AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #21 Skrevet 2. august 2024 Jeg er bi, og omtrent like gammel som deg (42 år), vært sammen med mannen min i 17 år. Hadde et kortvarig (3-4 måneder) forhold til en kvinne et par år før jeg møtte mannen min. Har også stort sett forelsket meg i kvinner opp gjennom årene, fra jeg var rundt 10-11 år gammel, så jeg var faktisk i ungdomstiden usikker på om jeg egentlig var bi eller om jeg var lesbisk. Men jeg har aldri ønsket å ha sex med noen andre enn mannen min etter at jeg møtte ham, heller ikke å "oppleve å være forelsket" igjen, uansett kjønn på forelskelsen. Har konkludert med at jeg er 100% monogam og det er i grunnen veldig behagelig. Ikke alle mennesker er monogame av natur, og det høres jo ut som om ut som du driver og innser at du ikke er det. Så får du ta avgjørelsen på om du kan være det av sosiale grunner allikevel, eller om det er på tide å informere mannen din. Anonymkode: f2cf3...bc1
AprilLudgate Skrevet 2. august 2024 #22 Skrevet 2. august 2024 Hva er forskjellen tenker du? På om en heterofil person utforsker følelser/sex med en annen/flere andre kontra en biseksuell? Jeg hører du ikke vil ha svar fra hetero folk- men jeg er altså CIS hetero, men har jo flere ganger møtt mennesker jeg kunne tenkt meg noe mer mer. Spørsmålet er om man skal risikere at ens forhold/familie går i vasken. DET er spørsmålet uavhengig av innover eller utovertiss. Du har jo ikke interesse av ALLE kvinner. Du har interesse av noen du er seksuelt og romantisk tiltrukket av. Hva er forskjellen? Om du ikke ser forskjellen er du jo kanskje lesbisk? 🤷♀️ Sånn om mannen din/menn alltid var mest Familien AS pliktprosjekt og kvinner er heit romantikk og sex i dine øyne.
AprilLudgate Skrevet 2. august 2024 #23 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er bi, og omtrent like gammel som deg (42 år), vært sammen med mannen min i 17 år. Hadde et kortvarig (3-4 måneder) forhold til en kvinne et par år før jeg møtte mannen min. Har også stort sett forelsket meg i kvinner opp gjennom årene, fra jeg var rundt 10-11 år gammel, så jeg var faktisk i ungdomstiden usikker på om jeg egentlig var bi eller om jeg var lesbisk. Men jeg har aldri ønsket å ha sex med noen andre enn mannen min etter at jeg møtte ham, heller ikke å "oppleve å være forelsket" igjen, uansett kjønn på forelskelsen. Har konkludert med at jeg er 100% monogam og det er i grunnen veldig behagelig. Ikke alle mennesker er monogame av natur, og det høres jo ut som om ut som du driver og innser at du ikke er det. Så får du ta avgjørelsen på om du kan være det av sosiale grunner allikevel, eller om det er på tide å informere mannen din. Anonymkode: f2cf3...bc1 Ingen mennesker er monogame av natur. Men sosiale konstruksjoner gjør det mest praktisk. Jeg har definitivt en ikke-monogam side, men er 0% interessert i å bytte ut mannen min og familieliv jeg jo verdsetter høyest av alt for litt sex med noen andre i ny og ne. Kjenner ingen i åpne relasjoner som har klart å holde sammen i lengda, så valget er enkelt for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #24 Skrevet 2. august 2024 Her er det mange som er redd for å være singel. Man må ikke være i et forhold for at livet skal være komplett. Anonymkode: c0728...494
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #25 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 12.42): Er det mulig for deg å snakke med mannen din om dette, for å finne ut om dette er noe du kan leve ut innenfor samlivet deres? Jeg kjenner noen som får aksept for det, enten ved å gå solo eller ved å invitere inn en til trekant. Forutsetter selvfølgelig veldig god kommunikasjon både før, underveis og etterpå.. Du har bare ett liv.. Anonymkode: 98314...deb Jeg har prøvd, men det har ikke ført fram, og det er muligens like greit. Trekant er uaktuelt for oss begge. Jeg er romantisk anlagt. Jeg vil ikke dele mannen min med noen dame. Og den gangen jeg prøvde ut ting med damer ble jeg lett forelsket, og ville ha dem for meg selv. Og uansett: Jeg kunne tenkt meg en elskerinne, men mannen min synes det er en elendig idé. Ville bare blitt drama, sier han, og jeg er redd han har rett. Anonymkode: 5fdcb...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #26 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er bi, og omtrent like gammel som deg (42 år), vært sammen med mannen min i 17 år. Hadde et kortvarig (3-4 måneder) forhold til en kvinne et par år før jeg møtte mannen min. Har også stort sett forelsket meg i kvinner opp gjennom årene, fra jeg var rundt 10-11 år gammel, så jeg var faktisk i ungdomstiden usikker på om jeg egentlig var bi eller om jeg var lesbisk. Men jeg har aldri ønsket å ha sex med noen andre enn mannen min etter at jeg møtte ham, heller ikke å "oppleve å være forelsket" igjen, uansett kjønn på forelskelsen. Har konkludert med at jeg er 100% monogam og det er i grunnen veldig behagelig. Ikke alle mennesker er monogame av natur, og det høres jo ut som om ut som du driver og innser at du ikke er det. Så får du ta avgjørelsen på om du kan være det av sosiale grunner allikevel, eller om det er på tide å informere mannen din. Anonymkode: f2cf3...bc1 Det du skriver i første avsnitt er veldig velkjent for meg, sånn var jeg også. Og nei, du har muligens rett. Jeg lever monogamt, og har egentlig planer om å fortsette med det. Men jeg er monogam mer av prinsipp enn av natur. Det hører med til historien at vi har to barn i barneskolealder, så jeg har en hel familie å ta hensyn til. Anonymkode: 5fdcb...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #27 Skrevet 2. august 2024 AprilLudgate skrev (9 timer siden): Hva er forskjellen tenker du? På om en heterofil person utforsker følelser/sex med en annen/flere andre kontra en biseksuell? Jeg hører du ikke vil ha svar fra hetero folk- men jeg er altså CIS hetero, men har jo flere ganger møtt mennesker jeg kunne tenkt meg noe mer mer. Spørsmålet er om man skal risikere at ens forhold/familie går i vasken. DET er spørsmålet uavhengig av innover eller utovertiss. Du har jo ikke interesse av ALLE kvinner. Du har interesse av noen du er seksuelt og romantisk tiltrukket av. Hva er forskjellen? Om du ikke ser forskjellen er du jo kanskje lesbisk? 🤷♀️ Sånn om mannen din/menn alltid var mest Familien AS pliktprosjekt og kvinner er heit romantikk og sex i dine øyne. Etter 20 års ekteskap med et rikt og variert sexliv med en mann er jeg nokså sikker på at jeg ikke er lesbisk, altså. Men takk for innspillet. Og du har rett, jeg spurte ikke etter svar fra deg. Anonymkode: 5fdcb...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #28 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 17.46): Slutt å kødd. Du vet godt hva forskjellen er. Anonymkode: ec18b...b80 Nei, hva er forskjellen? Hvis dama hadde vært utro med en annen kvinne, så ville det vært like mye utroskap. Og i et forhold for meg, så har man kun sex med hverandre, kjønn spiller ingen rolle der. Så siden det ikke er noe forskjell for meg, så lurer jeg på hva som er den store forskjellen for deg? Anonymkode: f0298...80b 1
AprilLudgate Skrevet 2. august 2024 #29 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det du skriver i første avsnitt er veldig velkjent for meg, sånn var jeg også. Og nei, du har muligens rett. Jeg lever monogamt, og har egentlig planer om å fortsette med det. Men jeg er monogam mer av prinsipp enn av natur. Det hører med til historien at vi har to barn i barneskolealder, så jeg har en hel familie å ta hensyn til. Anonymkode: 5fdcb...f6e Du spør vel egentlig om råd fra folk med hang til å være mer åpen? Jeg er det uten å praktisere det. Fordi mange årsaker, men familien min står en million ganger høyere enn sex med andre. Du er ikke et unikum altså i disse kategoriene som ikke fungerer som firkanter - og du er ikke første person på KG til å ha vært i en tankeprosess. Jeg bare er ferdig med den. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #30 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 5.58): Jeg er selv i 40-åra, bifil og har vært sammen med mannen min i 15 år. Fra start var jeg åpen om at jeg også liker damer. Vi har løst det med å invitere med ei anna dame inn på soverommet. Noen ganger alle tre og noen ganger bare vi damene. Full åpenhet mellom oss og dette funker for oss. I perioder der den andre dama har hatt kjæreste har det bare vært mannen min og meg. Vi er veldig glade i «den andre» og hun kommer alltid tilbake til oss når det har blitt slutt med kjærestene. Vet mannen din at du også tenner på damer? Anonymkode: c72e0...e78 Ja, vi er mer der at jeg fortalte ham allerede før vi ble sammen at min (begrensede) romantiske og seksuelle erfaring i hovedsak hadde vært med kvinner. Høres fint ut at dette funker for dere. Men trekant er uaktuelt for meg. Jeg heller mot å fortsette monogamien. Kunne jeg valgt fritt, uten negative konsekvenser for noen av partene, ville jeg hatt en elskerinne. Og da en som jeg både var forelsket i og passet sammen med seksuelt. Men siden jeg elsker mannen min blir det for komplisert. (Og særlig siden han ikke er åpen for en slik løsning - noe som ikke er så rart, kanskje.) Anonymkode: 5fdcb...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #31 Skrevet 2. august 2024 AprilLudgate skrev (47 minutter siden): Du spør vel egentlig om råd fra folk med hang til å være mer åpen? Jeg er det uten å praktisere det. Fordi mange årsaker, men familien min står en million ganger høyere enn sex med andre. Du er ikke et unikum altså i disse kategoriene som ikke fungerer som firkanter - og du er ikke første person på KG til å ha vært i en tankeprosess. Jeg bare er ferdig med den. Takk for svar. Jeg heller nok mot samme løsning. Det hjelper at ekteskapet mitt er godt. Anonymkode: 5fdcb...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #32 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre at du er bifil? Jeg kan også bli tiltrukket av menn, men er godt gift med kvinne og kommer forhåpentligvis aldri til å oppleve sex eller romantikk med noen andre, verken menn eller kvinner. Kan ikke skjønne det skulle være noe annerledes om jeg var «110% hetero». At du savner romantikk og spenning med noen andre enn partneren din er greit nok, det er nok ikke uvanlig å av og til føle på det i et langvarig parforhold, men ikke skyld på at du er bifil. Det bidrar bare til å forsterke mytene om at bifile ikke kan være trofaste i monogame forhold. Anonymkode: 5a8f7...8f4 Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes fortsatt at det er en viss forskjell. Bifile kan selvsagt være trofaste i monogame forhold. Det har jeg selv vært i over 20 år, og jeg planlegger i utgangspunktet å fortsette med det. Andres fordommer mot bifile vil jeg ikke ta ansvar for. Jeg synes at man kan skrive om hvordan man opplever livet og tilværelsen uten å forholde seg til "myter" eller fordommer. Jeg tror sikkert at det også er mange heterofile som strever med monogamien. Forskjellen for min del er at jeg ikke har problemer med å holde meg unna andre menn enn mannen min. Jeg blir knapt nok interessert i dem. Derimot savner jeg enormt å være sammen med kvinner, både romantisk og seksuelt. Det føles som det er en vesentlig del av meg som ikke får levd i det hele tatt. Og før du dømmer - jeg holder meg på matta og jeg vet at jeg er priviligert. Mannen og jeg elsker hverandre, og har tross alt et godt samliv og sexliv. Anonymkode: 5fdcb...f6e 1
AprilLudgate Skrevet 3. august 2024 #33 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar. Jeg heller nok mot samme løsning. Det hjelper at ekteskapet mitt er godt. Anonymkode: 5fdcb...f6e Ja, jeg hadde en lang tankeprosess og også faktiske tilbud på bordet. Så jeg kunne hatt 1-1 og flersex osv om jeg ønsket, det var en tekstmelding unna om ønskelig - men jeg så over tid at ingen av de jeg kjente som praktiserte dette helt levde etter hva ønsket egentlig var med åpenheten. Det endte liksom galt på et tidspunkt for alle på ulike måter. Enten for de i forhold, eller de som inngikk i opplegget. Noen ble alltid forelsket, sinte eller hvaenn tilslutt. Ja - og så endel år etter kom jo skilsmissene da. Kunne for all del skjedd uansett, men jeg satt igjen og tenkte «sykt mye tidsbruk for ingenting egentlig». Jakten og flørten er spennende i en periode - men jeg har tenkt i ettertid «hva i granskauen er det man risikerer egentlig, det tullet der kan lett føre til unger som vokser opp i to hjem og man mister alt». Neh. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #34 Skrevet 3. august 2024 Ja, jeg er i slutten av 30åra. Vi snakker om å åpne opp nå, så jeg kan få tilfredsstillt meg litt der Har en aktuell kandidat. Anonymkode: d385b...320
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #35 Skrevet 3. august 2024 Hunmedham skrev (På 2.8.2024 den 8.05): Vi som mener at de fleste mennesker er litt bi - i bitteliten grad eller situasjonsbestemt grad , eller mer - tenker at det var mye rart i denne tråden. Vi som tenker at de færreste er «litt bi -i bitteliten grad», syntes dette var en veldig merkelig påstand. Hva i all verden får deg til å påstå noe slikt? Anonymkode: 33aee...60a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #36 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har prøvd, men det har ikke ført fram, og det er muligens like greit. Trekant er uaktuelt for oss begge. Jeg er romantisk anlagt. Jeg vil ikke dele mannen min med noen dame. Og den gangen jeg prøvde ut ting med damer ble jeg lett forelsket, og ville ha dem for meg selv. Og uansett: Jeg kunne tenkt meg en elskerinne, men mannen min synes det er en elendig idé. Ville bare blitt drama, sier han, og jeg er redd han har rett. Anonymkode: 5fdcb...f6e Ja, skjønner. Anonymkode: 98314...deb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #37 Skrevet 4. august 2024 AprilLudgate skrev (På 3.8.2024 den 10.45): Ja, jeg hadde en lang tankeprosess og også faktiske tilbud på bordet. Så jeg kunne hatt 1-1 og flersex osv om jeg ønsket, det var en tekstmelding unna om ønskelig - men jeg så over tid at ingen av de jeg kjente som praktiserte dette helt levde etter hva ønsket egentlig var med åpenheten. Det endte liksom galt på et tidspunkt for alle på ulike måter. Enten for de i forhold, eller de som inngikk i opplegget. Noen ble alltid forelsket, sinte eller hvaenn tilslutt. Ja - og så endel år etter kom jo skilsmissene da. Kunne for all del skjedd uansett, men jeg satt igjen og tenkte «sykt mye tidsbruk for ingenting egentlig». Jakten og flørten er spennende i en periode - men jeg har tenkt i ettertid «hva i granskauen er det man risikerer egentlig, det tullet der kan lett føre til unger som vokser opp i to hjem og man mister alt». Neh. Veldig gode perspektiver. Sorry at jeg var litt skarp med deg lenger opp. Du hadde faktisk noe å bidra med i tråden. TS Anonymkode: 5fdcb...f6e
AprilLudgate Skrevet 4. august 2024 #38 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig gode perspektiver. Sorry at jeg var litt skarp med deg lenger opp. Du hadde faktisk noe å bidra med i tråden. TS Anonymkode: 5fdcb...f6e Det går bra Blir gjerne 7 sider med debatt om monogami i sånne tråder 😆
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå