AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg har begynt å slanke meg (har redusert kalorier og begynt å trene mer). Kaloriunderskudd gjør at jeg tenker på mat HELE tiden. Er skrubbsulten, kroppen kjemper imot det at jeg kuttet ned på kalorier, og saboterer for alle penga. Tankene får meg distrahert, og jeg fungerer knapt i jobb. Alt som står i hjernen er mat, mat, mat. Jeg vet at jeg MÅ ned i vekt, men fungerer jo faen ikke i hverdagen. Hva gjøre? Anonymkode: f6e1e...eea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Du må spise mer proteiner og komplekse karbohydrater. Det er absolutt mulig å gå ned i vekt uten å være sulten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 Mer protein og mye grønnsaker, også må du bare stå i det, det går over etter ganske kort tid. Anonymkode: 3999a...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Kan du spise cottage cheese med Holiday dip og agurkstaver eller paprikastaver ( eller andre grønnsaker ) når sulten tar overhånd? Det er ganske ufarlig mat med mye smak og også ganske ufarlig, så ty til det nå og da? Jeg slanket meg og så heller fram til hvert måltid, men sukten tok jo overhånd her også, og da spiste jeg det. Mye smak syns jeg hjalp med å begrense meg. Anonymkode: a8ab8...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 Lizard skrev (11 minutter siden): Du må spise mer proteiner og komplekse karbohydrater. Det er absolutt mulig å gå ned i vekt uten å være sulten. Selvfølgelig reagerer kroppen med sult når jeg har redusert kalorier. Den er vant til at jeg spiser mer. Å overspise proteiner ønsker jeg ikke, jeg har allerede et balansert kosthold. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mer protein og mye grønnsaker, også må du bare stå i det, det går over etter ganske kort tid. Anonymkode: 3999a...83d Spiser allerede mye grønnsaker og protein. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig reagerer kroppen med sult når jeg har redusert kalorier. Den er vant til at jeg spiser mer. Å overspise proteiner ønsker jeg ikke, jeg har allerede et balansert kosthold. Anonymkode: f6e1e...eea Ok, du vet jo åpenbart best så da skjønner jeg ikke hvorfor du ber om råd? 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 30. juli 2024 #8 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har begynt å slanke meg (har redusert kalorier og begynt å trene mer). Kaloriunderskudd gjør at jeg tenker på mat HELE tiden. Er skrubbsulten, kroppen kjemper imot det at jeg kuttet ned på kalorier, og saboterer for alle penga. Tankene får meg distrahert, og jeg fungerer knapt i jobb. Alt som står i hjernen er mat, mat, mat. Jeg vet at jeg MÅ ned i vekt, men fungerer jo faen ikke i hverdagen. Hva gjøre? Anonymkode: f6e1e...eea Det virkemidlet som har fungert bra for meg i perioder hvor jeg har gått ned i vekt er å fjerne behovet for korttidsplanlegging. Typisk har jeg kjøpt og laget porsjoner som jeg spiser med de intervallene som er nødvendig /ønskelig. Med andre ord er det å slippe planleggingen rundt neste måltid (og middager, kvelds osv) med på å gjøre at jeg tenker mindre på mat. Dette igjen bidrar til at jeg i mindre grad har et bevisst forhold rundt sultfølelsen. Sekundært har det hjulpet meg å bruke apper mv. til å føre oversikt over inntaket mitt. Den ene siden av dette er jo at man får et kaloriregnskap, men det som har gitt meg mest er å få et bevisst forhold til alt jeg faktisk kan spise når jeg spiser riktige matvarer. Typisk kan man jo faktisk spise et "berg" av grønnsaker og salat så lenge man ikke dynker det i oljer og dressinger.. Tilsvarende kan man spise mye proteiner, så lenge dette er magert kjøtt. Mye rødt kjøtt, Kylling, tunfisk osv ligger på like over 100 kalorier per 100g så lenge det ikke er dynket i fett. Mao kan man spise enorme mengder av det - om man orker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Del Skrevet 30. juli 2024 Sånn kommer du til å ha det resten av livet. Går du ned i vekt ved å spise mindre går også kaloribehovet ned, og så må du spise mindre for alltid. Ellers går du opp igjen. Øk heller kaloribehovet ved å trene mer. Da kutter du slankingen ned til å være en liten del av døgnet, og ikke en konstant kamp 24/7. Altså, diett er HELE tiden! Skal du kutte 500 kalorier på en dag må du stritte imot matlysten og sulten konstant, eller du kan fyre av like mange kalorier på en god treningsøkt, og være ferdig med hele vekt-innsatsen for dagen. Trening øker kaloribehovet også i etterkant. Og istedet for å være slappere i fisken etter vektnedgang er man friskere og strammere. Folk sier "kosthold er kilo og trening er gram" men det er bare en unnskyldning fordi de ikke gidder å trene. Jeg ser folk starte på godtestopp og slikt rundt meg hele tiden, alltid med godt mot, men det går fort over. Jeg trener så og si hver dag og jeg spiser idag alt jeg kommer over. Jeg har alltid hatt et godtesug som ikke ligner grisen, og slet med overspising da jeg var ung. Etter jeg kom inn i en god treningsrutine har jeg landet på akkurat den vekta jeg alltid har ønsket meg. Og jeg hopper aldri over et kakestykke på jobben, aldri droppet dressing på burgeren, og jeg trenger ikke kjempe imot det syke godtesuget som kommer i sofaen på kvelden. Jeg drar på butikken i stedet. Anonymkode: 03b6e...9b9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Del Skrevet 30. juli 2024 Krom? Anonymkode: 2bfed...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 30. juli 2024 #11 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har begynt å slanke meg (har redusert kalorier og begynt å trene mer). Kaloriunderskudd gjør at jeg tenker på mat HELE tiden. Er skrubbsulten, kroppen kjemper imot det at jeg kuttet ned på kalorier, og saboterer for alle penga. Tankene får meg distrahert, og jeg fungerer knapt i jobb. Alt som står i hjernen er mat, mat, mat. Jeg vet at jeg MÅ ned i vekt, men fungerer jo faen ikke i hverdagen. Hva gjøre? Anonymkode: f6e1e...eea Spis næringstett mat, 3 måltider om dagen så du blir mett. Sjekk hva Marit Kolby sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Del Skrevet 30. juli 2024 Det er veldig interessant akkurat det der. Hver gang jeg kjører kalorikutt ved å justere mengden mat går det til helvete. De gangene jeg har kjørt hard lavkarbo har jeg ikke trengt å tenke på hverken kalorier eller sult. Da har 2 måltider om dagen holdt! Jeg er bombesikker på at dersom jeg ikke hadde fått masse barn, (svangerskap, kvalme, føding, amming osv) hadde lavkarbo livsstilen blitt opprettholdt. nå tar jeg medisiner for å overvinne overvekten, fordi LK ikke er forenelig med småbarnslivet 😂 Anonymkode: ac16b...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #13 Del Skrevet 30. juli 2024 Om noen viste det, ville de vært søkkrik. Eneste jeg vet somfungerer er stoffer som du ikke har lyst til åbli avhengig av, men de virker til de grader. Anonymkode: 22014...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Del Skrevet 30. juli 2024 Gastric sleeve. Eneste som hjalp. Ble gal sult alle slankeforsøk tidligere . Nå har jeg gått ned 35 kg på 5 mnd og er 65 kg 😊 Anonymkode: 0b6e1...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Del Skrevet 30. juli 2024 Her funker det med «lite, men ofte»-prinsippet. Jeg spiser 6 ganger om dagen, lite per måltid og passer på at hvert måltid har rikelig med protein i seg. Pass også på at du har en fettkilde til hvert måltid - f.eks litt ost/cottage cheese i eggerøre eller omelett, en liten dressing/saus ved siden av grønnsaker, gjerne laget på lettrømme og hvitløk. Pass på at du får i deg væske gjennom hele dagen, og unngå kjappe karbohydrater. Jeg spiser yt sjokoladepudding for å slukke eventuelle søtsug - funker gull, bruker også den som et mellommåltid. Spiser også en del skyr, byggrynslunsj og knekkebrød. Spiser ikke brød. Anonymkode: a1826...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gastric sleeve. Eneste som hjalp. Ble gal sult alle slankeforsøk tidligere . Nå har jeg gått ned 35 kg på 5 mnd og er 65 kg 😊 Anonymkode: 0b6e1...57f Og riskikerer å få masse bivirkninger og problemer etter operasjon. Passe dum du som foreslår noe sånt til folk, tragisk! Anonymkode: cea63...5d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Del Skrevet 30. juli 2024 Det kan faktisk ta litt tid å venne kroppen til mindre, men om det ikke funker, prøv bare å justere litt på de måltidene som du er mest sulten etter, jeg spiser kjøleskaps grøt med havregryn og chiafrø til frokost, har måttet legge til litt havregryn da jeg tidligere ikke ble mett nok, men når jeg fant ut av det funker det, kanskje du blir mettere av visse matvarer enn andre, vi er forskjellige, det gjelder å prøve å feile litt.. dette kan du få til altså, lykke til 😉 Anonymkode: cea63...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gastric sleeve. Eneste som hjalp. Ble gal sult alle slankeforsøk tidligere . Nå har jeg gått ned 35 kg på 5 mnd og er 65 kg 😊 Anonymkode: 0b6e1...57f Jeg får ikke gastric sleeve med BMI på 26,7. Ikke tar jeg risiko med alvorlig operasjon for å gå ned 10 kilo. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her funker det med «lite, men ofte»-prinsippet. Jeg spiser 6 ganger om dagen, lite per måltid og passer på at hvert måltid har rikelig med protein i seg. Pass også på at du har en fettkilde til hvert måltid - f.eks litt ost/cottage cheese i eggerøre eller omelett, en liten dressing/saus ved siden av grønnsaker, gjerne laget på lettrømme og hvitløk. Pass på at du får i deg væske gjennom hele dagen, og unngå kjappe karbohydrater. Jeg spiser yt sjokoladepudding for å slukke eventuelle søtsug - funker gull, bruker også den som et mellommåltid. Spiser også en del skyr, byggrynslunsj og knekkebrød. Spiser ikke brød. Anonymkode: a1826...656 Jeg spiser heller ikke brød. Takk for rådet, jeg tenkte litt på det med flere måltider, slik at kroppen tror at den har noe å mumse på ganske ofte, samtidig som kaloriinntaket holdes like lavt. Jeg drikker mye vann og te gjennom dagen. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Del Skrevet 30. juli 2024 Du gjorde den feilen å kutte ut alle kaloriene med en gang tipper jeg? Anonymkode: 00af1...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå