Gå til innhold

Det å reise seg fort opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir jeg så svimmel når jeg reiser meg fort opp? I tillegg får jeg veldig vondt bak øyeeplet. Sånn varer det i fem-ti sekunder. Og etter det har jeg fortsatt litt vondt i øynene. Er dette vanlig? 

Anonymkode: bddcd...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig. Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske, og er frisk og trent. Det har med blodtrykket å gjøre. Har man lavt blodtrykk så er det et helt ufarlig symptom. Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk, bare ta noen forholdsregler spesielt når det er varmt; drikk nok vann, spis nok, ikke reis deg opp for fort. 

Anonymkode: 64c75...fac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor blir jeg så svimmel når jeg reiser meg fort opp? I tillegg får jeg veldig vondt bak øyeeplet. Sånn varer det i fem-ti sekunder. Og etter det har jeg fortsatt litt vondt i øynene. Er dette vanlig? 

Pga lavt blodtrykk. Ikke farlig :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bestill time hos fastlegen og få dette sjekket. Kan skyldes mange ting, den ekleste forklaringen kan være anemi. 
Blir du verre, så er legevakten stedet du kontakter. 

Anonymkode: b776d...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...