Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #81 Skrevet 15. desember 2025 (endret) § 185.Hatefulle ytringer Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a. hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b. religion eller livssyn, c. seksuelle orientering, d. kjønnsidentitet eller kjønnsuttrykk, eller e. nedsatte funksjonsevne Noen vil hevde at Asle Toje har gjort seg skyldig i alt det som jeg har uthevet i podcastene Endret 15. desember 2025 av Mindroot
Snok1 Skrevet 15. desember 2025 #82 Skrevet 15. desember 2025 Charlie Amberson skrev (På 10.10.2025 den 14.34): Han sitter i Nobel-komiteen, som ikke er særlig stor, og jeg tipper det var hans kandidat som vant. Han har jo reist mye i Venezuela og snakket kritisk om det semi-kommunistiske styret der. Finnes det noen som IKKE er kritiske til regimet i Caracas?
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #83 Skrevet 15. desember 2025 (endret) Her er en helt fersk quote fra Asle Toje: Jeg må bare le altså, hehe ..... "men det tenker jo ikke et parti på 4 prosent (SV) Kast en milliard her og en milliard der, og på et eller annet tidspunkt så vil bruddet komme, og da tror jeg at det som nå skjer i USA vil fremstå som et relativt håpefullt scenario for Europa" Snakk om å være blåst i huet Men han har kanskje lest det nye sikkerhetsdokumentet fra USA - The National Security Strategy. Fordi i videoen med Wolfgang Wee så snakker han dritlenge om at europa og den europeiske sivilisasjon blir utslettet. De europeiske ledere er ynkrygger som ødelegger sine egne land. Litt spesielt at det er akkurat det samme som Stephen Miller (?) har skrevet om Europa i dette dokumentet. At den europeiske sivilisasjon er i ferd med å utslettes. Ellers: Hat-tale lovene må bort. Hvorfor må de det? Da åpner det vel opp for at slike som han kan gå enda lenger når han trakasserer minoriteter uten å havne i problem med lovverket. Åja, nå forstår jeg (duh) ! Det er fordi i demokratiet så var det veldig viktig å kunne si akkurat hva du mener. Det skal være meningsbryting. Så han er demokratiforkjemper. Men ikke et skjevt ord om Trump og Putin ??? Veldig lite troverdig. Ingen troverdighet at han er opptatt av mangfold og meningsutveksling når han lengter og savner etter enhetskulturen da alle var etnisk norske og kristne. Merkelig type han der Asle Toje. Endret 15. desember 2025 av Mindroot
Gratis Skrevet 15. desember 2025 #84 Skrevet 15. desember 2025 Mindroot skrev (2 timer siden): Her er en helt fersk quote fra Asle Toje: Jeg må bare le altså, hehe ..... "men det tenker jo ikke et parti på 4 prosent (SV) Kast en milliard her og en milliard der, og på et eller annet tidspunkt så vil bruddet komme, og da tror jeg at det som nå skjer i USA vil fremstå som et relativt håpefullt scenario for Europa" Asle Toje har kanskje lest det nye sikkerhetsdokumentet fra USA - The National Security Strategy. Fordi i videoen med Wolfgang Wee så snakker han dritlenge om at europa og den europeiske sivilisasjon blir utslettet. De europeiske ledere er ynkrygger som ødelegger sine egne land. Litt spesielt at det er akkurat det samme som Stephen Miller (?) har skrevet om Europa i dette dokumentet. At den europeiske sivilisasjon er i ferd med å utslettes. Ellers: Hat-tale lovene må bort. Hvorfor må de det? Da åpner det vel opp for at slike som han kan gå enda lenger når han trakasserer minoriteter uten å havne i problem med lovverket. Åja, nå forstår jeg (duh) ! Det er fordi i demokratiet så var det veldig viktig å kunne si akkurat hva du mener. Det skal være meningsbryting. Så han er demokratiforkjemper. Men ikke et skjevt ord om Trump og Putin ??? Veldig lite troverdig. Ingen troverdighet at han er opptatt av mangfold og meningsutveksling når han lengter og savner etter enhetskulturen da alle var etnisk norske og kristne. Merkelig type han der Asle Toje. Han har jo rett i at Europa er på full vei full fart utfor stupet, både kulturelt og økonomisk. Styrt av en gjeng svake feministiske leder uten evne til å ta en eneste avgjørelse utfra en logisk tankegang. Eller mener du det er logisk å legge ned all atomkraft for å bygge vindmøller eller å importere voldektskultur fra midtøsten og afrika. Sa jeg noe kontroversielt eller hatefult nå, nei jeg kommer med fakta/logikk. Grønn energi ødelegger økonomien, og for mange ulovlig innvandrere på for kort tid ødelegger vår kultur/livskvalitet og økonomi. Jeg er likevel ikke rasist, jeg hater ingen og elsker folk som kommer hit som ønsker å integrere seg og skape sin egn suksess. I England har det nå kommet like mange innvandrere på 2 år som det kom de 50 årene etter krigen. Finnes det noen logikk i det? Husk at ord ikke kan skade noen, kun handlinger! 2
cerruti Skrevet 15. desember 2025 #85 Skrevet 15. desember 2025 Mindroot skrev (5 timer siden): Innvandringen har ødelagt landet. Innvandrerne er både det ene og det andre, i følge Asle Toje. Det må han få mene? Det er udiskutabelt mye feil med innvandringen. 2
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #86 Skrevet 15. desember 2025 cerruti skrev (9 minutter siden): Det må han få mene? Det er udiskutabelt mye feil med innvandringen. Men hvorfor vil ha fjerne hat-tale lov verket ? Hate speech laws
Gratis Skrevet 15. desember 2025 #87 Skrevet 15. desember 2025 Se på denne artikkelen fra VG som nettopp ble publisert. https://www.vg.no/nyheter/i/XMw1Pb/joeder-trues-fra-alle-kanter Her prøver de å likestille ansvaret for vold og drap mellom de som faktisk utfører drap og de som snakker om at jøder/Israel har for stor politisk/økonomisk makt i USA. Eller du kan si at de er i mot ytringsfrihet ved å likestille vold med ord. Ord skader ingen.
