Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg søkte i begynnelsen av mars for studentbolig ved SiO, men jeg har fortsatt ikke fått svar. Når tror dere jeg får svar tidligst? Jeg står ikke på prioriteringslisten 😕

Endret av heihei60
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trolig aldri

Anonymkode: a0b10...d52

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trolig aldri

Hvorfor trodde du det?

AnonymBruker
Skrevet
heihei60 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor trodde du det?

Mangel på studentboliger for tiden, spesielt i Oslo. Jeg har selv prøvd å søke med SiO, men fikk aldri svar fra de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mangel på studentboliger for tiden, spesielt i Oslo. Jeg har selv prøvd å søke med SiO, men fikk aldri svar fra de.

Hvor bor du akkurat nå? Hvordan løste du husproblemet da? 

Skrevet
heihei60 skrev (26 minutter siden):

Jeg søkte i begynnelsen av mars for studentbolig ved SiO, men jeg har fortsatt ikke fått svar. Når tror dere jeg får svar tidligst? Jeg står ikke på prioriteringslisten 😕

Totalt i Oslo og Bergen står over 10 000 studenter på venteliste for studentbolig. Jeg tror du bør se på det private markedet for å kunne ha en sjanse til å sikre bolig før studiestart.

Hva slags innflyttelsesdato skrev du i søknaden?

• Nyttig 1
Skrevet
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Totalt i Oslo og Bergen står over 10 000 studenter på venteliste for studentbolig. Jeg tror du bør se på det private markedet for å kunne ha en sjanse til å sikre bolig før studiestart.

Hva slags innflyttelsesdato skrev du i søknaden?

Jeg skrev den først mellom 25. juli og 1. august. Etterpå, da jeg skrev en e-post til SIO, skrev de meg at det kunne være fornuftig å flytte den til 1. september. Jeg har for øyeblikket satt den til mellom 25.07- 31.08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri svar fra de. 

Anonymkode: 46e49...101

Skrevet
heihei60 skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev den først mellom 25. juli og 1. august. Etterpå, da jeg skrev en e-post til SIO, skrev de meg at det kunne være fornuftig å flytte den til 1. september. Jeg har for øyeblikket satt den til mellom 25.07- 31.08

Hørt at det var lettere å få bolig hvis man skrev i juni eller tidligere, men det er jo ikke en mulighet for dette nå.

Ville nok sett på andre boliger i mellomtiden, for eksempel noen som leier privat i Lillestrøm osv.

Utrolig kjipt å ikke få bolig før studiestart og håper det ordner seg for deg!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk aldri svar fra de. 

Når har du søkt på?

AnonymBruker
Skrevet
heihei60 skrev (3 minutter siden):

Når har du søkt på?

Søkte både i fjor og i år, ikke hørt noe som helst fra de. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min søkte fra 20.juni og fikk med en gang. Så kanskje man nesten må betale for sommermnd også for å være "sikret" (Oslo). Han gjorde det samme i fjor - hadde en førsteårsstudenthybel, reservert for de, så han måtte bytte hybel i år. 

Anonymkode: 63392...058

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sønnen min søkte fra 20.juni og fikk med en gang. Så kanskje man nesten må betale for sommermnd også for å være "sikret" (Oslo). Han gjorde det samme i fjor - hadde en førsteårsstudenthybel, reservert for de, så han måtte bytte hybel i år. 

Hvor gammel var han da han søkte på bolig? Hva slags innflyttelsesdato skrev han i søknaden?

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, æ ska eget være priotert, e første år student og bor langt unna, søkte tidlig i mars og hadde tidlig innflytnings dato, søkte også på det det var mest av men hi itj fått noe ennu, usikker om æ ska gi opp nu eller vent en uke til

Anonymkode: 11b8e...337

AnonymBruker
Skrevet

Søkte til desember, da jeg har studiestart i januar. Tror dere jeg får noe?

Anonymkode: 0139a...6ea

AnonymBruker
Skrevet
heihei60 skrev (21 timer siden):

Hvor gammel var han da han søkte på bolig? Hva slags innflyttelsesdato skrev han i søknaden?

20 år i fjor, vet ikke hvilken dato han søkte fra da, men vi hentet nøkkelen og flyttet inn 1.august. I år søkte han ny fra 20.juni, og flyttet ut/inn rundt da. Han var heldig og fikk bo i samme blokka som i fjor, bare noen etasjer opp. 

AnonymBruker
Skrevet

SiO er bingo om du får noe. Eneste måten man er sikret bolig er om man er A: Utvekslingsstudent noe minimalt av søkermassen er. B: Nettop ferdig med VGS og ute i god tid. Ellers er det bare og se på privatmarkedet etter bolig.

Anonymkode: e8ba7...0a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

20 år i fjor, vet ikke hvilken dato han søkte fra da, men vi hentet nøkkelen og flyttet inn 1.august. I år søkte han ny fra 20.juni, og flyttet ut/inn rundt da. Han var heldig og fikk bo i samme blokka som i fjor, bare noen etasjer opp. 

Når fikk han svar? Jeg mener at fikk han svar akkurat 1. august eller litt før enn august?

Anonymkode: 9d059...017

Skrevet

Den gang jeg søkte fikk jeg svar et par dager før boligen var ledig. Dette var etter studiestart

Skrevet

Den gang måtte også søknaden «fornyes» for å fortsatt stå i kø - så se om du og må dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...