Gå til innhold

Hvorfor hater folk barnebidrag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo penger til barnet ditt

Anonymkode: d18f2...96e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi umodne guttebarn aner ikke hva det faktisk koster å oppfostre et barn, og tror barnemoren bruker pengene på seg selv 🤷🏻‍♀️

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

De som hater det er bittre folk som tror at alenemødre (stort sett) bare er ute etter å gnu til seg mest mulig penger fra den stakkars eksen (for menn har jo ikke ansvar for noe må vite). 

Anonymkode: fd9fb...8cd

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (6 minutter siden):

Fordi umodne guttebarn aner ikke hva det faktisk koster å oppfostre et barn, og tror barnemoren bruker pengene på seg selv 🤷🏻‍♀️

Ønsket mannen å få ungen da? 

Jeg syns man kan forby abort for kvinner, så får de ta ansvaret når de knuller rundt uten prevensjon, på lik linje med menn.

Anonymkode: 30680...ecc

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke skjønner at barns livsopphold innebærer mer enn mat, klær og bleier. Det skal også dekke boligutgifter, strøm, barnehage, utstyr, matboks, drikkeflaske, medisiner, ferie, leker, sengetøy, servise, ryggsekk, transport, vaskemidler, vaskemaskin… Alt det barnet faktisk koster. Ikke alle skjønner det, men tror at mor bruker «overskuddet» på seg selv når mat og bleier er betalt. 

Anonymkode: bda27...ff8

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns man kan forby abort for kvinner, så får de ta ansvaret når de knuller rundt uten prevensjon, på lik linje med menn.

Menn vet at det kan bli barn uten kondom. P piller og andre ting er ikke sikre. Man kan bli gravid på de også

Anonymkode: ddf64...038

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke noen som kalte det fxxxe-gebyr? 

Anonymkode: f9512...cd6

Skrevet (endret)

Barnemor og jeg var ikke kompitable og gikk dessverre fra hverandre før min sønn ble født. 

Jeg ble "pålagt" å betale i underkant av kr.1500,- i bidrag. Dette var minstesats på den tid. (Aner ikke hva den er i dag)

Uansett! 

Dette var utrolig lavt! 

Jeg valgte heller å inngå en personlig avtale med Mor og betalte mer enn tredoblet nevnte beløp i bidrag. 

I tillegg til bidrag, betalte jeg gledelig for barnehage, fritidsaktiviteter og medisinske utgifter. Jeg fylte kjøleskapet deres med mat ukentlig og hadde 50 % samvær. 

Hva loven krever av en Far er svakt! 

Hva jeg gjorde var et minimum av hva en Far skal gjøre. 

Stepp opp!

Endret av KnekkeBørre
  • Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Jeg synes det er veldig rart. Men i stort sett alle tråder om barnebidrag her inne er det minst en som går ut i fra at bidragsmottaker er mor, at pengene går til henne selv og at hun ikke er i jobb. 

Og så er det selvsagt alle pick me damene som synes synd på menn som må betale bidrag 🙄

Anonymkode: 8c02e...14f

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var det ikke noen som kalte det fxxxe-gebyr? 

Anonymkode: f9512...cd6

"Fitte-skatt" het det i min ungdom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er det tydelig at han gjorde. Ellers ville han jo avklart det med kvinnen før han gikk hen og befruktet henne.

Anonymkode: c1abe...2d1

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de fleste fedre ønsker å stille opp, men at samlivsbrudd og påfølgende konflikter mellom partene ødelegger mye.  

Jeg var heldig. Bruddet var pent. Barnet ble aldri brukt som et "våpen" for å gi meg dårlig samvittighet. 

Jeg fikk tid til å tenke på barnet og mitt ansvar ovenfor det. 🙂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
KnekkeBørre skrev (4 minutter siden):

Jeg tror de fleste fedre ønsker å stille opp, men at samlivsbrudd og påfølgende konflikter mellom partene ødelegger mye.  

Jeg var heldig. Bruddet var pent. Barnet ble aldri brukt som et "våpen" for å gi meg dårlig samvittighet. 

Flere som deg takk! 💪🏼

Anonymkode: fd9fb...8cd

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, KnekkeBørre said:

Det er jo dette som er så trist. Man er ikke forpliktet til å like den andre, men man kan prøve å oppføre seg som et voksent menneske. Men man har en fordømt plikt ovenfor barnet/barna å sørge for at de aldri på noen måte må bli skadelidende.  (Gjelder både mor og far.) Et samlivsbrudd er potensielt traumatisk for et barn, og spesielt når foreldre prøver å straffe hverandre.

Jeg har til og med snakket varmt til mine barn om stemor, som jeg intenst hater (og jeg tror det er gjensidig). Men vi oppfører oss som folk når vi møtes. Hun er en av mine barns omsorgspersoner, og det skal jeg ikke ødelegge for dem.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi enkelte skal loppe mest mulig ut fra barnefar 

Anonymkode: efb09...c4a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det gjerne blir dobbelt opp for far..

Koster ikke fem øre for alenemødre å nekte ungen nødvendigheter. Så far nå betale det også istedet som skulle vært dekket av bidrag. 

Mødre har en merkverdig måte å tro at man skal gå i pluss på overføringer fra staten og far uten å bidra selv

Anonymkode: d1faf...8f5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi enkelte skal loppe mest mulig ut fra barnefar 

De får ikke "loppet" mer fra barnefar enn loven mener er passende for barna. Så det har ingenting med mors lyst til å "loppe barnefar". Barna har krav på en livsstil som er tilnærmet lik som før, da begge foreldrene var med og betalte for dem, og det får de jo bare om far bidrar slik at det lar seg gjøre (i tilnærmet grad).

Anonymkode: 260f5...89f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her så ble jeg gravid på p-pillen etter vi hadde vært sammen i 3 år. Jeg ønsket abort, han ønsket å beholde. Så han klarte å overtale meg, til å beholde barnet. Og det var og med lovnader, om at han skulle ha barnet minst 50% hvis vi gikk fra hverandre. Så da barnet var 1 år, så gikk han, for det var så slitsomt med barn. Selv om jeg gjorde det meste. Og han ville ikke ha noe med oss å gjøre etterpå. Jeg får bare jevnlig noen stygge mailer fra han, da han er så sint, fordi han betaler 4000 kr i bidrag. Og mener jeg nå kan leve i luksus. Har og prøvd å forklare han, at jo mer samvær han har, jo mindre ville han betalt. Men han vil fortsatt ikke ha samvær.

Anonymkode: ad6e1...490

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De får ikke "loppet" mer fra barnefar enn loven mener er passende for barna. Så det har ingenting med mors lyst til å "loppe barnefar". Barna har krav på en livsstil som er tilnærmet lik som før, da begge foreldrene var med og betalte for dem, og det får de jo bare om far bidrar slik at det lar seg gjøre (i tilnærmet grad).

Anonymkode: 260f5...89f

Joda de kan loppe fedre så de faktisk sliter med å selv kunnr betale for sted å bo

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja stemmer det menn har ikke ansvar for prevensjon eller passe på sin egen tissefant de. 

Jeg stemmer for at alle menn som er livredd for å bli far. Avstår fra all sex frem til de er klare for at den risikoen er tilstede

Anonymkode: 85507...9ac

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...