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #88 Skrevet 15. desember 2025 (endret) Vårt Land beskylder avisa Dagen for å være mikrofonstativ for høyre-ekstremister når de intervjuer Tommy Robinson, som har drevet med veldig mye hatefull retorikk. Endret 15. desember 2025 av Mindroot
Gratis Skrevet 15. desember 2025 #89 Skrevet 15. desember 2025 (endret) Mindroot skrev (3 minutter siden): Men hvorfor vil ha fjerne hat-tale lov verket ? Hate speech laws Da må du spørre deg om hvem som bestemmer hva hat tale er! I England arresterte de nettopp en kvinne fordi hun brukte ordet "faggot" i en privat sms til en annen kvinne som anmeldte henne. Er det greit og hvor mye innskrenking av ytring er du villig til å tåle for å beskytte andre? Endret 15. desember 2025 av Gratis 1
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #90 Skrevet 15. desember 2025 Ok. Kjenner ikke til den historien. Har du en lenke?
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #91 Skrevet 15. desember 2025 (endret) Gratis skrev (12 timer siden): Se på denne artikkelen fra VG som nettopp ble publisert. https://www.vg.no/nyheter/i/XMw1Pb/joeder-trues-fra-alle-kanter Her prøver de å likestille ansvaret for vold og drap mellom de som faktisk utfører drap og de som snakker om at jøder/Israel har for stor politisk/økonomisk makt i USA. Eller du kan si at de er i mot ytringsfrihet ved å likestille vold med ord. Ord skader ingen. Ord skader ingen ? Det er jo et fint ideal å strekke seg etter. Not. Altså, har du noengang sett opptakten til en slåsskamp ? Det starter jo som regel med at folk kaster ord mot hverandre før de går over til å kaste knyttnever. Hehe. Og at ord ikke kan skade. Feil. Mobbing er jo for det meste ordbruk, og det er jo skadelig for offeret. Alle vet jo det. Endret 16. desember 2025 av Mindroot
LeneXCII Skrevet 15. desember 2025 #92 Skrevet 15. desember 2025 Mindroot skrev (1 time siden): Men hvorfor vil ha fjerne hat-tale lov verket ? Hate speech laws Selvsagt fordi det er en enorm innskrenking av ytringsfriheten!
Mindroot Skrevet 15. desember 2025 #93 Skrevet 15. desember 2025 (endret) LeneXCII skrev (10 timer siden): Selvsagt fordi det er en enorm innskrenking av ytringsfriheten! Du tenker kanskje da, siden England var nevnt i stad, kanskje på The Malicious Communications Act. Loven ble blant annet tatt i bruk mot Sean Duffy som latterliggjorde og skjikanerte pårørende etter dødsfallet til en rekke tenåringer. Han ble med hjemmel i loven isatt forbud mot bruk av sosiale medier i fem år. Eller da loven ble tatt i bruk mot en annen som sendte obskøne bilder av foster til apotek-ansatte som solgte p-piller Trump, Musk og Vance har jo selvfølgelig blåst dette opp med sin splitt og hersk strategi. Det får meg til å tenke på Obama care, hvis vi tar det som et eksempel. Den er jo i følge Trump helt forferdelig og må fjernes. Men har han et alternativ? Nei. Hva er alternativet som skal lanseres når hatlovene fjernes? Burde det være greit her i Norge også å mobbe og sjikanere folk med hatefulle hatringer? Endret 16. desember 2025 av Mindroot
Mindroot Skrevet 16. desember 2025 #94 Skrevet 16. desember 2025 (endret) Når Asle Toje latterliggjør og fordømmer homofile og kvinner med farget hår og tatoveringer, tror han at det setter han og hans kristne tro i et bra lys? Det gjør ikke det. De vibbene jeg får fra han er at de skal til helvete. 😆 Kan ikke gjøre annet enn å le. Og sogner ikke han til Frp? Partiet som snakker så varmt om Individuell Frihet, men hvis Asle Toje fikk bestemme så ser jeg for meg at det hadde blitt forbudt for ei dame hvis hu sko ønske å farge håret som for eksempel Billie Eilish. Jævla bra Frp politikk, liksom 😆 Endret 27. desember 2025 av Mindroot
Mindroot Skrevet 20. desember 2025 #95 Skrevet 20. desember 2025 (endret) .. Endret 20. desember 2025 av Mindroot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå