AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Vurderer å leie ut bilen min for å spe på økonomien, men aldri gjort det før og vet ikke om det vil lønne seg. Erfaringer? Anonymkode: 21a3e...217
TomKrus Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vurderer å leie ut bilen min for å spe på økonomien, men aldri gjort det før og vet ikke om det vil lønne seg. Erfaringer? Anonymkode: 21a3e...217 Om du ønsker masse problemer så er det bare å sitte i gang, de som leier bil vil ikke ta spesielt godt vare på den. Du må ha dyre forsikringer som dekker for utleie blant annet. Men det dekker jo ikke at de kjører bilen som "griser" og alle de utgiftene du vil få på slitasje av bilen blant annet. Hadde ikke tenkt på det en gang. Selv store utleieselskaper sliter med å tjene gode penger på dette her. Endret 28. juli 2024 av TomKrus
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 Gjorde det masse da Nabobil fantas. Tok masse bilder før utleie, spesielt av felger, og sjekket opp mot bilder ved tilbakelevering. Var det skader ble det irdnet opp av Nabobil. Var aldri noe problem, skader ble dekket, og N krevde selv utgift tilbake fra leier. Etter at Nabobil forsvant har vi ikke leid ut mer. Anonymkode: 8efeb...e0d 1
Høna79 Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 (endret) Nabobil forsvant ikke, det ble kjøpt opp av internasjonalt bildelingsselskap. Heter nå Getaround. Har leid ut der et par år, og bare gode erfaringer hittil. Både utleier og leietaker scorer hverandre, som på Finn, AirBnB etc. Getaround stiller også med bl a forsikring og formidling, og tar derfor en cut av hva leietaker betaler. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17919846/nabobil-blir-getaround-gjor-bildeling-like-enkelt-som-a-plukke-opp-en-elsparkesykkel?publisherId=14659861 Endret 31. juli 2024 av Høna79 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Jeg testet kalkulator på getaround, og syntes ikke fortjenesten på omkring 4700kr for 20 dager utleie per mnd står i stil med slitasje, vask og styret rundt bilutleie😬 Anonymkode: dd674...e25
Høna79 Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg testet kalkulator på getaround, og syntes ikke fortjenesten på omkring 4700kr for 20 dager utleie per mnd står i stil med slitasje, vask og styret rundt bilutleie😬 Anonymkode: dd674...e25 Hva slags kalkulator viste det resultatet? Og har du en eldgammel bil ? Vi fikk nylig over 11.000 utbetalt for drøyt 3 uker utleie (nyere bil). Kjekt bidrag til feriebudsjettet siden vi selv fint kunne klare oss uten bil i perioden.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 Høna79 skrev (14 timer siden): Nabobil forsvant ikke, det ble kjøpt opp av internasjonalt bildelingsselskap. Heter nå Getaround. Har leid ut der et par år, og bare gode erfaringer hittil. Både utleier og leietaker scorer hverandre, som på Finn, AirBnB etc. Getaround stiller også med bl a forsikring og formidling, og tar derfor en cut av hva leietaker betaler. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17919846/nabobil-blir-getaround-gjor-bildeling-like-enkelt-som-a-plukke-opp-en-elsparkesykkel?publisherId=14659861 Interessant. Hva om noen skader bilen? Må man dokumentere bilens tilstand før hver utleie? Anonymkode: 21a3e...217
Høna79 Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Interessant. Hva om noen skader bilen? Må man dokumentere bilens tilstand før hver utleie? Anonymkode: 21a3e...217 Ja, det er del av prosedyren som gjennomføres i appen ved utlevering og innlevering. Det tas bilder både utvendig og innvendig. De lastes opp i appen, og man kommenterer f eks riper som alt finnes etc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Høna79 skrev (8 timer siden): Ja, det er del av prosedyren som gjennomføres i appen ved utlevering og innlevering. Det tas bilder både utvendig og innvendig. De lastes opp i appen, og man kommenterer f eks riper som alt finnes etc Takk for at du svarer på alle spørsmålene mine! Hvis man leier en bil der og får en skade, hva koster det? Anonymkode: 21a3e...217
Høna79 Skrevet 3. august 2024 #10 Skrevet 3. august 2024 Det har jeg heldigvis ingen erfaring med 😎 Les litt her: https://no.getaround.com/help
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå