ble altså like billig hos rørlegger, siden jeg skulle ha batteri med vannlås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har både vask og armatur fra IKEA. Vasken er ikke i stål, men kjenner flere som har stålvask fra IKEA og aldri hørt noen klager. Det er vel ikke vasken som er årsak til eventuelle lekasjer. Armaturet er jeg IKKE fornøyd med og har planer om å skifte ut. (7 år gammelt). Lealaust og blitt veldig slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den hvite porselensvasken hadde passet godt på kjøkkenet mitt, men den har to kummer og ikke sånt "felt" til å legge fra seg ting på. Er ikke det litt upraktisk, mon tro?

:frustrert: Komme her og gi meg ideer og enda flere valgmuligheter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med min Ikea-kum. Den blir ripete og bulkete, og så har jeg en kum med frasettingsplass som ikke fungerer. Rillene er for brede, slik at ting blir stående og vippe.

Proppen er fullstendig håpløs, og avløpskoblingene har flere ganger slarket seg åpne, slik at det blir vannlekkasje i benkeskapet.

Nei, neste gang (*håpefull*) blir det ikke Ikea-kum. Men skap og skuffer er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...