Gå til innhold

Hva gjør jeg galt? Går ikke ned i vekt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kvinner trenger i snitt 1500 kalorier om dagen. Og da tror jeg det menes noen på 170 

Jeg på 160 må ligge på 1300 max for å gå ned i vekt

Anonymkode: 4aaac...6a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som sier jeg burde spise mindre enn 1600 - dere har garantert rett. Er bare redd det skal trigge spiseforstyrrelsen, og jeg er redd for å gå sulten. Må vel finnes en sunn måte å spise 1200 kal på? 😭

Ellers trener jeg jo fordi jeg "må". Jeg liker det ikke i det hele tatt, så det blir jo en plikt i så måte.

Ts

Anonymkode: f3c05...428

Det er jo 400 kalorier i mellom. Det er et helt måltid. Prøv 1500 en stund?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner trenger i snitt 1500 kalorier om dagen. Og da tror jeg det menes noen på 170 

Jeg på 160 må ligge på 1300 max for å gå ned i vekt

Har jo fått innprintet at det er rundt 2000 som er det vanlige. Kanskje derfor jeg har vært chubby hele mitt liv. 

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo 400 kalorier i mellom. Det er et helt måltid. Prøv 1500 en stund?

Skal prøve. Det bør jo gå🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med ene kommentaren her, er nok 1400-1500 du burde ligge på ca.

Anonymkode: 1459f...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 180 cm å spiser 1600-1700 når jeg skal ned i vekt, trur kanskje du må reduser. Har du prøved å beregne hvor mye du trenger før å vedlikeholde vekten ?

Anonymkode: a05f3...5e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har jo fått innprintet at det er rundt 2000 som er det vanlige. Kanskje derfor jeg har vært chubby hele mitt liv. 

Ts

Det er for menn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er 180 cm å spiser 1600-1700 når jeg skal ned i vekt, trur kanskje du må reduser. Har du prøved å beregne hvor mye du trenger før å vedlikeholde vekten ?

1400 fikk jeg opp. Kanskje det i realiteten er mindre. 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig med ene kommentaren her, er nok 1400-1500 du burde ligge på ca.

Anonymkode: 1459f...826

Jeg tror jeg prøver meg på det i første omgang ja.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er for menn. 

🫠 Hjelpes. Ok. Mysteriet er løst, haha 😬 Har jo vært omringet av venninner som har kunnet spise hva faen de ville, men de er jo også høyere enn meg, samt at de legger på seg på andre steder enn meg. Blir ikke like synlig på dem som på meg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært chubby siden ungdomstiden. På den tiden spiste jeg mye dritt, så det var jo ikke så uventet. Nå, etter fylte tredve, har jeg begynt å tenke litt mer over hva som går inn. Har tracket kaloriinntaket mitt i rundt 1,5 år, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hvor feilen ligger. Jeg er 165cm, veier 65 kg, trener og rører meg flere ganger i uka. Jeg spiser rundt 1600 kalorier om dagen. Likevel har jeg masse overflødig fett på kroppen. På overarmene spesielt. Har hatt tjukke overarmer siden jeg var tenåring, og det er alltid det siste stedet jeg mister fett. Ellers er det jo bilringer da. Jeg er supernøye med å tracke kalorier, og jeg vet at jeg ikke overstiger noe som helst. Jeg trener styrke, og blir sterkere, men fettet ligger der likevel. Jeg skjønner ikke hva som er problemet og jeg begynner å bli så frustrert. Har holdt på i flere år uten at jeg kommer meg noen vei. Kan det være noe annet? Lipødem eller noe? Armene er nok det som plager meg mest, bilringene er det ikke så farlig med... Jeg har ikke veldig lyst å spise mindre enn 1600 kalorier, da jeg er redd for tilbakevendende spiseforstyrrelse. Kan legge til at jeg ikke spiser junk, jeg spiser vanlig mat, minst mulig ultraprosessert. Rent kjøtt og fisk, gode fettkilder. Spiser ikke brødmat, men spiser ris og potet.

Hvordan vet du at du inntar rundt 1600 kalorier om dagen? Logger du absolutt alt du spiser og drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan jo forsøke 1500 kalorier i stedet? Armene kan du fikse med lett styrketrening hjemme. 

Anonymkode: eaccf...891

Man kan ikke punktforbrenne fett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som sier jeg burde spise mindre enn 1600 - dere har garantert rett. Er bare redd det skal trigge spiseforstyrrelsen, og jeg er redd for å gå sulten. Må vel finnes en sunn måte å spise 1200 kal på? 😭

Ellers trener jeg jo fordi jeg "må". Jeg liker det ikke i det hele tatt, så det blir jo en plikt i så måte.

Ts

Men det jeg lurer litt på, er om du da kanskje bør finne en type trening du liker? Trening bør jo være gøy, om du skal holde ut i lengden. Hva med å prøve feks klatring? 

Husk at du kan spise mye mat med 1200kcal også, men integrer mer grønnsaker i kostholdet. Men om det trigger spiseforstyrrelsen, bør du selvsagt unngå å spise færre kalorier. 

Anonymkode: 9def8...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jabx skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at du inntar rundt 1600 kalorier om dagen? Logger du absolutt alt du spiser og drikker?

Selvfølgelig. Ellers hadde jeg ikke visst det. Jeg veier, scanner, loggfører. Alt. Hver en minste dråpe.

jabx skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke punktforbrenne fett.

Nei, det har jeg merket hvertfall. Spiller ingen rolle hvordan jeg trener, fettet forsvinner alltid andre steder først.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det jeg lurer litt på, er om du da kanskje bør finne en type trening du liker? Trening bør jo være gøy, om du skal holde ut i lengden. Hva med å prøve feks klatring? 

Husk at du kan spise mye mat med 1200kcal også, men integrer mer grønnsaker i kostholdet. Men om det trigger spiseforstyrrelsen, bør du selvsagt unngå å spise færre kalorier. 

Anonymkode: 9def8...fc8

Jeg går mye tur, da. Det er kanskje den eneste typen mosjon jeg liker som jeg har prøvd. Men klatring, der sa du noe. Jeg tenker egentlig ganske tradisjonelt når jeg tenker trening. Klatring kan jeg jo sjekke ut.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (7 minutter siden):

Skal sies at måltider jeg spiser ofte, loggfører jeg ikke hver gang jeg spiser dem. Kan veie opp ja, men vet at det og det måltidet inneholder så og så mye basert på vekten. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg spiser 1200 kcal om dagen, trener og jogger 5 dager i uken. Har gått ned 15 kg siden desember, skal ned 10 til 🙂🙂 

Anonymkode: 4b875...74e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Det er for menn som regel. De er heldige sånn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 167 og veier 54 kg. Gått ned fra 82 kg. Holder vekten på 1300-1400 kcal.

Anonymkode: f4ec3...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva spiser du av matoljer og fett? Du kan med fordel kutte poteter og ris i noen måneder og gradvis innføre poteter etterhvert. 

Hos meg er ris, poteter, matoljer og lettprodukter det som holder på vann og fett.

Anonymkode: f8e60...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...