Gjest Fattig student Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har plutselig fått helt dilla på karbonadedeig og spiser det veldig ofte.. Gryterett, lasagne, hjemmelaget pizza, kjøttkaker og så videre.. Problemet er bare at det er fryktelig dyrt! 500gr koster ofte ca 60kr der jeg handler. Finnes det noen butikker som selger det noe billigere? Er det eventuelt billigere i Sverige?
Plym Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Karbonadedeigen er MYE billigere i Sverige. Det er bare det at den karbonadedeigen jeg har fått i de typiske grensebutikkene har vært ganske lik norsk kjøttdeig i fettinnhold, og med mer trevler i. Og da er jo vitsen borte.
Titti72 Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 På min lokale menybutikk koster karbonadedeig 79,90,- denne uka. Du får hamstre inn og fryse.
Minnie27 Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Enig det er dyrt. Men husk at det er mye mindre fett i karbonadedeigen, og at man dermed får mer kjøtt for pengene... Men jo, det er dyrt. Sjelden vare hos oss. Dessverre. for nå blir jeg nesten kvalm når jeg steker kjøttdeig, og ser alt fettet er i deigen...Siler av det meste da.
Gjest itla Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Karbonadedeig er på tilbud med jevne mellomrom, som en sa tidligere var det på tilbud på Meny i begynnelsen av denne uka. Jeg hamstrer når det er billig, deler i passelige porsjoner og fryser ned.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 Litt avsporing... Som en over sa så er det som heter karbonadedeig i Sverige det som er kjøttdeig her. Men er det noen som vet hva karbonadedeig heter i Sverige?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Karbonadedeig på svensk ER karbonadedeig.Kjøttdeig heter köttfärs.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 (kyllingkjøttdeig skal jo være ca like sunt som karbonadedeig, og koster 30,- på rema)
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 (kyllingkjøttdeig skal jo være ca like sunt som karbonadedeig, og koster 30,- på rema) ← Men kyllingkjøttdeig er rett og slett ikke noe godt.
Cathie Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 På rema tror jeg karbonadedeigen er ganske billig... Ikke gilde sin, men en annen! Helst liker jeg kjøttdeig/karbonadedeig fra butikken hjemme hos mamma, for der kværner de den mens jeg ser på, så jeg ser at det de putter inn i er fint kjøtt. Men det er jo da selvfølgelig ganske dyrt igjen da
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Jeg handler alt av rødvin, karbonadedeig og kyllingfilet i Sverige over grensen på det store supermarkedet. Kjempehyggelig å handle der og meget rimelige priser for oss nordmenn. Min erfaring med karbonadedeigen der er svært god: godt kjøtt med lavt fettinnhold. Vi kjøper inn enorme mengder av alt dette og lagrer det porsjonsvis. Ingen tvang å handle inn alt til 3-dobbelt så høy pris her i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Karbonadedeig på svensk ER karbonadedeig.Kjøttdeig heter köttfärs. ← Jeg har kjøpt noe som heter nötfärs som var veldig likt karbonadedeig. Mindre fett enn det som het karbonadedeig.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. februar 2006 #14 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Men kyllingkjøttdeig er rett og slett ikke noe godt. ← joda, men må ha på MASSE krydder! tandori kyllingkrydder fra hindu, og så mye at kjøttdeigen blir rød. (det høres mye ut, men den smaker ikke noe i seg selv uten krydder) Endret 20. februar 2006 av Fruktfat
-Fisken- Skrevet 20. februar 2006 #15 Skrevet 20. februar 2006 joda, men må ha på MASSE krydder! tandori kyllingkrydder fra hindu, og så mye at kjøttdeigen blir rød. (det høres mye ut, men den smaker ikke noe i seg selv uten krydder) ← Jeg synes kyllingkjøttdeig er veldig tørt uansett hva du gjør med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå