Gå til innhold

Ukjent far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster venter barn. Men hun vet ikke hvem barnefaren er. Hun vet ikke etternavn eller adresse til han og har ingen måte å finne han på, da dette var en ferieflørt i et stort land. Barnet var ikke planlagt og ble laget med prevensjon. Så da lurer jeg på hva som vil skje i forhold til stønader og slikt? Eller bare i forhold til permisjonen, får hun hele når barnet ikke har en far? Hva gjør man? Hun blir ikke å ta abort. Hun ser ikke problemet med å ta seg av barnet alene. Jeg bare er redd for at hun skal slite med å være både mamma og pappa. Selv om jeg såklart stiller opp det jeg og min familie kan for dem.

Anonymkode: ab213...fd4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun jobber får hun vel permisjon penger..om ikke engang stønad 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun får jo hele permisjonen så klart. Kanskje finnes det måter å spore opp denne faren på også. et eller annet må hun vel vite om ham.

Anonymkode: 47263...69b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot. Tenk å ha seg med en eller annen ferieflørt og plutselig er man gravid. Ærligtalt hun er dum.

Anonymkode: 9fe8a...5ee

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun får jo hele permisjonen så klart. Kanskje finnes det måter å spore opp denne faren på også. et eller annet må hun vel vite om ham.

Ja tenker også tanken på at kanskje han kan finnes, om man jobber for det. Men ønsker man virkelig for en hver pris å finne en fyr som man vet så lite om. Han vil jo komme til å få mye rettigheter til dette barnet. Uten at han kanskje er egnet til å være far. Og det vil jo i så tilfelle følge dem resten av livet. Så det er vurdert, men vet ikke om det faktisk er verdt det. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For en idiot. Tenk å ha seg med en eller annen ferieflørt og plutselig er man gravid. Ærligtalt hun er dum.

Nå tok hun forhåndsregler og brukte kondom. Derfor har det også gått en stund før hun oppdaget at hun var gravid. Så dum er hun ikke. Og hun viste jo at sjansen er der når man har sex. Men trodde faktisk at det ville holde med kondom. Men når uhellet var ute så velger hun å gi barnet et godt liv. Men ønsker ikke å knytte seg til denne barnefaren som ikke ønsket barn i utgangspunktet og hvor de må dele forsørger ansvar over såpass avstander at det vil bli et evig pengesluk. Men siden du er så smart å aldri gjør noen feil, så skjønner jeg du har vanskelig for å skjønne hvordan det kan være å være uheldig. Hadde hun vært en villi nilli som gikk å pulte i øst å vest så hadde jeg jo ikke brydd meg. da hadde jeg jo vist hvordan enden på visa gikk. Men jeg kjenner henne, og vet at dette er ikke noe hun gjorde i dumskap. så skal du dømme, så pass no på hvor steinen lander. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare slapp av og ta vare på barnet. Gratulerer med dagen!! Trenger ikke far!

Anonymkode: dcfd4...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Håper du føler deg bedre nå, siden du tydeligvis må tråkke på andre for å ha det bra. 

Anonymkode: f06b8...c32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På seg selv kjenner man andre. Snakker du sånn til folk i omgangskretsen din også eller er det bare på nett du er så tøff? 

Anonymkode: 678e0...c5e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte opp "ukjent far" på mitt barn (hun var resultat av en voldtekt) og for NAV var det ingen problem. Fikk hele permisjonen. Måtte inn til en samtale vedr. dette med ukjent far og jeg sa bare at jeg ikke visste hvem han var. Da la de den ballen død og det ble ikke mer snakk om det. 

Anonymkode: 901f8...0fa

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare slapp av og ta vare på barnet. Gratulerer med dagen!! Trenger ikke far!

Anonymkode: dcfd4...1eb

Alle barn trenger en far for å få den beste oppveksten. Far er viktig.

Anonymkode: 12229...ed5

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg satte opp "ukjent far" på mitt barn (hun var resultat av en voldtekt) og for NAV var det ingen problem. Fikk hele permisjonen. Måtte inn til en samtale vedr. dette med ukjent far og jeg sa bare at jeg ikke visste hvem han var. Da la de den ballen død og det ble ikke mer snakk om det. 

Ja, det er helt uproblematisk

Endret av cattleya
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hvem han var da? Hvordan har det gått med deg og barnet ditt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hun setter opp ukjent far på ett skjema hos NAV. Hun får hele permisjonen og hun kan få bidragsforskudd fra NAV med ukjent far- det er 1-2000kr i måneden.

Anonymkode: 23891...c41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja tenker også tanken på at kanskje han kan finnes, om man jobber for det. Men ønsker man virkelig for en hver pris å finne en fyr som man vet så lite om. Han vil jo komme til å få mye rettigheter til dette barnet. Uten at han kanskje er egnet til å være far. Og det vil jo i så tilfelle følge dem resten av livet. Så det er vurdert, men vet ikke om det faktisk er verdt det. 

Nå tok hun forhåndsregler og brukte kondom. Derfor har det også gått en stund før hun oppdaget at hun var gravid. Så dum er hun ikke. Og hun viste jo at sjansen er der når man har sex. Men trodde faktisk at det ville holde med kondom. Men når uhellet var ute så velger hun å gi barnet et godt liv. Men ønsker ikke å knytte seg til denne barnefaren som ikke ønsket barn i utgangspunktet og hvor de må dele forsørger ansvar over såpass avstander at det vil bli et evig pengesluk. Men siden du er så smart å aldri gjør noen feil, så skjønner jeg du har vanskelig for å skjønne hvordan det kan være å være uheldig. Hadde hun vært en villi nilli som gikk å pulte i øst å vest så hadde jeg jo ikke brydd meg. da hadde jeg jo vist hvordan enden på visa gikk. Men jeg kjenner henne, og vet at dette er ikke noe hun gjorde i dumskap. så skal du dømme, så pass no på hvor steinen lander. 

Dette burde hun tenkt på før hun gikk videre med graviditet. Barnet har rett på en far. Og det er barnet det går utover, npr mor ikke ønsker å involvere faren.. 

Anonymkode: b309a...8dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må man virkelig ha en far? Jeg har selv en far som ikke ønsket barn, men som ble presset til det gjennom sin kone. Når vi var 3 og 5 år, så stakk han. Og ønsket ikke mer med oss å gjøre. Men min mor kjempet for at vi skulle ha han i livet vårt gjennom resten av oppveksten. Så jeg kjenner han til dels, fått mye kjeft av han blandt annet. Og jeg er veldig glad i han. Men han har ikke bidratt så veldig positivt i forhold til hverken meg eller min søster. Og det er en mulighet jeg ville hatt det mye bedre uten han. Men såklart en farsfigur i livet kan være greit for barnet. Men da har barnet min mann, han har en onkel og kanskje vil hun også finne seg en mann på et tidspunkt. Så farsroller vil barnet få uansett. Men å gå gjennom ild å vann for en far som ikke ønsker barn og som gladelig brukte kondom for at det ikke skulle bli uønskede barn, er det verd å prakke barnet på denne mannen? I tillegg til at han bor veldig langt unna slik at det å møtes vil koste foreldrene veldig dyrt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man virkelig ha en far? Jeg har selv en far som ikke ønsket barn, men som ble presset til det gjennom sin kone. Når vi var 3 og 5 år, så stakk han. Og ønsket ikke mer med oss å gjøre. Men min mor kjempet for at vi skulle ha han i livet vårt gjennom resten av oppveksten. Så jeg kjenner han til dels, fått mye kjeft av han blandt annet. Og jeg er veldig glad i han. Men han har ikke bidratt så veldig positivt i forhold til hverken meg eller min søster. Og det er en mulighet jeg ville hatt det mye bedre uten han. Men såklart en farsfigur i livet kan være greit for barnet. Men da har barnet min mann, han har en onkel og kanskje vil hun også finne seg en mann på et tidspunkt. Så farsroller vil barnet få uansett. Men å gå gjennom ild å vann for en far som ikke ønsker barn og som gladelig brukte kondom for at det ikke skulle bli uønskede barn, er det verd å prakke barnet på denne mannen? I tillegg til at han bor veldig langt unna slik at det å møtes vil koste foreldrene veldig dyrt.

Mye skriveleifer i natten, så prøver å rette noen av dem opp.

Barnet vil ha en onkel i livet sitt, og kanskje vil min søster finne kjærligheten med en mann i løpet av barnets liv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Livet mitt hadde vært mange ganger bedre om min far hadde forsvunnet ut av livet mitt. Noen menn er ikke egnet som fedre (gjelder så klart mødre også) 

Anonymkode: 678e0...c5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får hun farsbidrag ? 

Anonymkode: 6a40f...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo fort finne faren med en DNA test med myHeritage

Anonymkode: 364d3...8d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...