AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #81 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt å høre at jeg ikke er alene - virker som "alle" har fine slanke armer utenom meg. Og du sier noe, at det kan koste mer enn jeg tror hvis jeg noen gang kommer dit at jeg får drømmearmene mine. Vil fortsatt ned et par-tre kg før jeg er fornøyd, men disse tre kg vil nok forsvinne fra andre steder enn armene, kjenner jeg kroppen rett🙃 Ts Anonymkode: f3c05...428 Selv er jeg veldig slank ifølge BMI, men har fortsatt store lår i forhold til annet. Fettet mitt liker å samle seg der (nei, har ikke lipødem av den grunn). Alle har vel noe komplekser for noe vil jeg tro. Anonymkode: 1459f...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #82 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var jeg som du svarte til her. Ser jeg hørtes kanskje litt ut som en gammel grinebiter 😅. Men det jeg hadde lyst å si egentlig er at hvis du går ned 2-4 kg og fortsatt er misfornøyd med at armene dine ser for stor ut så må du kanskje jobbe litt med selvaksept istedenfor å slanke deg mer. Men er ganske sikker på at du blir å merke forskjell hvis du går ned det du har tenkt 🙂 Heier på deg! Anonymkode: d5cce...a2b Neida, selvaksept er jo fint og bra. Men jeg har overflødig fett på kroppen selv om jeg er innenfor normalen. Jeg ønsker bare at klærne skal sitte mer sånn som jeg vil og at jeg skal kunne klare å være litt mer fornøyd. Jeg er av sør-asiatisk opprinnelse, og vi blir gjerne tynn-feite. Så all vekten legger seg på ett sted, i mitt tilfelle - overkroppen. Jeg skal hvertfall prøve å gå ned på sunnest mulig måte. Alt jeg vil, er å kunne gå ned ved å spise helt normal mat, så jeg håper jo det lar seg gjøre. Noe spiser jeg jo ikke "av meg selv" fordi jeg ikke tåler eller liker det, så det jeg har igjen, vil jeg jo kunne spise. Men kanskje ikke så mye. ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 31. juli 2024 #83 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neida, selvaksept er jo fint og bra. Men jeg har overflødig fett på kroppen selv om jeg er innenfor normalen. Jeg ønsker bare at klærne skal sitte mer sånn som jeg vil og at jeg skal kunne klare å være litt mer fornøyd. Jeg er av sør-asiatisk opprinnelse, og vi blir gjerne tynn-feite. Så all vekten legger seg på ett sted, i mitt tilfelle - overkroppen. Jeg skal hvertfall prøve å gå ned på sunnest mulig måte. Alt jeg vil, er å kunne gå ned ved å spise helt normal mat, så jeg håper jo det lar seg gjøre. Noe spiser jeg jo ikke "av meg selv" fordi jeg ikke tåler eller liker det, så det jeg har igjen, vil jeg jo kunne spise. Men kanskje ikke så mye. ts Anonymkode: f3c05...428 Har du forsøkt å ha fokus på proteininntak og tung styrketrening? Ikke sikkert du trenger å ha så mye fokus på vekten, men heller å få erstattet fettet med muskler. Vet det er enklere sagt enn gjort altså, er selv 158 og veier 54 kg. Alt fettet legger seg på magen 😵💫 sykt irriterende. Selv må jeg ned på ganske lav kalorimengde om jeg skal ned i fettprosent (under 1500). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #84 Del Skrevet 31. juli 2024 snurk skrev (8 minutter siden): Har du forsøkt å ha fokus på proteininntak og tung styrketrening? Ikke sikkert du trenger å ha så mye fokus på vekten, men heller å få erstattet fettet med muskler. Vet det er enklere sagt enn gjort altså, er selv 158 og veier 54 kg. Alt fettet legger seg på magen 😵💫 sykt irriterende. Selv må jeg ned på ganske lav kalorimengde om jeg skal ned i fettprosent (under 1500). Jeg mener jo selv at jeg trener tungt, og har ikke mye å gå på på hver øvelse... Men proteininntaket kunne sikkert vært bedre. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #85 Del Skrevet 1. august 2024 Vil bare informere om at jeg har fokusert på proteiner idag, og er nå mett etter underkant av 1200 kalorier. Kanskje jeg har knekt koden. ts Anonymkode: f3c05...428 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #86 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.04): Jeg har vært chubby siden ungdomstiden. På den tiden spiste jeg mye dritt, så det var jo ikke så uventet. Nå, etter fylte tredve, har jeg begynt å tenke litt mer over hva som går inn. Har tracket kaloriinntaket mitt i rundt 1,5 år, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hvor feilen ligger. Jeg er 165cm, veier 65 kg, trener og rører meg flere ganger i uka. Jeg spiser rundt 1600 kalorier om dagen. Likevel har jeg masse overflødig fett på kroppen. På overarmene spesielt. Har hatt tjukke overarmer siden jeg var tenåring, og det er alltid det siste stedet jeg mister fett. Ellers er det jo bilringer da. Jeg er supernøye med å tracke kalorier, og jeg vet at jeg ikke overstiger noe som helst. Jeg trener styrke, og blir sterkere, men fettet ligger der likevel. Jeg skjønner ikke hva som er problemet og jeg begynner å bli så frustrert. Har holdt på i flere år uten at jeg kommer meg noen vei. Kan det være noe annet? Lipødem eller noe? Armene er nok det som plager meg mest, bilringene er det ikke så farlig med... Jeg har ikke veldig lyst å spise mindre enn 1600 kalorier, da jeg er redd for tilbakevendende spiseforstyrrelse. Kan legge til at jeg ikke spiser junk, jeg spiser vanlig mat, minst mulig ultraprosessert. Rent kjøtt og fisk, gode fettkilder. Spiser ikke brødmat, men spiser ris og potet. Anonymkode: f3c05...428 Prøv å spis mindre kjøtt? Jeg er også lav og har slitt med litt fett på magen hele livet selv om vekta ikke egentlig var så ille. Det ble mye bedre etter at jeg kuttet ut kjøtt helt. Spiser meg mett på gode vegetarretter og bruker frukt og nøtter som kos, overgangen var overraskende lett. 😊 Anonymkode: e3ebb...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #87 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv å spis mindre kjøtt? Jeg er også lav og har slitt med litt fett på magen hele livet selv om vekta ikke egentlig var så ille. Det ble mye bedre etter at jeg kuttet ut kjøtt helt. Spiser meg mett på gode vegetarretter og bruker frukt og nøtter som kos, overgangen var overraskende lett. 😊 Anonymkode: e3ebb...cdf Spiser vanligvis ikke mye kjøtt pr måltid uansett. Jeg har prøvd å spise vegetarisk, det er ikke noe for meg dessverre. Får hodepine og jeg har en sykdom som trigges av hodepinen, så det var uholdbart i lengden. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 1. august 2024 #88 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 21.49): Poteter, hvete og ris inneholder stivelse som gjør at kroppen holder fast på fettet. Noen av oss kan ikke spise det dersom vi ønsker å gå ned i vekt. Anonymkode: f8e60...fa3 Er ikke det en myte? Ligger man i underskudd på kalorier, går man ned i vekt. Mengden man går ned, varierer uke for uke - men vekten går nedover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2024 #89 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 21.49): Poteter, hvete og ris inneholder stivelse som gjør at kroppen holder fast på fettet. Noen av oss kan ikke spise det dersom vi ønsker å gå ned i vekt. Anonymkode: f8e60...fa3 Nei, de holder ikke fast på fettet. Hvis du vil gå ned i vekt så må du ha et kaloriunderskudd. Slutt å spre falske påstander nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. august 2024 #90 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 21.53): Ikke punktforbrenne fett nei, men man kan "fikse overarmene" ved å trene styrke og få mer definerte overarmer. Da vil ikke armene virke like dvaske. Anonymkode: 1e93d...e1c Ikke egentlig. Man kan kanskje i teorien få større muskler og "strekke ut" fettet og det blir et tynnere lag. Men man må ned i fettprosent for å få de mindre dvaske, for den muskelveksten som skal til for en merkbar forskjell er sannsynligvis langt over hva de fleste vil klare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #91 Del Skrevet 2. august 2024 jabx skrev (2 minutter siden): Ikke egentlig. Man kan kanskje i teorien få større muskler og "strekke ut" fettet og det blir et tynnere lag. Men man må ned i fettprosent for å få de mindre dvaske, for den muskelveksten som skal til for en merkbar forskjell er sannsynligvis langt over hva de fleste vil klare. Sånn som armene mine er nå, virker de større jo mer muskler jeg får, jeg har prøvd lenge, i flere år. Fettet ligger jo over, og er det siste stedet det forsvinner tydeligvis. Må nok mer ned i fettprosent for å se om det hjelper. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå