Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal bo i Oslo i en kort periode (2-4 mnd) i forbindelser med studier, og trenger da et sted å bo. Har hørt at Anker studeboliger er fæle, at masse rusmisbrukere bor der osv. Er det sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du - Anker er ganske nedslitt og skittent til tider, samt at det er en del dyrere enn andre steder. Men det er jo midt i sentrum da, så hvis Studentsamskipnaden ikke har plass til deg kan det jo være et alternativ for en kort periode? Hvis beliggenheten ikke er altfor viktig kan jeg anbefale Nord-Norsk Studenthjem - billig, 10 minutter fra byen og ganske koselig. De tar inn ikke-nordlendinger når det er plass, også korttidsleie.

Skrevet

Hehe, det passer jo bra, siden jeg er nordlending! :sjarmor: Men jeg har hørt at Anker studenthjem har blitt pusset opp kraftig? Iallefall en del av hyblene?

Skrevet

Det er jo beliggenheten til Anker som frister litt, og jeg synes ikke det var så forferdelig dyrt, tatt i betraktning at man har eget bad og kjøkkenkrok (på de dyreste hyblene). Det er jeg litt nøye på, har ikke lyst til å dele bad og kjøkken med en gjeng fremmede.

Men er det sant at det er mye bråk der, mye narkomane og kriminelle?

Skrevet

Før var Anker veldig skittent og trist, men nå har de jo pusset opp og det har sikkert blitt mye bedre der!

Har kommet masse nye butikker og restauranter rundt hele Anker, og det hjelper nok. Og beliggenheten er fantastisk!!

Hva med og ringe dem og spørre? :)

Skrevet

Jeg må si jeg synes beliggenheten er helt bedriten, og kan ikke FATTE at noen vil bo akkurat der.

Skrevet
Jeg må si jeg synes beliggenheten er helt bedriten, og kan ikke FATTE at noen vil bo akkurat der.

heeeelt enig!!!!

Når man vokser opp i oslo er det naturlig innpodet at det er et område man holder seg unna.

Skrevet

Jeg er kun innflyttet til Oslo (som student) men aldri i livet om jeg hadde bodd på Anker. Den beliggenheten vil jeg ikke ha som nærmeste strøk. Hva med å sjekke om noen fremleier på Bjølsen, Kringsjå eller lignende?

Skrevet

Hmmm, jeg var faktisk akkurat å tittet på siden til Anker studenboliger på nettet nå, fordi jeg og kjæresten min snakket om det istad (vi har fått en brosjyre), og synes prisen virka ganske bra egentlig i fht. vanlige leiligheter! Men blir litt overraska når jeg leser om alt dette om at de har dårlig beliggenhet og det er dårlige kår (fant jo ingen bilder av leilighetene, bare tegninger av layouten liksom). Er det noen andre steder som heller anbefales?

Og en annen ting jeg lurer på.. Jeg er absolutt IKKE kjent i Oslo, men flytter altså dit til høsten. Problemet er at jeg aner ikke hva som er hvor. Jeg vet ikke hvor Bjerke, Røa, Torshov osv. ligger hen. Vet at Majorstuen og Grünerløkka er bra beligghenheter, men altså litt dyrt.. Hva heter steder som ligger hakket utenfor der igjen? Vil ikke bo såå langt fra byen men likevel ikke så nærme at det er for dyrt. Gjerne i nærhet av en t-bane:)

Skrevet

Dersom du skal studere ved UiO/BI osv. anbefaler jeg Bjølsen. 10 min. gange fra t-bane (3 min. med bussen), 20 minutter med buss inn til selve bykjernen. Nære Grünerløkka, Sagene, Storo osv.

Ellers gikk jeg på den smellen at jeg så absolutt ville bo sentralt når jeg selv flyttet til Oslo. Man blir lei av det (jeg bodde i sentrum). Jeg flyttet oppover i Oslo i sommer, og stortrives "her oppe" som jo egentlig er sentralt det også.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo og Anker er et sted jeg ville holdt meg langt unna. Masse dritt der. Kriminelle,rusmisbrukereog asylsøkere/utlendinger. Hadde gjort alt for å finne et annet sted å bo,gitt.

Skrevet

Hva med Sogn eller Kringsjå? Sogn blir jo litt lenger ute enn Majorstua, men fortsatt sentralt -ikke langt unna t-bane, og like ved buss, samt i gåavstand til Majorstua. Kringsjå blir litt lengre unna, men tross alt like ved t-bane og kjempefin beliggenhet like ved Sognsvann.

Skrevet

Har hørt om folk som har vært fornøyd med å bo på Anker jeg. Nyoppusset og helt greit. Kanksje ikke verdens flotteste beliggenhet kanskje, men heller der enn Kringsjå og Sogn i hvertfall!!! Får helt fnatt av de studentbyene der.(Bodd på kringså selv).

Men det komme jo mye an på hvor du skal gå på skole også da. Skal du gå på skole i sentrum så sparer en jo mye tid og penger på å bo i gangavstand.

Skrevet
Hmmm, jeg var faktisk akkurat å tittet på siden til Anker studenboliger på nettet nå, fordi jeg og kjæresten min snakket om det istad (vi har fått en brosjyre), og synes prisen virka ganske bra egentlig i fht. vanlige leiligheter! Men blir litt overraska når jeg leser om alt dette om at de har dårlig beliggenhet og det er dårlige kår (fant jo ingen bilder av leilighetene, bare tegninger av layouten liksom). Er det noen andre steder som  heller anbefales?

Og en annen ting jeg lurer på.. Jeg er absolutt IKKE kjent i Oslo, men flytter altså dit til høsten. Problemet er at jeg aner ikke hva som er hvor. Jeg vet ikke hvor Bjerke, Røa, Torshov osv. ligger hen. Vet at Majorstuen og Grünerløkka er bra beligghenheter, men altså litt dyrt.. Hva heter steder som ligger hakket utenfor der igjen? Vil ikke bo såå langt fra byen men likevel ikke så nærme at det er for dyrt. Gjerne i nærhet av en t-bane:)

Bjerke er et koselig sted ovenfor Sinsenkrysset og Aker sykehus. man ge busser går den veien. Refstad og Årvoll er ca samme sted.

Torshov er nærmere sentrum, rett nedenfor Ring 3/Storo/Sandaker, omtrent midt mellom Grunerløkka og Grefsen. Her er det mange bygårder fra 50-tallet som har blitt renovert og bygget ut/opp/ned de siste årene, og beboes nå hovedsaklig av unge og barnefamilier. Mye grøntareal i nærheten; Torshovdalen og Torshovparken. Sentralt med utallige busser og trikker i nærheten.

Røa ligger på "beste vestkant", fra majorstuen mot Smestad og Bogstad. prisene er deretter, men dete r utrolig hyggelig område! Røa-krysset er byens koseligste handlekryss (-i tillegg til Sæter!). Relativt sentralt med buss og bane, mye friluft i Sørkedalen.

Skrevet
Røa-krysset er byens koseligste handlekryss (-i tillegg til Sæter!). Relativt sentralt med buss og bane, mye friluft i Sørkedalen.

Sæter som Sæterkrysset på Nordstrand??

Skrevet

:Nikke:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

boligene er bra de.

Ryktet skyldes kanskje at det ligger nært nedre del av akerselva, der holder det til noen tvilsomme personer.

Men det er bare å styre unna den delen. Du har jo løkka rett ved siden av, det vil du like!

Kjør på :)

Skrevet

Jeg synes beliggenheten er bra jeg da.....trivdes da jeg bodde der et halvt år. Nærme alt jo! Stor fin hybel med eget bad, var ikke så begeistra over de jeg delte kjøkken med da....men det er vel det samme uansett hvilken studentbolig man bor på! :) Og som noen sa så kan du jo leie med eget kjøkken.

Skrevet

Om det er ett område i byen jeg ikke ville ha bodd så er det i det nærmeste strøket rundt dette huset. Alt for mye "rare" mennesker som ikke oppfører seg slik man forventer de skal gjøre, samt nedslitt (ok, akkurat det har blitt bedre den senere tiden) og mye trafikk.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Husk at det er to studentsamskpnader i Oslo, SiO og OAS. Kjenner best til OAS sitt tilbud siden jeg er student på HiO. De har 1500 studentboliger sentralt i Oslo. (Sofienberg, Ullevål, Carl Berner, Tøyen, St. Hanshaugen og Iladalen). De to sistnevnte stedene er boligene helt nye. Sjekk ut mer på www.oas.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...