Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greier ikke gå på do hvis jeg ikke er hjemme. Jeg holder meg ikke i det hele tatt. Jeg kan være skikkelig tissattrengt også når jeg setter meg på do må jeg sitte lenge og aktivt presse ut tisset. Bæsje får jeg ikke til i det hele tatt. Der får jeg ikke noen som helst trang heller. Jeg kan gå en uke uten å kjenne at jeg må bæsje, selv om hjemme så kjenner jeg trangen 1-2 ganger per dag. Jeg prøver å bæsje men jeg greier det ikke og det ender opp med at jeg får ekstremt vondt i magen, dårlig matlyst og forstoppelse. 
Blir redd for å måtte være andre steder en hjemme fordi jeg vet at jeg kommer til å få forstoppelse. Noen som har noen GODE råd på hvordan å greie det. Hjelper ikke å si alle bæsjer, det er helt naturlig fordi det vet jeg. Jeg hadde synes det hadde vært toppers å bæsjet! Jeg bare greier det ikke.  

Anonymkode: 88902...c3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter jo klart i hodet. Forsøker du å puste rolig og bare la kroppen gjøre sitt? Unngå å presse og stresse kroppen. Kanskje prøve å se på noe på telefon eller lese noe?

Begynn kanskje å øve på offentlige toaletter hvor det er gode vegger mellom båsene, så du ikke føler at andre lytter på deg.

Det kan ikke være kjekt å ha det sånn, så hvis dette er noe som har plaget deg lenge ville jeg tatt det opp med fastlegen.

Anonymkode: 1e2a8...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe råd, men har det lignende selv, men ikke like alvorlig som deg høres det ut som. Men jeg er mann da.

Å urinere når jeg er på andre steder går helt som vanlig, men av en eller annen grunn så må jeg noe voldsomt pisse rett etter jeg kommer inn døra hjemme hver eneste gang. Må bare rett på badet og får så vidt vasket henda før jeg må lette på trykket i dass.

Og når jeg er på tur kan det gå kanskje 4-5 dager før jeg må bæsje. Og kan da noen ganger bli forstoppet. Det er helt merkelig for det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt, men av en eller annen grunn så sørger underbevisstheten for at jeg ikke føler at jeg må på do for å bæsje når jeg er hjemmefra.

Anonymkode: 132f8...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg har det motsatt

Anonymkode: 3a7cc...194

AnonymBruker
Skrevet

Psykolog.

Anonymkode: dc9c2...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som skjer i hodet ditt når du prøver å gå på do andre steder enn hjemme? Du må regne med å grave og rydde litt i de tingene der hvis du skal få noen løsning på dette.

Anonymkode: bf679...de5

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde det sånn da jeg var ungdom/ung voksen. Offentlige toalett med båser var grusomme. Når jeg tenker meg om så tror jeg knapt jeg gikk på do på skolen eller videregående også. Hatet at andre kunne høre at jeg var på do. Fikk helt sperre og fikk knapt ut en dråpe.

For min del løsnet det med alderen. Jeg tvang meg til å slappe mer av og få hodet til å forstå at det verken er flaut eller skummelt. Nå kan jeg til og med bæsje ute - og jeg driter bokstavelig i om det skulle lukte etter meg også. Det er jo en do vi snakker om! De fleste av oss må innom en sånn flere ganger i løpet av en dag 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...